התביעה כנגד HOT מובייל הוגשה כבר ביום רביעי שעבר על ידי עו"ד אמיר ישראלי הטוען כי "החברה כלל לא היתה ערוכה לקליטת אלפי הלקוחות שביקשו לקבל שירותים. בעיקר לא היתה ערוכה לביצוע הליך ניוד אל מול המפעיל הקודם ולקוחות תמימים נטשו את המפעילים ונאלצו לעשות שימוש במספר זמני אשר איננו המספר הקודם בו עשו שימוש".
לפני כיומיים הזדרז עו"ד יוסף ח'ואלד להגיש תביעה כנגד גולן טלקום בה הוא מבקש, בשם הלקוח ראמי ספורי, החזר 50% מעלות החשבונית החודשית ופיצוי בגין עגמת נפש, סך הכל 6.3 מיליון שקל, זאת כיוון שלהערכתו כמחצית מהמנויים שהתניידו מחברות אחרות נתקלו בבעיה.
בשנים האחרונות הפכה התביעה היצוגית למכשיר צרכני פופולרי שבאמצעותו יכול תובע יחיד לבקש פיצוי בשמה של קבוצה גדולה נפגעים, כאשר הנזק הנגרם לכל אחד מהם הוא קטן ואינו מצדיק ניהול הליך משפטי פרטני.
עוד מ-NetCHEIF:
עוד מ-NetCHEIF:
במקרה והתביעה מתקבלת, נקבע בפסק הדין פיצוי אחיד לכל חברי הקבוצה שניזקו, גם אם לא היה שותפים לתביעה עצמה. בתביעות מעין אלו, התובע הייצוגי והעו"ד המייצג אותו מקבלים בדרך כלל פיצוי גבוה הרבה יותר זאת בגין הטרחה שבגין הגשת התביעה וניהולה.
מבחינה משפטית, משהוגשה תביעה יצוגית, על בית המשפט לבחון אותה על פי קריטריונים הקבועים מראש. במידה ובית המשפט מצא כי התביעה עומדת בכל הקריטריונים, רק אז היא תוכר כיצוגית ותנוהל ככזו. כחלק מההכרה בתביעה כייצוגית, צריך בית המשפט לקבוע ולהגדיר את היקף הקבוצה התובעת וחבריה.
אין זה סוד שתחילת הפעילות של שתי החברות, המציעות תוכניות פשוטות להבנה ומחירים אטרקטיביים, לוותה בבלאגן לא קטן. עשרות אלפי לקוחות שמאסו בחברות הוותיקות, התנפלו על מוקדי השירות ואתרי האינטרנט של גולן טלקום ו-HOT מובייל והביאו לקריסתן.
גם כותב שורות אלה חווה עיכוב של כ-5 ימים בניוד הקו שלו לגולן טלקום, אך יחד עם הביקורת שלי כלפיהן, אני עדיין חושב שיש לתת לחברות החדשות הזדמנות שנייה. אחרי שנים בהן קיטרנו כולנו על החברות הוותיקות, מן הראוי לשפוט את החברות החדשות לאורך זמן ולא לחרוץ את דינן אחרי פחות מ-3 שבועות מתחילת פעולתן. אין זו הפעם הראשונה שחברה חדשה מציעה תוכנית אטרקטיבית ומפתה וטועה בהערכת ההצלחה שלה. הענשת החברה על כך שהיא באה לטובת הצרכנים, היא בבחינת שפיכת מי האמבטיה ביחד עם התינוק המשתכשך בה.
במידה והתביעות כנגד גולן טלקום ו-HOT מובייל יאושרו והן ימצאו חייבות בדין, עלול להיגרם להן נזק גדול שבסופו של דבר יגולגל על הלקוחות. בעוד שהפיצוי הצפוי לכל תובע יהיה עשרות שקלים בודדים לכל היותר, הסכום הכולל שיושת על החברות ימדד במיליונים. בכך יחטיאו התביעות הייצוגיות את מטרתן ובמקום להיות כלי לתיקון עוולה צרכנית, הן יצרו עוולה גדולה יותר.
