נתונים טכניים:
סוג שפופרת CRT |
Flat Aperture Grille |
גודל | Diagonal "22 |
שטח תצוגה | Diagonal "20 |
גודל נקודה | 0.24mm Uni-Pitch Aperture Grille |
רזולוציה מקסימלית | 2048×1536 @ 79Hz |
רזולוציה אופטימלית | 1600×1200 @ 85Hz |
מתח כניסה | 0.7Vp-p |
כניסות | Separate H&V, Composite H&V, SOG |
צריכת חשמל | 150Watts Maximum |
תקני אנרגיה |
VESA DPMS, Energy 2000, NUTEK, EPA |
גודל פיזי |
510mm x 500mm x 476mm |
משקל |
31.5Kg |
אחריות |
Parts and labour and CRT 3 years |
המסך עובד בשיטה שנקראת Flat Aperture Grille ובעל שפורפרת DiamondTron.
בשיטה זו המסך מחולק לשלושה חלקים (כל שליש מסך) שמופרדים ע"י חוט אחד דק לכל הרוחב, צמד החוטים הללו הכרחי, אבל כדי שנבין למה נצטרך להבין יותר לעומק איך זה עובד.
לפני הכל נסביר קצת על השיטה השניה, Shadow Mask :
בשיטה זו (היותר ותיקה) יש את שכבת הצבע על המסך ולוח מנוקב חורים מאחוריה שמסנן את כל האלקטרונים שלא מכוונים לנקודה ספציפית על המסך, האלקטרונים מתותח האלקטרונים מכוונים דרך כל אחד מהחורים, כל חור בעצם יהיה פיקסל, כי שלוש קרניים יעברו דרכו מהתותח ליצוג שלושת הצבעים:
1- Red -3 ,Green -2 ,Blue.
|
(כדי הלפעיל את סרטון ה- Flash לעיל יש ללחוץ עליו עם כפתור העכבר הימני ולבחור ב- Play)
ב- Flat Aperture Grille המסך בנוי מפסים דקים לכל האורך ובמקום לוח מנוקב, ישנם חוטים דקיקים אנכיים אשר מסננים את האלקטרונים הלא מכוונים.
ובמקום תותח אלקטרונים אחד יש לו שלושה(אחד לכל צבע), מה שמשפר מאד את הפרדת הצבעים, החדות וצלילות התמונה.
יתרון נוסף הוא שאין כל הפרדה בין הפיקסלים בצורה אנכית, חוץ משני החוטים החוצים את המסך לכל רוחבו, שני הפסים קיימים כדי לא לאבד את הגאומטריה, הם בעצם מחזקים את החוטים האנכיים בכל שליש מהמסך.
|
(כדי הלפעיל את סרטון ה- Flash לעיל יש ללחוץ עליו עם כפתור העכבר הימני ולבחור ב- Play)
כנראה נעשתה פה עבודה טובה בתכנון והפסים כמעט לא מורגשים יחסית למסכי טריניטרון אחרים שיצא לי לראות.
גודל המסך הוא 22" ושטח התצוגה הנראה לעין הוא 20" שזה פשוט תענוג, אפשר לראות את כל הפרטים הכי קטנים ממרחק של מטר וחצי שניים מהמסך.
גודל הנקודה הוא 0.24, גודל נקודה הוא נתון חשוב, ככל שהתמונה תהיה מורכבת מנקודות קטנות יותר כך תגדל איכותה.
במסך זה גודל הנקודה הוא פחות מרבע מילימטר ולמעשה כבר לא שום רואים נקודות.
יתרון נוסף הוא שאין רווחים בין הפיקסלים בצורה אנכית, אלא רק אופקית ואין את אפקט ה"מדרגות" שרואים הרבה בעבודה עם טקסט שנראה יותר מודפס מאשר מורכב מריבועים, דבר שגורם לפונט להראות הרבה יותר חלק וקריא.
המסך מתוכנן לעבודה ברזולוציות (צפיפות הנקודות) גבוהות ובקצבי ריענון טובים גם כן, שתי הרזולוציות הראשיות שלפיהן נקבעת איכותו של מסך הן:
1– רזולוציה מקסימלית – 2048×1536 @ 79Hz, נתון זה מראה את הביצועים המקסימליים של המסך, רזולוציה מקסימלית וקצב ריענון מקסימלי ברזולוציה הזאת.
2– רזולוציה אופטימלית – 1600×1200 @ 85Hz, נתון זה על פי היצרן הוא האידיאלי לצפיה במסך, אבל זה בהחלט תלוי בעיני המתבונן, אני אישית מעדיף רזולוציה של 1280×1024 @ 120Hz…