מפתחת השבבים משיקה פלטפורמה חדשה לגיימינג בהזרמה ישירה בשם GeForce GRID, שמבטיחה לנצל את יכולותיה של ארכיטקטורת ה-Kepler בכדי להפוך כל מכשיר למכונת גיימינג אימתנית
ארכיטקטורת ה-Kepler החדשה של NVIDIA היא הישג טכנולוגי מרשים בהחלט, קשה לחלוק על כך.
כעת, במפתחת השבבים נחושים להוכיח כי לארכיטקטורה החדשה קיים מגוון רחב של שימושים מתקדמים וחדשניים, מעבר לאכלוס מערכת הגיימינג הביתית שלכם.
במסגרת תערוכת GTC 2012 (ר"ת GPU Technology Conference) שנערכה בקליפורניה, הכריזה NVIDIA על פלטפורמה חדשה שמתיימרת להוות את הדור הבא עבור גיימינג בענן – הכירו את GeForce GRID.
תחילה, שיעור היסטוריה זריז: בשנת 2009 פרצה חברה בשם OnLive לחיינו עם קונספט מרהיב – במקום להסתמך על החומרה שבמחשב או בקונסולה בבית המשתמש להרצת משחקי וידאו, המשחקים יעובדו על ידי שרתים עוצמתיים מרוחקים והתוצר הסופי יהיה זה שישלח בזמן אמת לשחקן, על גבי רשת האינטרנט. במילים אחרות – גיימינג בהזרמה ישירה, או גיימינג בענן.
רבים הטילו ספק, אך OnLive הוכיחה את עצמה וכיום שירותי הענן שלה משרתים מספר רב של משתמשים בארה"ב ומספר מדינות באירופה, אם כי תוך התפשרות מסויימת על רזולוציית הצפייה וזמני השהות לעומת אלו שהורגלנו לקבל במחשבים אישיים וקונסולות משחק ביתיות.
עידן חדש בגיימינג מבוסס הענן? |
כאן בדיוק נכנס לתמונה ה-GeForce GRID. ב-NVIDIA מצהירים כי מערכות ענן שיכללו מאיצים גרפיים ייעודיים המבוססים על ארכיטקטורת ה-Kepler החדשה של החברה יוכלו לחתוך את אותם זמני שהות שמאפיינים שירותי הזרמה ישירה לרמה בה חוויית השימוש תהיה זהה לזו שמאפיינת קונסולות משחק פיזיות.
במילים אחרות, המשמעות היא חוויית משחק באיכות של אקס בוקס 360 או פלייסטיישן 3 אותה תוכלו לקבל בכל מכשיר עם חיבור אינטרנט – החל מהמחשב האישי או הטלוויזיה שבביתכם ועל לטאבלטים וסמארטפונים, ללא שום תלות בחומרה או במערכת ההפעלה שלהם.
Kepler יהפוך את הענן לטוב יותר |
פלטפורמת ה-GeForce GRID מבטיחה להציע גם חסכון מהותי בצריכת ההספק ויכולת לשרת עד פי 4 יותר משתמשים מאותה מערכת לעומת מה שמכונה בפי NVIDIA "הדור הראשון של מערכות הענן" – יתרונות שעשויים לסייע להוזלתם ולצמיחתם של שירותי הגיימינג בענן.
NVIDIA הכריזה על שיתוף פעולה עם כמה וכמה מפתחות ומפיצות משחקים (Epic Games, THQ ו-CD Project Red הם כמה מהשמות ברשימה) וגם מספר ספקיות שירותי גיימינג בענן, הנודעת שבהם היא Gaikai אשר תעשה שימוש במערכות ה-GeForce GRID במסגרת סדרת הטלוויזיות החכמות של LG שיכללו את שירותי ההזרמה שלה באופן מובנה.
