עם Drivebot לא תצטרכו להסתמך יותר על מוסכים כאשר משהו משתבש במכונית – המכשיר החכם יאתר תקלות עבורכם ויאפשר לטפל בהן בהקדם ובזול
פרוייקט האינדיגוגו של חברת Five Thai הממוקמת בתאינלנד שואפת להציל אותכם מהמכונית שלכם בעזרת התקן ה-Drivebot. ההתקן, שעל פי החברה מתנהג כמו Fitbit (או Microsoft Band) למכונית שלכם, שמתחבר אל פתח ה-OBD-II, שנמצא במכוניות שיוצרו לאחר שנת 1996 כסטרנדרט והמאפשר למכונאי לקבל מידע אודות המכונית והמערכות הפועלות בה. ההתקן, בשם "Drivebot", לא רק מחליף את תפקידו של המכונאי לאתר בעיות ותקלות במכונית, אלא ההתקן גם מנטר בכל זמן את מצבו של המכונית ומסוגל להודיע לבעליו על בעיות עתידיות שהוא צופה, מסימנים מוקדמים שניתן להבחין בהם בעזרת ההתקן. לצד ההתקן החדש, החברה פיתחה אפליקציה תואמת אשר מתחברת אל ההתקן בעזרת חיבור בלוטות' ובכך מועבר כל המידע שאסף הדרייבוט על האוטו ישירות אל הנהג.
החברה אפילו הוסיפה מדריכים פשוטים לפתירת בעיות פשוטות יחסית במקרה והן הופיעו במכוניות, העוזר לכל נהג ממוצע לחסוך כסף וזמן. על פי החברה, זיהוי בעיות לפני כן מאפשר למשתמשי ההתקן לחסוך עד פי עשר (!) ממה שהיו משלמים אם לא היו משתמשים בדרייבוט, ולפתירת הבעיה כבר בהתחלתה. בשביל בעיות יותר מסובכות שלא כל נהג יכול לפתור, האפליקציה תייעץ לנהג לפנות למוסך לפתירת הבעיה, לפני שהיא תהפוך למסוכנת או רצינית יותר. לצד ניתוח מצב הרכב, ניתן גם לתעד הרגלי נהיגה ודרכי נסיעה בשביל לקבל הצעות לייעול הדרך וחסיכה בזמן ובדלק, הכל היישר מהתקן הדרייבוט.
החברה מציינת כי האחסון הפנימי שנמצא בהתקן הדרייבוט מאפשר שמירה של נפח המקביל לחודשיים של תיעוד מצב הרכב, עם תמיכה התחלתית ב-iOS 7 ואנדרואיד 4.0 לאפליקציה שמתלווה להתקן. על פי לוח הזמנים של פרוייקט האינדיגוגו, האפליקציות הרשמיות יתחילו להופיע רק בחודש פבואר, אותו הזמן שהחברה מתכננת את סוף הייצור ההומני ההתחלתי והתחלת המשלוחים ללקוחות.
על פי אופציות התרומה שהחברה מציעה בדף הפרוייקט, התקן הדרייבוט מוערך במחיר של 125 דולרים (כ-470 שקלים) כמחיר רשמי לצרכן, כאשר הפרוייקט של החברה כבר עבר את מטרתו המינימאלית למימון עם תמיכה בגדול של מעל 75,000 דולרים מיותר מ-850 אנשים. במימון של מעל 100,000 דולרים החברה מצהירה כי תפתח את השירות גם לענן עם תמיכה בצפיה בנתוני הרכב הישר מהדפדפן.
אכן קיים שנים, אני רכשתי לעצמי אחד לפני מעל שנה.
מותר להם להריץ קמפיין על משהו קיים?
מהיכן רוכשים את המוצר הקיים?
זה אותו מוצר או של חברה אחרת?
נשמע מעולה!!
מקווה שזה באמת יחזיק מעמד במבחן ה- "חברה ענקית שתשפוך כסף כדי שאפליקציה תפרסם נתונים למשוך לקוחות למוסך שלהם" או משהו כזה….