סעיף 11 לחוק התובענות היצוגיות קובע כי אישור תביעה כייצוגית והגדרת קבוצת התובעים מחייבת באופן אוטומטי את כל מי שנמנה עליה, אלא אם הודיע לבית המשפט על רצונו שלא להיכלל בקבוצה. אני חושב שכל מי שטובת הצרכנים עומדת לפניו, לשקול ברצינות את רצונו להימנות על קבוצת התובעים.
לגבי עצמי, ובמידה והתביעות כנגד החברות יתקבלו, אני מתכוון לפנות לבית המשפט ולהודיע שאינני מעוניין להימנות על קבוצת התובעים.
ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים, שוק הסלולאר הישראלי ורשתות ביתיות.
לא התבלבלת בשורה הזאת?
אני חושב שכל מי שטובת הצרכנים עומדת לפניו, לשקול ברצינות את רצונו להימנות על קבוצת התובעים.
עורכי דין שמתמחים בתביעות ייצוגיות
רואים דם ומסתערים! הרווח ללקוח קטן, הרווח לעורכי הדין עצום.
דיעות זה לפורום
כתבות צריכות להביא עובדות. זה משחק מסוכן לשזור דיעות אישיות בתוך כתבה "אובייקטיבית".
אני חושב שאתה צודק לחלוטין – אך יש דרך להעביר את המסר. אל תאבד אותה כי לא תוכל לחזור למי שהיית אחרי שיצא לך שם מסויים.
אני אם הכותב
רשעים
זה בטוח מהלך של החברות הגדולות.
לטובת כלל האזרחים, צריך להתנגד לתביעות אלו בכל תוקף.
גם מי שחווה "עוגמת נפש", זו "שמחת נפש" לעומת עוגמת הנפש האמיתית שחוו הלקוחות של החברות הוותיקות במשך השנים.
אז קצת מתעקבים
אני לא נוידתי לפחות 15 ימים מרגע שחלטתי
לעבור לגולן טלקום צריך לתת הזמנות
לכל אחד מהחברות היה חבלי לידה קשים כמו (סלקום) לקח זמן אבל היה שווה להצתרף לחברה
ששברה את המחיר בשוק ורואים שהחברות הגדולות יכולות להוריד מחיר אז למה להקשות
על החברות החדשות
טוקבק שקראתי:
"לצערי אני מאשר כי החברות הגדולות מאחורי הצעדים הללו
איש יח"צ, משרד כלשהו (04.06.12):
שלוש החברות הגדולות שכרו שירותיהם של משרדי יח"צ ופרסום רבים (ביניהם משרד בו אני עובד)
הן הקימו חפ"ק משותף (!)- ובו הן מתאמות צעדים (משותפים) למלחמה במפעילות החדשות.
על הכוונת – בעיקר גולן טלקום.
אל תאמינו לתגובות שאתם רואים בדף הפייסבוק של גולן טלקום. למעלה מ-50 אחוזים מהתגובות שם הן יוזמה של משרדי הפרסום והיח"צ.
נשכרו לצורך כך טוקבקיסטים בתשלום, מעצבי מדיה ועוד.
כמו-כן, נרכשו סימים באופן חוקי – על מנת לשוות תוקף אמיתי לתלונות (כולל מספרי הזמנה וכו`)
החברות גם מפעילות עומס טלפוני מכוון על מוקדי השירות של החברות החדשות (מרכזיות רובוטיות יוצרות עומס מכוון על מוקד השירות)
אז נסו להיות בבקשה קצת יותר חכמים.
כי ככה זה.
כשהמניות צוללות, מוכנים לעשות הכל."
מאחל לעורך הדין שירד מנכסיו
מוכנים לדפוק את כולם בעבור בצע כסף. עד שסוף סוף קמות פה חברות שעלו על הפוטנציאל האדיר של "לא נזמבר את הצרכן, ואז אולי הוא יהיה מרוצה יותר", וכבר עושים עליהם עליהום. והכי מרגיז, כל הרווח הזה, שהולך בעיקר לעורך הדין המסואב הזה, וליוזם המהלך, שאני מאחל לו שיתבעו את צורתו העקומה, מנסים להרוויח את הכסף הזהבתואנה ש-אנחנו- אמורים להרביח כאן.
