לאור ירידת המכירות בשוק המחשבים האישיים, אינטל מחפשת שווקים ומוצרים חדשים והראשון בהם הוא שוק הטלויזיה המקוונת
העלייה במהלך השנים האחרונות של מכשירים ניידים (בעיקר טאבלטים וסמארטפונים) תפסה את אינטל עם המכנסיים למטה.
החברה שהשקיעה (ועדיין משקיעה) את רוב מרצה והונה בשבבים המיועדים למחשבים שולחניים וניידים לא הייתה מוכנה לעלייה המטאורית של מכשירים קטנים, בעלי יכולות מוגבלות (יחסית למחשב אישי) שינגסו נתח גדל והולך מהשוק שהיה שייך לה.
באיחור, אינטל התחילה להתאים את שבבי הנטבוק (ז"ל) שלה לעולם החדש והאמיץ, אך יש אומרים כי זה מעט מדי ומאוחר מדי.
כעת אינטל מנסים למצוא מקורות רווח חדשים בשווקים אליהם לא ניגשו בעבר, בנסיון להקל על זמן המעבר שיידרש לענק השבבים כדי להתאים את עצמו לעולם שהשתנה סביבו.
אריק האגרז, מנכ"ל חטיבת אינטל מדיה החדשה |
אחד מהשווקים החדשים הללו הוא טלוויזיה מקוונת. זהו תחום לוהט כיום ולראיה, אפל, אמזון ואף גוגל משקיעים מאמצים והרבה מאוד כסף כדי להכנס לתחום שבו משחקים כיום רשתות ענק בסכומים המגיעים ל-100 ביליון דולר.
האסטרטגיה שבה אינטל מתכננת לנקוט היא התאמת היצע של חבילות תוכן קטנות משמעותית מאשר אלה המוצעות כיום על ידי חברות הכבלים האמריקניות.
בחברת אינטל עדיין נושאים ונותנים עם ספקי תוכן, אך בינתיים, מאות ממשפחות עובדי אינטל משתמשות בממיר ניסיוני שיהווה חלק מהשירות המוצע.
השירות צפוי לצאת עוד השנה: "אנו עבדנו במהלך השנה האחרונה בכדי להקים את 'אינטל מדיה', חטיבה חדשה הממוקדת על פיתוח פלטפורמה אינטרנטית", מספר אריק האגרז (Eric Huggers) סגן נשיא ומנכ"ל אינטל מדיה. "זה אינו מהלך הממוקד במוצר חסכוני, אלא במוצר איכותי שאיתו נספק חוויה עילית למשתמש הביתי"
אינטל נתקלה בקשיים להתניע את הפרוייקט השאפתני, היות והמהלך אינו מתקבל בברכה על ידי ספקי התוכן הגדולים היותר המתבקשים לפרק חבילות גדלות ולשווק רשתות ספציפיות ואף תוכניות יחידות בהנחה משמעותית ביחס לסכומים שחברות הכבלים והלווין משלמות כיום.
אחד מהיתרונות שהתוכנית של אינטל תציע היא לוח משדרים מותאם-אישית לצופה. המשמעות היא, שהצופה יוכל לבחור במה הוא מעוניין לצפות, ולא להיות כבול ללוח השידורים המוגדר מראש.
בנוסף לכך, הממיר מתוצרת אינטל מכיל גם מצלמה שבין שאר התכונות, תשמש כדי לזהות את הצופה, ולהציע לו/ה תכנים מותאמים לפי היסטוריית הצפייה. "קיים תרחיש שבו הטלוויזיה תזהה אותך, ותאמר 'היי, אני יודעת מי אתה, אני יודעת במה תרצה לצפות' – לעומת המצב כיום שבו הטלויזיה לא מכירה אותך בכלל", כך הציג את התכונה האגרז.
אך ההתלהבות שאנשי אינטל מפגינים אינה משותפת גם לספקי התוכן. ברנרד גרשון, ראש חברת גרשונמדיה, לייעוץ בנושא תכנים דיגיטליים המעורה בשוק התוכן כיום אינו מאמין כי אינטל יצליחו בקו הפעולה שלהם.
"הסיכוי שאינטל ייצאו עם המוצר שואף לאפס", "הם עדיין לא חתמו הסכמים אפילו עם ספק תוכן אחד, והם אינם באמת מציעים משהו ייחודי שיבדל אותם במחיר או בשירות"
אנליסטים כלכליים מטילים אף הם ספק באסטרטגיה החדשה של אינטל: "השאלה שצריך לשאול היא: האם מה שהם עושים גדול מספיק בשביל להטות את כף המאזניים?", שואל סטייסי רסגון (Stacy Rasgon) מסנפורד-ברנשטיין, חטיבת מחקר וניתוח. "מהלך כזה לא יציל או יפיל חברה בסדר גודל של אינטל"
אינטל בהחלט זקוקה לכיוון חדש, או איזשהו יתרון שימצב את המחשב האישי כמתחרה חזק בשוק שפונה יותר ויותר למכשירים קלים וניידים. ייתכן ומהלך זה הוא רק חלק מאסטרטגיה כוללת, ואם כן, הוא לא מהלך רע כשלעצמו.
אך אם מסתכלים על קיקסטארטר (למשל) כקובע מגמות, רואים שגם שם הפרוייקטים הטכנולוגיים מתרכזים בקופסאות קטנות יחסית (OUYA, GameStick, Hydra, Memoto, Pocket TV אם להזכיר כמה מהפרוייקטים הממומנים ביותר באתר) שמציעות ביצועים ויכולות שבעבר רק יכולנו לחלום עליהם מחוץ לקופסה גדולה ומסורבלת של מחשב אישי.
האם עידן המחשב האישי עבר לבלי שוב, או שהוא פשוט פונה לכיוון שונה ומסתגל לעולם חדש וקומפקטי יותר? האם לאינטל יש סיכוי להשתנות מהר מספיק כדי לשרוד בעולם כזה? שתפו אותנו בדעתכם!