חברת HP פרסמה היום (ה') הודעה לפיה היא קוראת להחזרת כ-15,700 סוללות פגומות אשר משמשות בחלק מן המחשבים הניידים שלה, ויוצרו בתחילת ינואר 2005. ההודעה באה לאחר שהחברה קיבלה 20 דיווחים על התחממות יתר של סוללות, באחד המקרים אף נגרמה כווייה קלה, על פי הרשות האמריקאית לבטיחות מוצרי צריכה.
אין זו הפעם הראשונה בה חברת מחשבים ניידים שמחשביה משווקים ברחבי העולם, מדווחת על תקלה בסוללת הנייד ומודיעה על תוכנית להחלפת הסוללות הפגומות. למעשה, זו רק ההודעה האחרונה ממה שנראה כשרשרת מדאיגה של קריאות לאיסוף סוללות פגומות. באוקטובר האחרון הודיעה HP על תקלה דומה ועל החלפה של כ-135,000 סוללות פגומות. בדצמבר, הייתה זו Dell אשר הודיעה על קריאה להחלפה של כ-22,000 סוללות פגומות. קודם לכן, היו אלו Fujitsu-Siemens ו-Apple אשר הודיעו על מספר גדול הרבה יותר של סוללות תקולות, 250,000 ו-128,000 בהתאמה.
הסוללות המדוברות מיוצרות בסין ובטאיוואן, דבר שעלול להתריע על איכות ייצור נמוכה ביותר, שכן המספר הכולל של הסוללות הפגומות, עליהן הודיעו החברות, נאמד ביותר מחצי מיליון(!).
מ-HP ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר בתופעה בעלת השפעה שולית ומינורית על השוק הישראלי". עוד הובהר כי "מדובר במוצרים שאינם מיובאים לישראל ולכן ההיקף מסתכם במספר מוצרים בודדים."
הסוללות הפגומות מופיעות בכל שלוש סדרות הניידים המובילות של החברה. על מנת לבדוק האם ייתכן כי מחשבכם מושפע מהודעה זו, בדקו תחילה האם הדגם של הנייד שברשותכם מופיע בטבלה הבאה, אותה הפיצה HP:
אם מצאתם כי הדגם שברשותכם מופיע בטבלה הנ"ל, בצעו כיבוי מסודר של הנייד, ניתוק ממקור חשמל חיצוני וניתוק הסוללה בהתאם להוראות המפורטות במדריך למשתמש אשר סופק לכם עם הנייד. כעת, בידקו האם הברקוד המופיע על גבי הסוללה מתחיל בצמד האותיות L3. אם כן, ברשותכם סוללה פגומה. הכנסו לעמוד איסוף הסוללות אשר באתר החברה ומלאו אחר ההוראות. אם יש לכם שאלות נוספות, הכנסו לעמוד המידע הנוסף באתר החברה.