עם 1,088 כוחות סוס ומחיר שנושק למיליון דולר, יצרנית רכבים קרואטית בשם Rimac רוצה להוכיח לעולם שמכוניות חשמליות הן לא רק עבור אנשי 'גרינפיס'
עבור רבים, מכוניות חשמליות הן הגדרה כללית לכלי רכב איטי ומשעמם שמיועד לאנשים אשר חדוות הנהיגה היא הדבר האחרון שמעניין אותם.
בשנים האחרונות ראינו מספר נסיונות לשבור את הסטיגמה הזו מצד חברות כמו Tesla Motors ו-Fisker Automotive, אך תתקשו למצוא משהו שדומה ל-Concept One – מכונית על חשמלית שמקורה בחברה קרואטית אנונימית העונה לשם Rimac Automobili ומתמחה בפיתוח מכלולי הינע, מערכי סוללות ומכוניות חשמליות.
החברה הצעירה שהחלה את דרכה בשנת 2009 חשפה את ה-Concept One לראשונה עוד במהלך השנה שעברה, אך כעת מגיעה ההפתעה האמיתית, בדמות ההכרזה על הכנות לייצור 88 יחידות ממכונית העל שאף אחד לא האמין כי תעבור את שלב הקונספט, כפי שניתן להבין גם משמה. המחיר להזמנה מוקדמת לקראת האספקה מתישהו במהלך השנה הבאה – 980,000 דולר. כסף קטן (אם אתה שייח' סעודי).
"המכונית מסוגלת להגיע למהירות של קרוב ל-500 קמ"ש, אך נאלצנו להגביל אותה ל-310 קמ"ש משום שלא נוכל להבטיח את בטיחות הנוסעים במהירויות גבוהות יותר" |
מה תקבלו תמורת סכום הכסף שומט הלסתות הזה? מכונית עם ארבע מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) שמעניקים לה 1,088 (!) כוחות סוס, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2.8 שניות ומומנט כח אדיר של 1,600 ניוטון מטר – יותר ממה שמציעה הבוגאטי ויירון האימתנית מבוססת מנוע הבנזין, כולל גירסת ה-Super Sport המשודרגת.
אם לא די בכך, ב-Rimac מצהירים כי מערך סוללות הליתיום-ברזל-פוספט (LiFeP04) שמספק אנרגיה של 92 קילוואט שעה לרכב יאפשר לו טווח נסיעה מירבי של לא פחות מ-600 קילומטר – מספר בדיוני כמעט עבור כל מכונית חשמלית בסביבה כיום (שמתקרב למה שחולמת IBM להשיג במסגרת פרוייקט ה-Battery 500 שלה), על אחת כמה וכמה כשמדובר במכונית על עם יותר מ-1,000 כוחות סוס.
לא אחת נתקלנו במכוניות חשמליות שהתקשו לממש את ההבטחות של מי שיצרו אותן, אך נראה כי גם אם טווח הנסיעה הממשי של ה-Concept One יהיה "רק" קרוב לנתון המוצהר – יהיה זה הישג מרשים מאוד שיוכל לסייע ל-Rimac להותיר חותם אמיתי על תעשיית הרכב.
חלון אחורי? מי צריך את זה בכלל |
האם ה-Concept One היא המכונית שתצליח לשנות את כל מה שחשבנו עד עתה על מכוניות חשמליות, או שמדובר במשהו שטוב מכדי להיות אמיתי? את התשובה נדע בעתיד הלא רחוק, ועד אז אתם מוזמנים לצפות בזוג סרטונים של הרכב המרהיב.
שימו לב כי הנתונים בסרטון הראשון מתייחסים אל דגם הקונספט של המכונית, ועל כן שונים מאלו שיציע הדגם אשר מיועד לייצור.
עדכון: Rimac מציגה "קדימון" קצת לסרטון שיציג את ה-Concept One בפעולה. יהיה מעניין מאוד לראות האם המכונית המרהיבה הזו יכולה לנסוע מהר מאוד לא רק בקו ישר.
זה נשמע יותר מדי טוב
גם יפה וגם אופה? נו, אז ברור שהמוהר בשמיים. 🙂
תכלס, יש מצב שאולי הכתבה הייתה צריכה להתפרסם לפני חודש, ב-1/4?
כבר כמה שנים יש משהו דומה אבל חלש מעט מזה
תכירו את ה"roadster" של טסלה מוטורס.
300 כ"ס
מהירות מירבית של 200 קמ"ש
אפס למאה ב-4 שניות
וטווח סוללה של 400 קילומטר לטעינה.