מזמברים לנו את הצורה שנים, וכשסוף סוף מישהו בא לעזור לנו קצת, מנסים לעשות לו את אותו הדבר.
וכל זה בחסות:
סלקום- ככה זה כשאוהבים (לשלם)
אורנג'- העתיד נשמע מצויין, העתיד נשמע כמו חשבון הבנק שלך
פלאפון- הרשת (העושקת) המהירה בישראל
"שפיכת מי האמבטיה ביחד עם התינוק המשתכשך בה."?
מאיפה הבאת את ה"מטאפורה" הזאת??
מספיק לחאפריות הישראלית!
אני ניסיתי ועדיין מנסה לעבור לגולן טלקום מה 17 למאי ועדיין לא מצליח.. שילמתי על הסים שהגיע רק אחרי שבועיים ושהוא כבר הגיע הקוד שהיה עליו היה שגוי ואחרי שזה סודר הם עדיין מנסים לנייד אותי מפלאפון..בתור לקוח ממש אבל ממש לא מעניין אותי מי אשם אני רק יודע שבמשך שלושה שבועות עברתי סיוט מתמשך שכלל בתוכו ניתוק הקו שלי מפלאפון לשלושה ימים ואחרי זה כמעט איבוד המספר שלי לנצח כל זה ועדיין לא הצלחתי לעבור לגולן טלקום.
מגיע להם שיתבעו אותם! מספיק לחאפריות הישראלית! חברה שבמשך שלושה שבועות לא מצליחה להתאפס ביכלל על עצמה זה פשוט אבסורד ולכל הטוענים היא חדשה וכל זה אז מה נראה לכם שבדיוק לפני שלושה שבועות הם בנו את החברה?!?. הם היו צריכים לצפות ולצפות ללחץ כזה מראש!
ולמי שטוען "מה ציפיתי ב100 שקל" אז בתמצות ל-יותר!. איך הסיסמא של גולן "מספיק להיות פריאר"..מצחיק אני מרגיש ככה עכשיו,לפחות מקודם שילמתי הרבה וקיבלתי משהו היום אני משלם פחות אבל לא מקבל כלום..
וזה שכחלון לא יוצא בתקשורת להסביר את כל המחדלים האלה זה אפילו יותר מעצבן!
הגועל נפש הישראלי המצוי
ועל הערבי אני בכלל לא מדבר
אין מילים פשוט גועל נפש
מאחל להם שיפסידו בתביעה ויהיו חסרי כל
הכותב צודק
כולם התלוננו על החברות הוותיקות, תנו צ'אנס לחברות החדשות. זה לא שהן נכנסו למשחק בשבילנו אבל כשיש תחרות זה שוק טוב. אז אל תרמסו אותם על ההתחלה!
לכל אלה שעברו בעיות איתם
זאת מחובתכם להתעצבן ואפילו לקבל פיצוי!
אבל תביעה ייצוגית זאת לא הדרך במקרה הזה שכן פיצוי זעום שלא יועיל ללקוחות במאומה, העורך דין יעשה לעצמו את הקריירה והחברה תהיה בסכנת פשיטת רגל.
שכל מי שהיו לו בעיות רציניות כמו של eran898 במידה והוא לא ממומן, מחוייב לדרוש פיצוי הולם כל מקרה לגופו!
מתי נפסיק להיות ארץ היורקים לבאר ממנה אנו שותים.
עצומה נגד התביעה היצוגית
לקוחות גולן טלקום היקרים!
