חברת AMD הודיעה היום על הקמת הסניף הראשון שלה בישראל, ומינתה את דניאל דניאל כמנהל הסניף האחראי על מכירות ושיווק.
דניאל דניאל, מנהל הסניף הישראלי של AMD |
שנה וחצי "בלבד" לאחר ביקורם בארץ של נציגי AMD, אשר הבטיחו ללכת בצעדיהן של חברות רבות וטובות אחרות ולהשקיע משאבים בישראל, הכריזה החברה היום על פתיחתו הרשמית של הסניף הישראלי שלה.
הסניף המקומי, אשר בראשו עומד דניאל דניאל (בעברו מנכ"ל וריטאס ישראל), יעסוק בקידום הפיתוח והשיווק העסקיים של החברה בישראל, לרבות יצירת שיתופי פעולה עם הלקוחות המרכזיים של החברה בארץ.
"לשוק הישראלי תפקיד מכריע בהצלחתה של AMD באירופה", אמר אלברטו מאקי, סגן נשיא AMD העולמית האחראי על שיווק ומכירות באזור אירופה. לטענתו, "מדינת ישראל מהווה הזדמנות משמעותית עבור AMD ולקוחותיה. חשוב לנו להחזיק בה נוכחות מקומית, במטרה לפעול באופן ישיר עם לקוחותינו כדי לספק להם את המענה ההולם ביותר לצורכיהם, כמו גם כדי לתמוך באסטרטגיות של מפיצינו המקומיים".
מאקי אף הסתמך על הנתונים אשר פורסמו לאחרונה על ידי מכון המחקר IDC, לפיהם נמכרו בישראל בשנת 2006 כ-700,000 מחשבים. מנגד, סטפניה לורנז מקבוצת IDC, מסבירה כי "ישראל, כפי שאנו רואים אותה, היא שוק הייטק הטומן בחובו אפשרויות צמיחה משמעותיות. אנו מאמינים כי הצרכנים ומשתמשי הקצה המסחריים, כמו גם יצרני מחשבים ושותפי עסקיים, יקדמו בברכה את המבחר העשיר יותר ש-AMD תביא עימה לשוק הישראלי".
לטענת ארד תקשורת, משרד יחסי הציבור של AMD בישראל, החברה תמשיך להרחיב את תמיכתה בישראל במהלך השנה הקרובה, עם חדירה למגזר הארגוני ולמגזר הממשלתי, בהם היא זכתה לאחרונה במכרזים ממשלתיים ובמכרזים של חברות מובילות.
פתיחת הסניף הישראלי של החברה הוא כמובן צעד חיובי, אך יש שיאמרו שזה מעט מדי, ומאוחר מדי (ומנגד, יש שיאמרו שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא). קשה להאמין ש-AMD תוכל אי פעם להשתוות לאינטל מבחינת רמת ההשקעה בישראל, וגם פתיחתו של סניף מקומי אינה מסייעת לשינוי מגמה זו, שכן הוא יעסוק בעיקר בשיווק עסקי, ולא בפיתוח טכנולוגי.
מאינטל ישראל נמסר כי החברה לא מעוניינת להגיב באופן ספציפי לעניין זה, אך היא "בעד תחרות ומאמינה בטיב המוצרים שלה". חברת NVIDIA סירבה להתייחס לנושא.