CES 2013: יצרן הרכב Audi הדגים בתערוכה מכונית שמסוגלת לנהוג בעצמה, אבל עדיין מוגבלת בנושא
בניגוד למה שכנראה חושבים במשרד התחבורה, מהירות נסיעה אבסולוטית היא איננה הגורם המרכזי לתאונות הדרכים. הגורם האמיתי הוא נהגים עייפים, בלתי מיומנים, כאלו שלא מילאו אוויר בצמיגים אחת לחודש חודשיים או פשוט נהגים שיכורים. אחד מהפתרונות עליו עומלים קשה גורמים רבים בעולם הוא מכונית שמסוגלת לנהוג בעצמה. Audi הראתה ב-CES פסיעה ראשונה בכיוון.
נכון לרגע זה, דגם ה-A7 היוקרתי עליו הדגימו ב-Audi את היכולת לנהוג באופן אוטומטי לא עבר את ה-10 או 15 קמ"ש, אך הוא ביצע את המוטל עליו בשלמות: ברגע שתעזבו אותו עם כניסתכם לחניון, הוא ימצא חניה ויחנה את עצמו וברגע שתרצו לעזוב את החניון, הוא יחזור אליכם בנהימת מנוע לאחר לחיצת כפתור באפליקציה בסמארטפון שלכם.
לצערנו, עדיין יש לכל הנושא הרבה לאן להתפתח. בכדי שכל העסק יעבוד, התאימו את החניון ב-Audi להדגמה עם כל מני סורקי לייזר שתקשרו עם הרכב דרך Wi-Fi וכך ידע הרכב לתמרן. זה אומר שבשביל לישם בצורה המונית את הגישה של Audi, יהיה צורך להתאים את כלל מגרשי החניה בעולם לצורת חניה שכזאת ודברים כאלה קורים לאט, לא רק פה בארץ.
ה-A7 היוקרתית עליה הודגמה הטכנולוגיה. אל תעלבו, אבל אנחנו די בטוחים שהיא יקרה מדי בשבילכם |
יותר מזה, ישנו גם מקום לפתח מה יעשה הרכב במידה ויקפוץ הולך רגל למסלולו, מה יעשה הרכב במידה ותאבד לפתע הקליטה ועוד כל מני קשיים מולדים דומים. אנחנו מאוד שמחים בהדגמה, שכן כפי שציינו זהו צעד ראשון בכיוון הנכון ואנחנו מקווים שלא רחוק היום שבו תפתור אותנו הטכנולוגיה מהחיפוש המייגע אחר חניה.