ענקית החיפוש תאפשר לכם להמליץ לחבריכם על תוצאות החיפוש המועדפות עליכם
זה יכול היה להיות בסיס טוב למתיחת 1 באפריל, אך זוהי האמת לאמיתה: גוגל מצטרפת לטרנד החברתי ששוטף את עולם האינטרנט, ומציגה כפתור "1+" שיאפשר לכם להמליץ על תוצאות חיפוש ופרסומות שמופיעות במנוע החיפוש של Google, בדומה לכפתורי ה-Like (שכבר נקרא בחלק מהמקומות Recommend, באופן שמתאר טוב יותר את ייעודו) של פייסבוק וה-Tweet של Tweeter (ואחרים), שהפכו לחלק אינטגרלי בחוויית הגלישה של רוב המשתמשים ברשת.
בעזרת הפיצ'ר החדש, ששמועות עליו הסתובבו ברשת כבר זמן מה, תוכלו לראות המלצות על תוצאות חיפוש ספציפיות מאנשים שאתם מכירים (אנשים שמופיעים ברשימת האימייל שלכם), או לראות כמה אנשים המליצו עם התוצאה באופן גלובלי, בתקווה שה"טריק" הזה יאפשר לכם לדעת מה כדאי לחפש ולאן כדאי להיכנס, ואולי אף ישפר את איכות תוצאות החיפוש במנוע של Google, שסובל לא מעט מאתרים שמנצלים פרצות באלגוריתם החיפוש בכדי לקדם את עצמם אל ראש רשימת התוצאות.
בכדי לקבל גישה לכפתור ה-"1+" הקסום, תצטרכו לפתוח לעצמכם פרופיל ציבורי ב-Google (שאמור להציע שקיפות בהמלצות, בו תוכלו לדעת מי בדיוק ממליץ לכם עד כל דבר), שיאפשר לרשימת הקשר באימייל שלכם לראות את ההמלצות שלכם, ולהיפך. ההמלצות שלכם יופיעו בטאב חדש בפרופיל ה-Google שלכם, שם תוכלו לבחור האם תרצו לשתף את ה-"1+" שלכם עם כולם, או לשמור אותו רק למכרים שלכם.
חזון אחרית הימים, על פי Google |
הפיצ'ר החדש עדיין אינו זמין באופן רשמי לכולם, וצפוי להגיע קודם לאתר ה-Google.com האנגלי (באופן טבעי), וממנו להתפשט גם לאתרי Google "המקומיים" של כל מדינה. אם ברצונכם לבצע "נסיעת מבחן" לשירות לפני השקתו הרשמית, אתם יכולים להיכנס ל-Google Labs ולהתנסות בהמלצות.
רוב ספירו (Rob Spiro), מנהל המוצר, נשמע מרוצה מאוד מהחידוש הנוכחי של Google, ומספר על כך שמדובר בשירות אידיאלי, שמאפשר לגולשים לקבל את ההמלצות הנכונות מאנשים שהם מכירים, בזמן הנכון (משום שתראו את ההמלצות הרלוונטיות ספציפית למה שחיפשתם באותו רגע) ובפורמט הנכון, כלומר, בתוך עמוד החיפוש עצמו. ספירו גם מספר שבעתיד אולי נראה את פיצ'ר ה-"1+" משתף פעולה גם עם שירותים כמו Tweeter.
Google הציגו גם סרטון חדש שמספר על השירות הטרי, ובו הם מציינים באופן ברור כי ההמלצות בעמודי החיפוש הם רק ההתחלה, ובעתיד נראה את כפתורי ה-"1+" מופיעים גם בעמודי האינטרנט השונים, ממש ליד אותו כפתור ה-"Like" של אימפריית הפייסבוק, שמאיימת על השליטה המוחלטת (בשנים האחרונות) של Google על המקום הראשון בנפח התעבורה האינטרנטי.
אין ספק שמדובר בפיצ'ר מעניין ומרענן, שלוקח את קונספט השיתוף החברתי ומעניק לו חשיבות ומשמעות רבה יותר, שעשויה לשפר את איכות החיפוש ברשת בצורה ניכרת, בתקווה ש-Google תמצא דרך לשמור על ההמלצות "נקיות" ו"כנות".
האם בקרוב יהפוך ה-"1+" גם הוא למאפיין בסיסי של הגלישה ברשת "בעידן החברתי"? ב-Google מחזיקים אצבעות שכן.
HATE
אבל מי "יראה" את זה?
מי אתה בקשר איתו ברשימת המייל? שטויות.
זה לא יצליח להתחרות בlike כי בפייסבוק זה אחרת,זה לא רשימת מייל זה רשת חברתית.
שיעשו גם שלילי
אם יש +1, שיהיה גם -1.
ול-2, מי שיראה את זה זה אנשים בכל העולם, לא בהכרח חברים שלך ישירות.
nice
google ftw