לא בטוח שגיימינג בענן יוכל להוות תחליף אמיתי למחשב עוצמתי או קונסולה "מסורתית", אך הוא בהחלט עשוי להביא את הבשורה לפלטפורמות שהיו נטולות גיימינג עד כה |
קונסולת משחק מובנית בטלוויזיה הבאה שלנו או גיימינג אמיתי גם במערכת שכוללת חומרה בסיסית בלבד נשמעים לנו כמו רעיון לגמרי לא רע, על כן נאחל ל-NVIDIA ול-GeForce GRID הצלחה ונקווה שבעתיד הקרוב יהיה מי שירים את הכפפה ויחל להציע שירותי גיימינג בענן גם בארצנו הקטנה.
נקנח בהדגמה קצרה ומרשימה של ה-GeForce GRID שנערכה במעמד ההכרזה:
סרטון קצר נוסף בו מוצג המשחק Bulletstorm כשהוא רץ על גבי טאבלט Transformer Prime מבית אסוס, בהתבסס על טכנולוגיית ה-GeForce GRID כמובן:
להתפלל לכשלון
הפוטנציאל ההרסני ביותר בטכנולוגיה הבזויה הזו הוא שהיא לא מהווה אלטרנטיבה לחומרה הביתית, אלא היא באה *במקום* החומרה הביתית, מכיוון שכאשר תצא לפועל היא תקרוץ מאוד לחברות המשחקים, שיחסלו סופית את הפיראטיות, ויוכלו לגבות מיקרו-תשלומים יותר בקלות. כמובן שגם חברות האינטרנט לא יצאו פריארים ויקחו תשלום נוסף על רוחב הפס.
נקבל עתיד שבו אין לצרכן שליטה על כלום – לא חומרה, לא תוכנה, אלא תשלום על תוכנה וחומרה וירטואלית שמרחפת איפשהו בעננים ויכולה להיעלם בכל שנייה.
לפני שאנשים קופצים משמחה
אני רק מזכיר כמה עלוב חיבור האינטרנט הישראלי, בייחוד לשאר העולם.
הם לא חושבים באגיין ביכלל
היום מחשבים אם כרטסים חזקים מתקשים להציג FPS נורמלי בחלק מהמשחקים אז עם כול ה 100MBS שהנהול שלו גרוע ביותר אפלו סטרמנג נורמלי קשה ליראות אז כמה עוצמה צריך בשרתים בשביל שנוכל לקבל רוחב פס נורמלי ומהיר וכמה עוצמה גרפית הם יצתרחו בשביל שנוכל לשחק נורמלי הרבה הרבה מאוד כוח עיבוד גרפי שזה לא נישמע הגיוני
בחיים לא!
נמאס מכל השטויות מבוססות האינטרנט האלו.
online single player בדיאבלו ועכשיו הח*א הזה?!
בחיים לא יהיה תחליף לריגוש של קניית חומרה או כל דבר אחר.
להחזיק את זה ביד ולהריח את הריח של הפלסטיק החדש.
לא מספיר אנחנו מתמודדים עם פינגים נוראיים בשרתי משחקים? נאלץ גם להתעסק בפינגים של גראפיקה??
ואז הספקיות אינטרנט יתחילו להציע חשבון גיימר חדש יותר "חזק" : master sergeant gamer person
ל-2
אני אישית לא סובל מהבעיה הזאת… יש לי אינטרנט 100 מגה, ואני מקבל את המהירות הזאת פחות או יותר לכל מקום בעולם (תלוי בשרתים עצמם כמובן)
לא רואה סיבה לחשוש
אפשר לחשוב ש-Onlive שינה משהו מהבחינה הזאת. אז יהיו חברות שיספקו שירות streaming איכותי יותר לגימינג. דווקא יותר התרשמתי מהשימושים של זה לצורכי עבודה (כל העובדים עם שולחן עבודה וירטואלי כולל GPU, על כל פלטפורמה שהיא, ללא צורך במחשב לכל עובד)