מנהלת דיאלוג עם גיימרים: עדכון דרייבר חדש מחזיר את האצת ה-GPU למשחקי קלאסיקה נבחרים, ומכין את השטח למשחקי DLSS 4 עדכניים
חברת NVIDIA ביצעה מהלך יוצא דופן שמשמח במיוחד את קהילת גיימרי ה-PC הוותיקים: לאחר שהשמיטה אותה כמעט שנה קודם לכן, החברה החזירה את התמיכה בהאצת PhysX מלאה מבוססת-GPU עבור כרטיסי המסך החדשים ביותר שלה מסדרת GeForce RTX 50. המהלך מגיע כחלק מעדכון הדרייבר האחרון, GeForce Game Ready Driver 591.44, ומאפשר ליהנות מחדש מפיזיקת משחק עשירה ומפורטת בכותרים קלאסיים אהובים.

📉 הבעיה: כשהחדש מעלים את הישן
הטכנולוגיה המוכרת בשם PhysX (פיזיקה מואצת), ש-NVIDIA רכשה כחלק מרכישת חברת Ageia ב-2008, נועדה במקור להעביר את חישובי הפיזיקה הכבדים – כמו הדמיית חלקיקים, פירוק אובייקטים, תנועת בדים או עשן – מהמעבד המרכזי (CPU) לליבות העיבוד של כרטיס המסך (GPU). כאשר PhysX פועלת כהלכה, היא מאפשרת ליצור אפקטים חזותיים מרשימים ומציאותיים יותר.
הבעיה התעוררה מוקדם יותר השנה, עם השקת סדרת RTX 50 מבוססת ארכיטקטורת Blackwell. NVIDIA החליטה להפסיק את התמיכה ברכיבי CUDA המיועדים ליישומי 32-ביט, צעד שנועד לפשט את המערכת. מכיוון שרוב כותרי ה-AAA הוותיקים שהשתמשו ב-PhysX עשו זאת ביישום 32-ביט, כרטיסי RTX 50 נאלצו לזנוח את האצת ה-GPU ולחזור לעיבוד איטי בהרבה על ידי המעבד, או במקרים מסוימים אפילו לאבד את אפקטי הפיזיקה כליל. הדבר גרם לתסכול רב בקרב גיימרים שביקשו לשחק משחקים אהובים כמו סדרת Batman: Arkham על החומרה העוצמתית ביותר בשוק.
🚀 מחזירים את האפקטים למסך
NVIDIA הגיבה לבסוף לביקורות הקהילה והכריזה כי עדכון 591.44 מוסיף תמיכה מותאמת אישית ליישומי 32-ביט של PhysX עבור קבוצה נבחרת של "המשחקים הפופולריים ביותר" שמנצלים את הטכנולוגיה. המשמעות היא שהכרטיסים החדשים יכולים כעת לבצע את האצת הפיזיקה בצורה מלאה, בדומה לביצועים שהתקבלו בכרטיסים מהדורות הקודמים.
הרשימה הנוכחית של הכותרים שקיבלו שדרוג זה כוללת, בין היתר, את:
- Alice: Madness Returns
- Assassin’s Creed IV: Black Flag
- Batman: Arkham City
- Batman: Arkham Origins
- Borderlands 2
- Mafia II
- Metro 2033
- Metro: Last Light
- Mirror’s Edge
בנוסף, החברה אף הבטיחה כי התמיכה ב-Batman: Arkham Asylum, אחד מהכותרים המרכזיים שהציגו את יכולות PhysX, תתווסף ברבעון הראשון של 2026. המהלך מעיד על כך שגם בשוק המונע על ידי טכנולוגיות חדשניות כמו DLSS 4 ו-Ray Tracing, NVIDIA עדיין מקשיבה לקהל שמעריך את מורשת הגיימינג הקלאסית.

🌐 שיפורים למשחקי העתיד
הדרייבר החדש אינו מתמקד רק בהחייאת העבר. הוא מוגדר כ-"Game Ready" לכבוד עדכון Winter Offensive של המשחק Battlefield 6, אשר עתיד לצאת ב-9 בדצמבר. העדכון מביא אופטימיזציות למשחק התומך באופן מלא ב-DLSS 4 עם טכנולוגיית Multi Frame Generation.
NVIDIA מציינת כי גיימרים המחזיקים בכרטיסי RTX 50 יכולים לצפות לשיפורים דרמטיים בביצועי Battlefield 6, עם קצבי פריימים (FPS) המוכפלים בממוצע פי 3.8 בהגדרות אולטרה ורזולוציית 4K, ומגיעים עד ל-460 פריימים לשנייה בכרטיסי דסקטופ. בנוסף, הדרייבר מביא שיפורים בנאמנות התמונה של DLSS Ray Reconstruction במשחק Call of Duty: Black Ops 7.
לסיכום, עדכון הדרייבר 591.44 מסמן רגע חשוב עבור NVIDIA: לא רק שמדובר באופטימיזציה למשחקי הדור הבא, אלא גם בהכרה בחשיבות שימור חווית הגיימינג המלאה בכותרים ישנים. הוא משלב באופן אלגנטי את החידושים של DLSS 4 עם התמיכה הדרושה בטכנולוגיה ותיקה, ומבטיח כי כרטיס ה-RTX 50 החדש שלכם יהיה באמת הפלטפורמה האולטימטיבית, מהקלאסיקה הנוסטלגית ועד לחזית הביצועים המודרניים.


