אביזר החישה של מיקרוסופט ממשיך להרחיב אופקים, הפעם עם סימולציה אינטרקטיבית לג'יפ ה-Pathfinder החדש של ניסאן
אביזר הקינקט (Kinect) כנראה כבר לא יצליח במשימתו לשכנע את הגיימרים כי הוא הדבר הגדול הבא בתחום משחקי הוידאו, אך חיישניו המהפכניים ממשיכים להפתיע אותנו בכל פעם מחדש עם עוד ועוד שימושים יצירתיים מחוץ לגבולות קונסלות ה-Xbox 360.
הסיפור החל כאשר אנשיה של יצרנית המכוניות היפנית ניסאן (Nissan) חיפשו דרך מקורית להציג ולשווק את הדגם המחודש של רכב ה-Pathfinder שלהם – עוד לפני שאלו החלו לרדת מפס הייצור.
בחברה הוחלט לפנות אל אביזר הגיימינג מבית מיקרוסופט, שישמש כבסיס הטכנולוגי לסיור וירטואלי ברכב העתידי. סוכנות הפרסום Critical Mass ומפתחת ממשקי המשתמש Identitymine גויסו ליצירת המערכת, אשר מאפשרת לקונה הפוטנציאלי לבחון את המודל הממוחשב של ה-Pathfinder על כל פרטיו, מכל נקודה ומכל זווית – הכל תוך שימוש במחוות קול וגוף באדיבות הקינקט, כמובן.
ה-Pathfinder החדש. עבר "קינקטיזציה" |
המערכת המסקרת הוצבה ב-16 אולמות תצוגה של ניסאן ב-13 מדינות ברחבי ארצות הברית במסגרת פיילוט, כאשר נראה כי בחברה בהחלט מרוצים מהתוצר הסופי, בהתחשב בהצהרה על אפשרות שמערכות וירטואליות מבוססות קינקט יוצבו בכל אלף סוכנויות הרכב שלה אצל הדוד סם בעתיד.
סרטון של מערכת הקינקט של ניסאן בפעולה, שנראית לעיתים כאילו נלקחה היישר מתוך מצב ה-Autovista במשחק Forza Motorsport 4, להלן:
ניסאן איננה חברת הרכב הראשונה שמתעניינת בקינקט במסגרת גישה חדשנית ומעודכנת לחוויית השימוש של רוכשי המכוניות הפוטנציאליים – גם אאודי ופורד הציגו לאחרונה מערכות טכנולוגיות שמבוססות (באופן זה או אחר) על הקינקט באולמות התצוגה שלהן.
האם מדובר בגימיק שהוא בגדר טפיחה זמנית על השכם עבור המוצר של מיקרוסופט או בתחילתה של מהפכה ממשית בעולם הרכב ותחום השיווק כולו? נחיה ונראה.
מגניב אבל מגושם
זה מסכם כמעט את כל השימושים של הקינקט.
זה כיף בשניה הראשונה להרגיש שאתה עושה את הפעולות בידיים אבל ממש לא ברור איך לעשות כל פעולה, עם הגיים-פד הרבה יותר פשוט.