החברה שמספקת שירותי תחבורה שיתופית מכרה את עסקיה בסין למתחרה הכי גדולה שלה, ואת הכסף תשקיע במערכת מיפוי שתתחרה בגוגל
Uber, חברת התחבורה השיתופית הבינלאומית, הודיעה כי מכרה את עסקיה בסין לחברת Didi Chuxing. "דידי" היא חברה שמספקת שירותים דומים במדינה, אשר נחשבה עד היום למתחרה קשה של אובר הותיקה ממנה. על פי הדיווחים, שוויה של החברה אחרי המיזוג יהיה 35 מיליארד דולר, ואובר אחראית ל-7 מיליארד מהם. החברה השיקה את שירותיה בסין רק לפני שלוש שנים.
בפוסט שכתב מנכ"ל אובר טרוויס קלניק באתר החברה, הסביר בכנות את המניעים לכניסה לשוק הסיני מלכתחילה, ואת הסיבה לנטישתו: "סין היא מדינה נפלאה. אם שואפים לספק תחבורה אמינה כמו מים זורמים, לכל מקום ולכל אחד, אז אי אפשר להתעלם מחמישית מאוכלוסיית העולם".
https://www.youtube.com/watch?v=KjKVAkOUThY&index=2&list=PLmVTG4mAK7ny73_vO4cifGpswyxoFcC5w
קלניק המשיך ואמר: "אובר מספקת יותר מ-150 מיליון נסיעות בחודש בסין… אך למרות זאת, כיזם, למדתי שלפעמים יש ללכת עם הראש בנוסף ללב. שתי החברות השקיעו מיליארדי דולרים בסין אך עדיין לא הניבו רווחים". על פי דיווחים, בשנתיים האחרונות החברה הפסידה למעלה מ-2 מיליארד דולר במדינה.
אובר פונה כעת לכיוון אחר, ותשקיע חצי מיליארד דולר ביצירת מערכת מיפוי כלל עולמית משלה. כיום האפליקציה של אובר עושה שימוש במערכת של גוגל, Google Maps, אך בחברה מעדיפים לפתח מערכת מתאימה יותר עבורה ולהיפטר מהצורך להישען על חברות חיצוניות.
בריאן מקלנדון הוא מפתח תוכנה שעבד בגוגל ב-13 השנים האחרונות על פרויקטים כמו Earth ו-Maps. בדיוק לפני שנה עבר לאובר, וכעת הוא עובד בראש צוות הפיתוח של מערכת המפות העצמאית שלה. הוא כתב בבלוג הרשמי כי "(מערכות) מפות קיימות הן התחלה טובה, אך חלק מהמידע בהן אינו רלוונטי לנו… יש דברים שעלינו לדעת יותר בפירוט, כמו חיזוי תנועה ומקומות מדויקים להעלאת והורדת נוסעים".
אובר לא הודיעה על כוונה עתידית לספק את המערכת החדשה לחברות אחרות, אך מדובר בתרחיש סביר. על פי דיווחים אחרונים, דמי השימוש ב-Google Maps עלו, כך שאם המערכת החדשה תהיה פונקציונלית וזולה דיה, יכול להיות שנראה אותה במקומות נוספים.