ASUS, אחת החברות המובילות בתחום הפתרונות הגראפיים ולוחות האם, הציגה ב-9 למאי את כרטיס ה-P1 PhysX.
בכרטיס זה אומץ שבב ה-PhysX של חברת AGEIA על ידי ASUS, והוא מאפשר לקחת את השחקן לרמה שונה לגמרי של וידאו ריאליסטי. כרגע רק שתי חברות בשוק מייצרות כרטיסי PPC, ויחד עם BFG, גם ASUS היא אחת החלוצות בתחום. בחודש הקרוב תחל ASUS להפיץ את ה-P1, ואז נוכל לראות עד כמה מלהיב הכרטיס הזה.
במחשבים מהדור הנוכחי, המעבד הראשי של המחשב (CPU) אחראי על האינטיליגנציה המלאכותית, על פיסיקה במשחק ועל הלוגיקה, בעוד המעבד הגראפי שעל כרטיס המסך (GPU) מייצר את הייצוג התלת מימדי היפיפה. במחשבים אשר יכללו כרטיס פיסיקה, המעבד הפיסיקלי (ה-PPU) יהיה אחראי על עיבוד הפיסיקה, והוא ישחרר את המעבד הראשי לעשיית פעולות אחרות ויספק יכולות עיבוד פיסיקה מתקדמות אשר יאפשרו תנועה דינמית ויצירת אינטרקציה מלאכותית יוצאת דופן שלא נראתה עדיין במחשבים.
על ידי הכנסת חוקי הפיסיקה אל תוך המשחק, מערכות עם כרטיס ה-P1 PhysX יוכלו להציג התפוצצויות ריאליסטיות משופרות, חורבות מעופפות, זרימה של נוזלים, מים מותזים ותנועות אשר מושפעות מרוח וזרימת גזים. אף שתי תנועות לא יהיו זהות שוב, כלומר כעת לא יהיו שוב תנועות משומרות ואינטרקציה ידועה מראש.
קנט שיין, המנהל העסקי של חטיבת הגרפיקה והמולטימדיה בחברת ASUS, צוטט אומר: "כרטיס ה-PhysX P1 הוא הראשון שנותן תנופה לעיבוד דיגטלי בקנה מידה גדול בעזרת שבב ה-PPU. בנוסף, טכנולוגיית הוידיאו הזו מאיצה בזמן אמת תנועה פיסית ואינטרקציה ברמה הרבה יותר גבוהה מסתם שילוב של מעבד גרפי עם מעבד מתמטי".
עם גדילת כמות המשחקים הנמצאים על המדפים ומותאמים לטכנולוגיה החדשה, גיימרים בכל רמה יצטרכו לצייד את עצמם עתה גם בטכנולוגיית עיבוד פיסיקה, לא רק כדי לראות בצורה שונה אלא גם כדי להרגיש ולפעול בצורה ריאליסטית יותר.
מפרט ה-P1 PhysX:
רעיון פשוט מטורף !!
כל הכבוד למי שהמציא את הרעיון הזה לפי דעתי זה יוריד עומס מהחישובים של המעבד וכך נוכל לעבוד עם גרפיקה יותר ריאליסטית !
הכרטיס של אסוס יותר שקסי :X
שאלה
האם המשחקים שקימים היום ישפרו את עצמם ?
או שצריך כתיבה מחדש של המשחק ע"פ הטכנולוגיה הזאת ?
באילו משחקים זה תומך?
כל הכרטיסים האלה זהים לחלוטין, לא?
הרי הם מבוססים על אותו מעבד, אז מה ההבדל בין הכרטיסים של היצרנים השונים?
עכשיו רק חסר שgb יוציאו אחד
אני אישית מחכה לכרטיס שהיה בו 512
מחיר ?!
מתחת ל300$ אני קונה…
ולחשוב שהדבר שהמעבד עשה …
תמיד צריך קירור שנראה דיי טוב
רק שאלה: אם יש לי מחשב ישן הכרטיס הזה יוכל להחזיק את המחשב שלי עם משחקים חדשים עוד כמה שנים בכך שהוא מפחית את העומס מהמעבד?
ל 6
גם אני מחכה שיהיה 512MB…
+ 256BIT…
1. ידוע מתי יצאו כאלה כרטיסים עם הפרטים שלמעלה?
2. ידוע המחיר בארץ (של הכרטיס הנוכחי)?
יותר מהיר בלי הכרטיס
בינתיים anadtech עשו סקירה של AGEIA PhysX והראו בכל הבנצ'מרקים שהביצועים (frame rate) יותר גבוה כאשר הכרטיס מנותק (במשחקים שתומכים בו).