אני קניתי מאיביי, יש הרבה דגמים של המשדר (חפש OBD-II). יש כאלה עובדים על בלוטות', יש כאלה על wifi ויש הרבה מאוד תוכנות שונות שעובדות איתם. עם שלי הגיע דיסק עם תוכנה למחשב.
במקרה של משדר בלוטות' התוכנות שיש לאייפון לא עובדות איתו, חיפוש באינטרנט הביא אותי להסבר שפרוטוקול הבלוטות' באייפון עובד שונה ובלה בלה בלה. לאנדרואיד ראיתי אפליקציה בשם engie שעובדת איתם (וגם פשוטה למדי) והחברה שיצרו את האפליקציה אפילו מוכנים לשלוח לך את המשדר בחינם (ממש אין לי מושג ממה הם מרוויחים, האפליקציה בחינם, המשלוח של המשדרג בחינם לטענתם ולא ראיתי in-app purchases)
אבל הרעיון בקמפיינים האלה זה האפליקציה. בד"כ האפליקציות שיש גם לטלפון וגם למחשב די מסובכות ואתה צריך לדעת מה אתה עושה ומה אתה רואה. האפליקציה שלהם (וגם זאת שפורסמה פה בעבר על אותו הרעיון שאני לא זוכר את שמה) אמורה להיות פשוטה בהרבה ומותאמת להדיוטים
url]http://www.palmerperformance.com/products/dashcommand/[/url]
יש תוכנה גם לוינדוס אם מחברים ב-USB.
האפליקציה חינמית אך אינה מלאה, וכדי להשיג את כל הפונקציות והיכולות שלה יש לשלם כ-$9, סכום מזערי לחלוטין. חד פעמי, לא חודשי או שנתי.
[url]http://www.palmerperformance.com/sto…hp?cPath=21_29[/url]
אני אישית רכשתי את זה לפני כשנתיים, מאז פשוט תענוג. האפליקציה מתעדכנת כמעט פעם בחודש, הממשק שלה עכשיו מאוד נוח ומהיר. ממליץ :cheesy:
אני כבר כמה שנים משתמש במוצר דומה (ODB-II) וזה תענוג אמיתי.
גרסת בלוטוס' זה לאנדרואיד וגרסת WI-FI זה לאייפון.
אני אישית ניסיתי כמה אפליקציות ובסוף הגעתי לאפליקציה DashCommand. מיועדת לאנדרואיד ומכשירי אפל.
למה זה טוב חוץ מ"איזה מגניב הטלפון מראה את כל הנתונים הלא שימושיים האלו על המסך"?
כאילו מד סיבובים ומהירות יש כבר.
לגבי תקלות, אם יש תקלה אז תידלק נורה בהתאם.
שאר הדברים כמו מד ג'י, ששימושי מאוד אם אתה ערס מומצע אבל אחרת לא ממש.
לי יש רכב אמריקאי מודל 2002, אין לי למשל שעון טורים (רק בגרסת מנוע 3.8 יש, לי יש 3.4 ואין), ואני מודד צריכות דלק, זיהום אוויר ועוד.
לגבי תקלה – ברור שנדלקת נורה, אבל הנורה אומרת לך משהו? אולי זה משהו בקטנה ואולי משהו חמור ביותר. אתה לא יכול לדעת.
אוכל לומר מניסיון רב, שנדלקה לי נורת תקלה בנסיעה, והתחברתי למחשב מהטלפון וראיתי כי מדובר בעצם בפלאג 1 שכנראה 'מת' או הכבל שלו.
המנוע בעצם מאותו רגע נוסע על 5 צלינדרים ולא 6. זה לא חמור אבל כן צריך לתקן אז נסעתי הביתה ברוגע ותיקנתי שם (החלפתי כבל).
כשנדלקת לך נורת מנוע אתה יודע מה התקלה? על כל נורה יכולות להיות 10 תקלות שונות. המחשב ברכב יודע בדיוק מה התקלה והאפליקציה מדברת עם המחשב ומציגה לך את המידע.
