מיקרוסופט פרסמה השבוע נתוני מכירות ראשונים עבור קונסולת ה-Xbox 360 שלה ושאר התוספים שלה. גם חברת NPD, אשר עוקבת אחרי מכירותיהן של קונסולות המשחקים השונות ברחבי העולם, פרסמה נתונים בקשר למכירות של קונסולת ה-Xbox 360 בנוסף למשחקים ואביזרים (ציוד היקפי) הקשורים אליה. הנתונים מתייחסים לחודש נובמבר השנה, וכוללים בפועל בסך הכל 9 ימי מכירה.
החנויות ברחבי העולם מכרו כ-1.9 מיליון קונסולות ו-7.4 מיליון משחקים, מה שמעמיד ממוצע של 3.9 משחקים לכל קונסולה. כדי לקבל פרספקטיבה, קונסולת המשחקים המקורית של מיקרוסופט, ה-Xbox המקורית, מכרה רק כ-1.9 משחקים לקונסולה, כלומר כמעט מחצית. המשחק הכי נמכר עד כה הוא Call of Duty 2, כאשר הוא נמכר ב-77 אחוזים ממכירות הקונסולה. מכירות האביזרים היו בכמות של כ-5.9 מליון, כלומר יחס של 3.1 אביזרים לקונסולה, יחס שקבע שיא חדש, כמעט כפול מהשיא הקודם. עוד מגמה מתפתחת, היא שכנראה הצרכנים אוהבים חיים בלי חוטים, כיוון של-98 אחוזים מהקונסולות הנמכרות יש שלטים אלחוטיים.
יחד עם זאת, נתונים אלה אינם מפתיעים, כיוון שהזמינות הנמוכה והחנויות מעדיפות למכור Xbox 360 בבאנדלים שמכילים הרבה משחקים ואביזרים ואפילו טלביזיות. אך לא רק המכירות הוכרזו כהצלחה, גם ציוני המשחקים בביקורות הינם גבוהים. משחקים מבית היוצר של Microsoft Game Studios, השיגו תוצאות של בין 8 ל-9 אצל IGN ו-GameSpot. וגם יצרניות המשחקים Ubisoft ו- Activision קיבלו ציונים גבוהים אצל אותם מבקרים.
לא "גדולה ביפן" |
אך לא הכל טוב בעולם ה-Xbox 360. על אף ההצלחה הגדולה באמריקה ואירופה, המכירות ביפן היו בכי רע. בימים הראשונים נמכרו על פי ההערכות בין 44 ל-62 אלף קונסולות, מתוך מלאי של 150 אלף יחידות. המכירות בדור הראשון של ה-Xbox ביפן היו 123 אלף בשלושת הימים הראשונים, כלומר כיום מיקרוסופט מוכרת פי 2-3 פחות לעומת הדור הקודם. אך במיקרוסופט מקווים שהמצב ישתפר כאשר המשחק הכל כך מצופה ביפן, Dead or Alive 4, ייצא לשוק ב-29 בדצמבר.