לקוחות רבים מדווחים על נתק כמעט מוחלט משרתי האינטרנט, אך נראה כי קיים פתרון טכני פשוט שיכול להחזיר אתכם לעניינים עוד לפני שהחברה תסיים את התיקונים
לקוחות סלקום וגולן טלקום מדווחים הבוקר (חמישי) על שיבושים קשים בחיבור לאינטרנט ברחבי הארץ. התקלה משפיעה גם על הגלישה הסלולרית וגם על תשתית האינטרנט הביתית והסיבים האופטיים, כאשר אתרים ואפליקציות רבים פשוט מסרבים להיטען.

אבחון הבעיה: שרתי הכתובות של סלקום לא מגיבים
לפי הבדיקות שלנו, נראה כי מקור הבעיה הוא בשרתי ה-DNS של החברה – הרכיב שאחראי על התרגום בין כתובות האתרים לכתובות ה-IP שלהם. בזמן שגלישה רגילה מושבתת, שירותים כמו וואטסאפ ממשיכים לעבוד באופן חלקי בלבד משום שהם מבוססים על פרוטוקולים שונים שתלויים פחות בתרגום שמות דומיין.
הפתרון המהיר: מעבר לשרתים של גוגל או קלאודפלייר
ניתן לעקוף את החסימה ולחזור לגלוש כבר עכשיו על ידי שינוי הגדרות ה-DNS במכשיר הנייד או בראוטר הביתי לשרתים חיצוניים. אנחנו מחוברים כרגע דרך השרתים של גוגל (8.8.8.8) או אלו של Cloudflare (1.1.1.1), והגלישה אצלנו פועלת בצורה תקינה לחלוטין. מדובר בשינוי פשוט בהגדרות הרשת שמאפשר למכשיר "לדלג" מעל התשתית הפגומה של הספקית.
תגובת החברה והעומסים במוקדים
מסלקום נמסר בתגובה רשמית: "ישנה תקלה הפוגעת בחיבור לאינטרנט ומשפיעה על חלק מלקוחותינו. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומטפלים בכל האמצעים על מנת לפתור את הנושא במהירות האפשרית". נכון לעכשיו, מוקדי השירות של החברה חווים עומסים כבדים וזמני ההמתנה ארוכים מהרגיל, ולכן מומלץ לנסות את פתרון ה-DNS העצמאי למי שזקוק לחיבור דחוף.


