מיקרוסופט השיקה בסוף השבוע האחרון את קונסולת ה-Xbox 360 שלה ביפן, זאת לאחר שהשיקה אותה באירופה בשבוע קודם לכן, ב-2 לחודש. מבין שלוש ההשקות של הקונסולה השנה, אין ספק כי במיקרוסופט חששו הכי הרבה מקבלת הפנים המצפה לקונסולה ביפן. שם בניגוד לארה"ב ואירופה, תשווק רק גרסת ה-Premium ומחירה במטבע המקומי שווה ערך ל-320 דולרים אמריקאים.
על פי הערכות ראשוניות, מספר ימים לאחר ההשקה, נראה כי מדובר בקבלת פנים פושרת למדי, שכן מיקרוסופט מכרה 62 אלף יחידות, המהוות 40 אחוזים בלבד ממלאי הקונסולות שמיקרוסופט הכינה מבעוד מועד, העומד על 159 אלף יחידות. עם נתונים שכאלה ה-Xbox 360 מפגרת אפילו אחרי ה-Xbox המקורית, שמכרה 123 אלף יחידות בשלושת הימים הראשונים שלאחר ההשקה.
לאור ההיצע הדל של שישה כותרי השקה בלבד, רובם אמריקאים, חדשות אלו כלל אינן מפתיעות אותנו. במיקרוסופט מבטיחים כי עוד החודש ישיקו ארבעה כותרים נוספים. הצלחתה או כשלונה של הקונסולה ביפן לא תיקבע על פי קצב המכירות בהשקה, אלא לפי קצב אימוצה של הקונסולה בשנה הקרובה, ודבר זה תלוי בכמות ובאיכות המשחקים שייצאו במדינה ובהתאמתם לשוק המקומי.
לא "גדולה ביפן" |
השבוע שוחררו גם נתוני המכירות של הקונסולה בארה"ב במהלך חודש נובמבר, המדברים על 332 אלף יחידות שנמכרו. המספר הזה מתיישב עם הערכות שדיברו על כך שמיקרוסופט העמידה לרשות ההשקה בארה"ב מלאי של בין 300 ל-400 אלף יחידות. בקנדה, אגב, נמכרו כל ה-32 אלף יחידות שנשלחו מבעוד מועד.
על פי הערכות, מיקרוסופט תשלח השבוע לארה"ב 300 אלף יחידות נוספות, מה שיעמיד את המספר הכולל שמיקרוסופט שלחה לשווקים בעולם על מיליון יחידות. נראה כי אירופה צריכה להיות בסדר עדיפויות גבוה יותר, שכן מלאי ההשקה שמיקרוסופט הקציבה להשקה באירופה עמד על 100 אלף יחידות בלבד, וכולן כבר נמכרו.