גוגל הודיעה היום, כי שירות הסטוריית האינטרנט (Web History) זמין בעברית. החל מהיום, יוכלו המשתמשים בישראל למצוא במהירות אתרים בהם ביקרו בעבר (תוך עיון בטקסט המלא של אותם עמודים) וגם לערוך או להסיר אייטמים מהסטוריית החיפוש שלהם. על מנת להפעיל שירות זה, על המשתמשים לפתוח חשבון בגוגל ואז לבחור באופן ייזום בהסטורית אינטרנט.
ההשקה היא חלק מיוזמה רחבה של גוגל לספק למשתמשי האינטרנט תוצאות יותר רלוונטיות ויותר שליטה. כאשר המשתמשים בוחרים בהסטוריית האינטרנט, הם מאפשרים לגוגל לספק להם יותר תוצאות מותאמות אישית. לדוגמא, אם הסטוריית האינטרנט של המשתמש מראה שהוא מתעניין יותר במדע מאשר במכוניות, כאשר אותו משתמש מחפש GM תוצאות החיפוש ידרגו תוצאות הקשורות ב"מזון מהונדס גנטית" (Genetically Modified Food) גבוה יותר מג'נרל מוטורס (General Motors), יצרנית רכבים אמריקאית.
שירות הסטוריית האינטרנט יהיה אישי בדיוק במידה בה יבחר המשתמש. אם ההסטוריה של המשתמש כוללת שאילתות שהוא רוצה לשמור בפרטיות, גוגל מאפשרת לו לערוך את הפריטים, להקפיא או למחוק אותם. ניתן להפסיק להשתמש בהסטוריית האינטרנט בכל זמן נתון ולמחוק את כל המידע שנצבר עד כה.
ספ קאמבאר, המהנדס המוביל את תחום ההתאמה האישית בגוגל: "האם איבדתם פעם ברשת משהו שמממש אהבתם? קטע וידאו, מתכון לעוגת שוקולד או מאמר עיתונאי? החל מהיום זו נחלת העבר. באמצעות הסטוריית האינטרנט תוכלו למצוא את האייטם במהירות ומכל מחשב. תכונה חדשה זו, שבעצם מחליפה את הסטוריית החיפוש כפי שאנו מכירים אותה, מאפשרת לחזור ולבקר בכל האתרים שראיתם בעבר. זהו חלק מיוזמה רחבה יותר של חיפוש מותאם אישית, כדי להעניק למי שבוחר בכך תוצאות טובות יותר ויותר שליטה".
כדי להשתמש בשירות הסטוריית האינטרנט על המשתמשים לפתוח חשבון בגוגל ולהפעיל את פעולת ה-PageRank שב-Google Toolbar. סרגל הכלים, המשתלב בדפדפן, מסייע לגוגל להתאים את העמודים בהם משתמשים מבקרים עם החשבון שלהם בגוגל. משתמשים אשר כבר מפעילים את השירות הסטוריית החיפוש יגלו שהשם ישתנה אוטומטית להסטוריית אינטרנט, כדי לשקף את הפונקציונליות החדשה.