צוות מכני מהיר וזול לתיקון כבישים ולמילוי חורים
את העבודה שהיה מבצע צוות תיקון כבישים בן שלושה אנשים
מפעיל אחד נוהג את המכונה אל אתר התיקון, חונה, ואז משתמש בג'ויסטיק כדי להפעיל זרוע המצויידת בכלים שאורכה 1.2 מ'. בשלב הראשון, מעיף סילון אוויר פסולת ומים מתוך הבור. בשלב השני, מתיזים לתוכו חומר דביק אשר מסייע לחומר התיקון להיצמד אל הכביש המקיף אותו. בשלב האחרון, משתמש המפעיל בזרוע כלי העבודה של הרכב כדי למלא את הבור בתערובת אספלט, לגרף אותה, ולדחוס אותה עם מכבש. המכבש מפעיל את אותה מידת כוח שמפעילה מכונה לסלילת כבישים, כך שהתיקונים שה-Python מבצעת מחזיקים לרוב מעמד עד שמגיע הזמן לסלול מחדש את הכביש כולו.
החברה מעריכה שבמהלך חמש שנים, יוכלו בעלי ה-Python שמחירו 290,000 דולר, לחסוך 125.61 דולר לכל טונה של תיקוני בורות כביש – או כ-40 אחוזים מעלות תיקון הבור בדרך הסטנדרטית. עד כה, משתמשים במכונות צוותי תיקון הכבישים בקליפורניה, קולורדו ווירג'יניה.
עוד על חידושים בגליון נובמבר של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il
python FTW 😀
יגיע עוד היום
שיהיה חדר בקרה שממוקם באיזה מקום ומשם אלחוטית ישלוט בעשרות ואפילו מאות כאלה רובוטים מרחוק – דבר שיחסוך בעלויות
בסיום העבודה כמובן יחזיר אותם למחסן שממנו הם יצאו וככה ביום למחרת !
תהיה לו הרבה עבודה בישראל
מעניין ממש! אבל
290,000 דולר? זה יקר בטירוף
לחברת חליק בע"מ מקרית גת, חברה ישראלית, יש פתרון שכולל מיחזור של אבני אספלט מקורצף ושימוש בהם לתיקון הבור.. ככה זה גם מחכה מצב סלילה של כביש אמיתי ומחזיק עד מתי שצריך לסלול את הכביש מחדש.
התיקון מתבצע עם עובד אחד ואין צורך בכזה רובוט ענקי! נכון זה מגניב אבל מוגזם