לא שמישהו חשב אחרת, אבל Modern Warfare 3 ממשיך את המסורת ומציג את ההשקה הגדולה והרווחית ביותר בהיסטוריה של עולם הבידור כולו
משחקי וידאו מגה פופולריים כמו סדרת Call of Duty וסדרת Grand Theft Auto מזכירים לנו בכל פעם מחדש עד כמה פופולרי נהיה המדיום הזה – תורות ארוכים משתרכים מחוץ לחנויות שעות לפני הפתיחה, כשאלפי מעריצים משולהבים משתוקקים לשלם כ-60 דולר (ולעיתים קרובות אף יותר) בכדי להיות הראשונים לשחק בכותר החדש.
Call of Duty 4: Modern Warfare שהושק ב-2007 הצליח להקפיץ את הסדרה מעידן מלחמת העולם השניה אל העידן המודרני בהצלחה רבה, והפך אותה מ"סתם" סדרת משחקים פופולרית למותג הגדול ביותר בתעשיית הבידור כולה, תואר אותו היא דואגת להצדיק מחדש בכל חודש נובמבר.
החל משנת 2006 החלה אקטיוויז'ן (מפיצת המשחק) "מסורת" של השקות משחקי Call of Duty בחודש נובמבר והנה אנחנו כאן, חמש שנים אחרי – Call of Duty Modern Warfare 3 מושק למחשב האישי ולקונסולות ה-PlayStation 3, Xbox 360 ו-Wii, ומנתץ כל שיא מכירות ופופולריות אפשרי עם כ-6.5 מיליון עותקים שנמכרו ביום ההשקה, בארה"ב ובבריטניה בלבד.
מלחמה וירטואלית מעולם לא הייתה משתלמת כל כך |
כל אותם מיליוני עותקים שנמכרו בתוך כ-24 שעות בלבד מגיעים לשווי של יותר מ-400 מיליון דולר, והופכים את השקתו של Modern Warfare 3 להשקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של עולם הבידור כולו שמדיחה מן המקום הראשון את המשחק הקודם בסדרה, Call of Duty Black Ops, שהכניס כ-360 מיליון דולר ביום הראשון.
לשם השוואה, סרט הקולנוע (מדיום שנחשב עד לא מזמן לפופולרי ולמכניס ביותר בסביבה) שזכה להכנסות יום ההשקה הגבוהות ביותר הוא הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר", והוא נמצא הרחק מאחורי Modern Warfare 3 עם הכנסות של כ-250 מיליון דולר "בלבד".
Modern Warfare 3 אמור להיות הכותר המסכם של טרילוגיית ה-Modern Warfare שמהווה חלק מסדרת Call of Duty. בחודשים שקדמו להשקת המשחק נשמעה ביקורת רבה כלפיו שטענה כי מדובר בעוד גירסת "העתק הדבק" של המשחקים הקודמים בסדרה שנועדה אך ורק בכדי "לחלוב" את אינספור מעריציה.
אנחנו לא ניכנס לתוך תוכו של הוויכוח העיקש בין חובבי הסדרה ושונאיה, אך ההצלחה האדירה של Modern Warfare 3 לא משאירה שום מקום לספק – בנובמבר 2012 נראה כותר Call of Duty חדש שינסה להתעלות על קודמו, בפעם המי-יודע-כמה.
5 שנים וכלום לא השתנה
אפילו המסוקים נראים אותו הדבר.
היה אפשר לצפות שיהיו הבדלים משמעותיים מMW1 ל MW3, אבל לא, רק המשך עלילה בסינגל וכמה ריענונים.
גרפיקה, מערכת המשחק, סאונד- הכל נשאר.
לא רואה עניין בכותר זה, וגם לא בקודמו.
אין כל חידוש, וכמובן שהקונים לא מוכיחים את איכות המשחק.
קונים רבים היו גם לכותרים אחרים שהיו גרועים. משחקים שאפילו כותב המאמר לא היה מבזבז שניה אחת על המשחק, כיוון שלא היו שווים את הזמן הזה. הכותר האחרון MW3 פשוט לא איכותי ביחס לאחרים הנמצאים בשוק, כדוגמת הכותר הכי טוב כיום בטל פילד 3.
the best
like it very much , every moment is a magical , i like this game ! can't compare to battlefield 3 sorry i have it too and it's not the same.
ההשוואה למדיום הקולנוע לא מדוייקת
משחקי מחשב זוכים לבוסט של מכירות במיוחד בימים הראשונים מההשקה. לעומתם סרטי קולנוע נהנים משבועות ארוכים של מכירות ומשום כך מכניסים יותר כסף בסופו של דבר.
כמעריץ נאמן של הסדרה עד היום, די התאכזבתי מהכותר החדש שלא רק שלא חידש כלום הוא בעיקר גרע וזהו בעצם כוחו האדיר של מנוע של קשור לפיתוח משחקים ונקרא-שיווק
אני באמת חושב ש- battlefield 3
בחירה יותר טובה… המשחק לא מחדש כלום מהמשחקים הקודמים (כמו שאמר 1) והמשחק בעל הרבה פחות אפשרויות.
אני באמת לא מבין מה כל ההתלהבות ממנו, אם הוא לא המשחק בעל הגראפיקה הכי טובה, לא המשחק בעל הכי הרבה אפשרויות וגם לא המשחק עם המשחקיות הכי טובה. מה שנשאר לו זה ההתלהבות מהכותרים הקודמים (וכמות מכירות ביום הראשון לא באמת אומרת הרבה על המשחק מפני שהקנייה הזאת היא של פאנבויים משוגעים ולא באמת של אנשים שראו מה הוא מציע. רק כמות המכירות לאחר שבוע לא כולל הימים הקודמים יכולה להראות את הצלחת המשחק עצמו ולא הסדרה).
אבל כל הכבוד לחברה שהם הצליחו לגיע למצב הזה שהם כמו אפל יכולים להוציא חתיכת חרא עם מתיחת פנים ולהרוויח מליונים.
לא השוואה טובה
כשכרטיס לסרט עולה בסביבות 10-12 דולר לעומת משחק שעולה בערך פי 5.
עוד לפני שקראתי ביקורת אחת
התאכזבתי לגמריי, שום שיפור משמעותי במנוע הגראפי או הפיזיקאלי מאז MW. הדבר היחיד שמשתנה בין הכותרים אלה סקינים חדשים ואולי שדרוג של האפקטים. המודלים נראים מיושנים מאוד ובגדול MW2 וMW3 הם לא יותר מפאץ' לכותר הראשון. עם זאת המשחקיות מהנה מאוד כמו בכותר הראשון זה לא נעלם ומבחינת תסריט משחק פה באמת ניכרת רוב ההשקעה. אני חייב להוסיף שמבחינה עסקית זה צעד גאוני, השקעה מינימאלית בפיתוח ורכיבה על גל ההצלחה של הכותר הראשון (כפי שמוזכר בדומה לשיטת השיווק של אפל). רק נותר לקוות שיצאו כותרי לוחמה דומים על בסיס המנוע הגראפי של CRYENGINE 3
למה לשנות?
לחדש לא יזיק אבל אינ מה לשנות