רובכם הגדול, מן הסתם, הצטרפתם לרשת לא רק בשל המחיר האטרקטיבי והמפתה שגולן מציעה, אלא בשל סיבה נוספת- מאסתם, כמוני, במפעילות הוותיקות, שעשקו אותנו במשך שנים. גולן למעשה פתחה את השוק, והורידה את המחירים לרמה שפויה- חגיגה ממנה נהנים לקוחות כל החברות. היו אמנם בעיות בניוד- אפילו אני עצמי חוויתי כמה כאלו- אך איני נוטר טינה לחברה. למרות שגולן לא העריכה נכון את כמות הלקוחות, ולא הייתה ערוכה להתנפלות המאסיבית שלנו, הנעשקים הממורמרים, אני חושב (ומניח שרובכם תסכימו איתי) שלכל אחד מגיעים 100 ימי חסד, וגולן היא עדיין גורם שיוצר תחרות בענף, דבר לו חיכינו זמן ארוך מאוד. למעשה כולם מרוויחים בזכותה- ובכן, כמעט כולם:
התביעה הייצוגית, אשר אין זה מן הנמנע שמאחוריה עומדות שלוש השודדות (המוכרות גם בכינוי "מפעילות וותיקות"),
תביעה ייצוגית כזו יכולה לגרום נזק, אולי אף בלתי הפיך, לחברה ששינתה את כללי המשחק לטובתנו, ולפגוע בך, הצרכן הישראלי, למען השגת רווח עצום לאחוז קטן מאוד, בעוד שאתה, לא רק שלא תרוויח כמעט, אלא אף שאתה זה שיממן חלק ניכר מאותו רווח עצום לעורך הדין, ואולי גם לכמה גופים מסואבים ומאוסים, בהם רובנו מאסנו-
עורך הדין הזה, משתמש -בכם- בכדי לפגוע -בכם- למען הרווח -שלו-.
אני לא יודע מה איתכם, אבל, אני לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים כאשר מנסים לפגוע באינטרסים הכלכליים שלי בכזו ברוטאליות. אני מניח שגם אתם מתנועעים באי נוחות מעצם המחשבה שאיזה עו"ד מנוול מנסה להחזיר את הגלגל לאחור, לימי העושק והגזל אשר נכפה עלינו בידי הטריאפול הסלולארי.
לכן קמה העצומה הזו. אין צורך לצאת לרחובות ולהפגין בקולי קולות- מספיק לחתום. אם וכאשר נעבור מסה קריטית של משתמשים, נוכל להראות ללחברות הגדולות שאכן חוקי המשחק השתנו- ולבלי שוב.
אתם מוזמנים לחתום כאן, בצירוף מספר הלקוח שלכם (בכדי למנוע הצבעות פיקטיביות ככל שניתן):
http://www.atzuma.co.il/golantelecomyetzug
הכוח היום הוא בידיים שלו. אסור לתת אותו חזרה לאף ארגון, גוף או חברה. עלינו להבטיח, במו מקלדותינו, שהאינטרסים הכלכליים שלנו ישמרו.
תודה רבה, וסליחה אם הייתי קצת פומפוזי :).
אני לא מבין על מה eran898 מדבר בכלל
או שהוא ממומן או שהוא ממומן אין אפשרות אחרת , אני עברתי לגולן טלקום ביום חמישי , ביום ראשון הסים כבר היה אצלי והניוד עבר תוך 24 .. אז על מה הוא מדבר לא יודע …..
ל15
הרגת אותי חח.. הלוואי שהייתי ממומן על ידי מישהו.. בכל מקרה החוצפנים האלה שלחו לי היום חשבונית.. איך יכול להיות שהם חייבו אותי ב99??? אם הצטרפתי ב17 והסים הגיע בערך ב30 איך יכול להיות שכבר אני משלם?? בלי קשר שאני אפילו לא נוידתי אליהם.. והכי אבסורד שאין דרך לדבר ולהסביר להם את המצב ובמייל שלחתי להם הודעה שילשום ועדיין לא ענו לי -_-.בכל מקרה אם תרצו אני אעשה פרינט סקרין של היוזר שלי באתר שלהם..השאלה היא אם אני אוכיח לכם שזה המצב האם עדיין תהיו בעד או נגד? חח.תפסיקו לחשוב שכולם שתולים יאללה שלכם! אם רוצים לעשות נגדם תביעה יצוגית כנראה שיש בסיס גדול בשבילה! ואם החברה הדפרית הזאת רואה שהיא לא עומדת בלחץ אז שתעצור את קליטת מנויים חדשים ושתטפל בישנים קודם!