לגבי שאר הדברים, גם אם לך זה לא עוזר יש אנשים שכן יודעים מה לעשות עם המידע הזה ולהם זה כן יעזור בין אם לפתור תקלה קיימת או לזהות תקלה לפני שהתחילה לעשות בעיות רציניות (ובין השאר "להדליק נורה בלוח השעונים")
RIGHT][COLOR=#757575][URL="http://hwzone.co.il/community/members/67392-d30
אפשר לינק למוצר שאתם קניתם? (אילן ו
)
url]http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-OBD-Sans-fil-ELM327-Interface-2-OBD-II-Voiture-Diagnostique-Scanneur-/151413047901?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=ite
לי יש בדיוק כזה:
לאן זה משדר?
אז מה המוצר החדש מתיימר לעשות שהקיימים לא עושים?
יש חברה ישראלית שפיתחה אפליקציה דומה. שולחים את מתאם ה-OBD-II לBT בחינם.
http://engie.co.il/
url]http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=bafx&_from=R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xbafx+elm327&_
יש לזה יתרון כלהו על הלינקים הקודמים?
נפוץ באמזון
אם אני מבין את העסק הזה נכון, כל המכשירים הללו קוראים רק את מה שמבוקר ע"י הECU. ומה עם כל שאר התקלות האפשריות?
אני לא מבין גדול במכוניות אבל היום הECU מרושת לכמעט הכל לא?
COLOR=#000000][FONT=Segoe UI]OBD-II
אצלי זה מימין להגה למטה…
מצאתי את זה, מאזדה 6 למשל:
אתה פשוט מחבר וזהו.
משאיר את זה שם כל הזמן, לא צריך לנתק וכו'.
16 בהחלט צודק, חלק נכבד מהרכיבים של הרכב מנותרים על ידי חיישנים, אז כמובן שיש הרבה תקלות שלא ניתן לנטר לדוגמא:
במקרה של דליפה מים, רעשים מהמנוע, רעשים בעת פנייה, לחץ אויר נמוך, גלגלים לא מאוזנים וכו'
אין ספק שהחלק ה"קריטי" אכן מנוטר ע"י המחשב. אבל שהמנוע עושה רעש והתושבות מנוע הלכו אתה תלך כמו גדול למוסכניק….
^זה ברור… אבל לי למשל יש אייקון של לחץ גלגלים נמוך, כל השאר זה נטו מוסך.
אם זה תושבות מנוע קרועות או גומיה במשולש קרועה.זה כבר יותר בלאי מאשר תקלה.
תלוי כמה חיישנים יש ברכב שלך.
ברמת העקרון כמעט הכל אפשר לנתר (אני רוצה להגיד הכל אבל אני לא מומחה….), אבל ככל שיש יותר חיישנים ככה גם עלות הרכב תעלה… בדגמים היקרים של מרצדס יש יותר חיישנים מאשר ביונדאי I10.
וכן, יש גם ניתור לחץ גלגלים, ניתור מכסה דלק פתוח, ניתור כמות הגשם שיורדת על השמשה הקדמית והאחורית, ניתור כמות נוסעים ברכב+משקל, ניתור אופי הכביש עצמו כדי לדעת כמה כח "לשלוח" לכל גלגל, ועוד ועוד ועוד.
ההבדל בין הOBD2 שנמכר באיביי לזה הנוכחי הוא השימוש בעברית שלדעתי יקדם את המוצר גם לאנשים שלא מבינים כלום במנועים, ויקבלו קוד תקלה עם הסבר מפורט ולינקים לפורומים ואנשים עם בעיות דומות ופתרונות.אחלה של דבר.
אגב, אחד היתרונות החזקים באדפטרים האלו היא בדיקת 4 גזים שנותנת אינדיקציה לכמה דלק צורך האוטו, אפקטיבי מאוד.
http://engie.co.il/
והכל בחינם