במהלך תערוכת E3 השנתית, בשנה שעברה, הודיעה מיקרוסופט שהיא שמה לעצמה מטרה: לחבר מעל שישה מיליון משתמשים לשירות ה-Xbox Live שלה עד יוני 2007. בחברה המשיכו והדגישו זאת מספר פעמים נוספות לאורך הדרך, ובפעם האחרונה דיברו על כך בתערוכת CES השנתית, בתחילת ינואר השנה. היום, בין הנאומים הפותחים של כנס מפתחי המשחקים (GDC, ר"ת Game Developers Convention), ארבעה חודשים לפני הדד-ליין שהציבה לעצמה, הודיעה החברה בשמחה רבה שהיא עברה את הרף הגבוה שהציבה לעצמה.
מלבד ההצהרה החגיגית, פרסמה מיקרוסופט עוד מספר עובדות מעניינות ומדהימות על שירות ה-Xbox Live שלה:
- למעלה מ-2.3 מיליארד שעות משחק (שניתן להמיר ל-95 מיליון ימים או 260,000 שנים) שוחקו מאז השקת השירות בנובמבר 2002. 710 מיליון שעות מתוך המספר העצום הנ"ל שייכות ל-Halo 2 לבד!
- בכל יום נשלחות דרך השירות למעלה מ-2 מיליון הודעות טקסט והודעות קוליות בין שחקנים.
- לכל משתמש "זהב" יש ממוצע של 22 חברים ברשימת החברים שלו.
- בין כל משתמשי ה-Xbox 360 נפתחו כ-300 מיליון "הישגים" עם ציון משוקלל של 7.5 מיליארד נקודות.
- Halo 2 ו-Gears of War הם שני משחקי ה-Live המשוחקים ביותר בעולם, לפי מספר המשתמשים הייחודיים שמשחקים בהם בכל יום.
- למעלה מ-70 אחוזים ממשתמשי ה-Live מורידים תכנים דרך שירות ה-Marketplace ואגף משחקי הארקייד ב-Live, שמצטברים ללמעלה מ-135 מיליון הורדות מאז השקת ה-Xbox 360.
- למעלה מ-5 מיליארד "נקודות" מיקרוסופט נרכשו דרך שירות ה-Xbox Live. למי שתוהה, מדובר בכמעט 27 מיליון דולר בכסף אמיתי.
6 מיליון חברים בשרות ה-Live |
אם אתם חוששים שבעוד מספר שנים מיקרוסופט תעשה ל-Xbox 360 את מעשה Xbox המקורית, אשר שיווקה נפסק ממש עם הגעתה של ה-Xbox 360 לשוק כאילו נעלמה מעל פני האדמה, אל חשש. במיקרוסופט מציינים כי הם שואפים להגיע למצב שה-Xbox 360 תמשיך להיות משווקת כמו ה-PlayStation 2, כלומר, גם אחרי הגעת הדור השלישי של קונסולת ה-Xbox.
חדשות אחרות שהגיעו ממיקרוסופט במהלך השבועות האחרונים נוגעות לגבי המכירות של הקונסולה. היעד שהחברה הציבה לעצמה לקראת סוף חודש יוני הקרוב הוא לשווק בין 13 ל-15 מיליון קונסולות. אולם, במהלך העדכון הרבעוני האחרון של החברה, תוקן היעד כלפי מטה וכעת עומד על 12 מיליון.