בינתיים הוא לא ממליץ לקנות את הכרטיס כל עוד לא רואים בו שיפור בביצועים וגם כל עוד חברות משחקים לא מתכוונות לתמוך בו בעתיד הקרוב לעין.
לכל אלא שמחכים ליותר זיכרון ו- 256 ביט
למה בדיוק? כי יש כרטיסי מסך כאלה?
בכרטיס מסך הרוב הגדול של הזיכרון הולך לטקטורות. הכרטיס הזה לא מטפל בכלל בטקטורות אלא רק בחישובים פיסיקליים (התנגשויות/גופים רכים/נוזלים)
זה כמו שתשאלו למה לכרטיס מסך אין 512mb זיכרון.
בתגובה ל10
עד שהמשחקים יתמכו בזה יקח זמן ו10 והרי גם אמרת שהFPS יותר גבוהה כאש הכרטיס הפיסי מנתוק זאת אורמת שבנתיים מומלץ שלא להשקיע בזה ובאמת עד שזה יעשה את העבודה שלו נחכה ל512 ו256 BIT
ל 11
"זה כמו שתשאלו למה לכרטיס מסך אין 512mb זיכרון"
כבר יש מזמן כרטיסי מסך עם 512MB !!!
תגובה ל10 ו12.
כאשר חומרת הPhysX מחוברת פונקציות נוספות נפתחות, פונקציות אלו גורמות למאמץ גבוה יותר של כרטיס המסך! ולכן קצב הFPS יורד.
ל12
אבל מה הקטע הרי מעבד פיזקלי אמור לעזור לעושת עוד חישובים והעלות FPS כחלק מהחישובים עוברים אליו
ל15.
יחידת הPhysX אמורה לקחת את המאמץ שבעיבוד הפיזיקה מן המעבד וכרטיס המסך, אבל! כתוצאה מכך, האפשרות להשתמש בחוקי פיזיקה "מוגברים" גדלה.
לפני יחידת הPhysX השימוש בפיזיקה הוגבל מכוון המאמץ המוגזם על המעבד וכרטיס המסך, שום כרטיס מסך בודד לא הצליח להתמודד עם כך בקצב FPS סביר!
עכשיו עם יחידת הPhysX יש אפשרות למפתחי המשחקים להגביר את הפיזיקה במשחקים (למשל בTom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter ישנן פונקציות נעולות הנפתחות רק ע"י חיבור יחידת PhysX), כתוצאה מכך עדיין כרטיס המסך והמעבד עוברים עומס, אבל ברמה סבירה! לכן קצב הFPS יורד.
אני מחכה לשימוש בכרטיס מסך נוסף (פונקצית SLi) כיחידת עיבוד פיזיקה, לפחות עד שכרטיסי הPhysX יעברו לPCI-Express (טיפה מסקרן שלוחות עתידיים לתושבת AM2 ומעבד הConroe מכילים 3 חריצי PCI-Express x16 שרק 2 תומכים בפונקצית SLi) וישתמשו בטכנולוגיה טיפה מתקדמת יותר.
תיקון 11 – כמות הזיכרון
הכוונה היתה – כמו שאין כרטיסי _קול_ עם 512MB זיכרון
ל17.
יש כרטיסי קול עם 128MB xRam. 🙂
ל 10
יש לי כרטיס קול creative x-fi elite pro עם זכרון פנימי של 64 מגה שמכונה X-RAM, במשחקים כמו battlefield 2 יש אפשרות לבחור את הטכנולוגיה שמציע הכרטיס וזה משפר את איכות הסאונד בצורה דרמטית בגלל שהוא לוקח את האחריות על עיבוד הקול אליו, אבל מה שכן זה פוגע במקצת ב FPS. ואני מאמין שגם כרטיסי AGEIA עושים אותו דבר, רק שזה בתחום הפיסיקה וכל הדברים שדיברו עלים, ואכן כנראה זה פוגע קצת ב FPS אבל נותן מימד חדש לחווית המשחקים 🙂
עדכון
הצלחתי למצוא אדם שמחזיק בכרטיס Asus PhysX P1, ולפי דבריו הכרטיס מגיע עם המשחקTom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter (המשחק הראשון שמכיל תמיכה מלאה בטכנולוגית הPhysX), ואכן קצב הFPS יורד לא מעט, אבל! יחד עם כרטיס מסך חזק מקבלים קצב FPS סביר עד מעולה ופונקציות נוספות (יותר Eye Candy מפונקציות יעילות) שהופכות את חווית המשחקים לטובה יותר.