נכון, חלש בהרבה ממה שמציעים הקרואטים, אבל קיים כבר כמה שנים ועובד מעולה.
יש לאותה החברה דגם משפחתי שאני מת לשים את הידיים שלי עליו, ה model S. אם בטר פלייס היו מביאים את זה במקום הפלואנס המעפנה אני חושב שהייתי שוקל ברצינות רכב חשמלי.
ל3
מאיפה אתה יודע?
יש הוכחה שקרינה אלקטרומגנטית עושה נזק?
בנוסף אפשר לשים רשת סיכוך ולבנות כלוב פרדי מסביב לתא הנוסעים ואז לא תהיה השפעה של הקרינה.
חיסרון אחד משמעותי
זאת הקרינה שיוצאת מהמנועים האלו שעלולה להזיק מאוד.
ל-3
עזוב שניה שבכל רגע נתון אתה נחשף לקרינה אלקטרומגנטית מקווי חשמת בעוצמות של קילו ומגה וואטים.
עזוב גם לשניה את העובדה שמכוניות מסוג זה פועלות ב DC שפולט קרינה נמוכה בהרבה ממערכות AC.
מה שבאמת חשוב זה שקרינה אלקטרומגנטית בתחום תדרים לא מיינן לחלוטין ובוודאות לא מסוגלת להזיק לבריאות האדם.
עשרות ניסויי in vitro, ניסויי in vivo, וניסויים אפידימיולוגיים נעשו כדי לנסות למצוא קשר בין הדברים והניסויים האלה באופן חד משמעי לא מצאו שום קשר לתופעות בריאותיות שעלולות להגרם מקרינה מחממת (לא מייננת).
שני הסוגים הראשונים שכתבתי, VITRO (ניסויים על תאים אנושיים במעבדה) או VIVO (ניסויים על בעלי חיים) לחלוטין לא הניבו שום תוצאות או שינויים בחומרחיה נבדקת. הסוג השלישי, אפידימיולוגים, אלה ניסויי סטטיסטיקה (בוא ניקח את כל האנשים שיש להם סרטן ונראה כמה הם נחשפים לקרינה מחממת, או לחילופין, בוא ניקח אנשים שנחשפים לקרינה מחממת ונראה לכמה מהם יש סרטן) אלה ניסויים שרוב הקהילה המדעית מזלזלת בתוצאות שלהם שכן הם לא לוקחים בחשבון הרבה דברים, כמו סביבת העבודה של האנשים האלה, איזה אוכל הם אוכלים, נטיה למחלות תורשיות, וכולי, ולכן התוצאות שלהן מוטות ולא יכולות להלקח כתוצאות מדעיות מדוייקות. עם כל זה, ניסויים כאלה נערכו, ונחש מה? גם הם לא מראים שום קשר בין קרינה לא מייננת לבעיות בריאותיות. אף גוף מדעי לא תומך ברעיון שקרינה אלקטרומגנטית בתחום תדרים לא מיינן מזיקה לבריאות, אבל עדיין התקשורת מאכילה אותך פאניקה בכפית.
רוצה להיות מודאג באמת מקרינה מאוד מסוכנת שבוודאות מוחלטת של 100% גורמת לסרטן? קרינה שמדביקה מיליונים בשנה בסרטן, והורגת עשרות אלפים מהם? קרינה שמקיפה אותך כל יום כל היום?
חבר, מחפש קרינה להתגונן מפניה? שים קרם שיזוף בעל מקדם הגנה גבוה בכל פעם שאתה יוצא מהבית (כן, גם לזרוק זבל), או שאתה משחק רולטה רוסית עם החיים שלך.
יש מצב שאתה קורא את הטקסט הזה עכשיו ועל פניך מבט של זלזול… "לי זה לא יכול לקרות" או "מה הוא רוצה הטמבל הזה"… אין בעיה, האמת? גם אני ככה… קרם הגנה? פפפפ, מי צריך את זה?
אבל לפחות אני לא צבוע ומתלונן על קרינה בלתי מזיקה בעליל כשאני לא עושה את המינימום מאמץ להגן על עצמי מקרינה שבאמת מזיקה לבריאות.
אגזוזים
זה אני או שלמכונית הזו יש שני אגזוזים מאחורה? למכוניות חשמליות לפי מה שהבנתי אין אגזוז בכלל..
מעניין איך האוטו הזה פונה…
נראה כאילו הגיעו למצב של 50/50 בין הסרנים, אבל נחכה למבחנים…
קרינה
במערכת כזו יש שדה אלקטרומגנטי, אבל אין שום קרינה…
נא לחזור לספסל הלימודים ולא לצטט שמועות אינטרנטיות של חברות הדלק!