מיצג רחפנים מרשים ופטריוטי במיוחד וטכנולוגיה מדהימה שמאפשרת לכם להיכנס היישר אל תוך המשחק – יצרנית השבבים ביצעה מפגן שרירים שכדאי לכם לראות באירוע הספורט האמריקאי הגדול
עם כל הכבוד לניו-אינגלנד פטריוטס, לפרסומות המושקעות ולטריילרים עבור הסרטים הבולטים, לפחות במונחי עולם הטכנולוגיה הייתה רק מנצחת מרכזית אחת על הדשא במשחק הסופרבול 51 – וזו היא אינטל.
כבר בתחילת חודש ינואר, במסגרת האירוע התקשורתי הבלתי רגיל שלה בתערוכת CES 2017, שמענו את נציגי החברה מדברים בגלוי על הרצון להפסיק להיות מזוהים אך ורק עם שבבים ומעבדים, ולהפוך לחברת טכנולוגיה רחבת היקף שאת מוצריה ניתן למצוא כמעט בכל מקום ובכל תחום חדשני. גמר אליפות ה-NFL השנתי היה במידה רבה המחשה של הגישה החדשה הזו, כשאינטל הייתה זו שאחראית גם על המיצג האומנותי בהופעת המחצית המסורתית, וגם על טכנולוגיה מעניינת שהפכה את השידורים החוזרים במשחק עצמו למפתיעים ואפקטיביים יותר.
בהלך ההופעה של ליידי גאגא בהפסקה שבאמצע המשחק, ניצלה אינטל את היכולות אותן פיתחה וצברה במהלך השנה האחרונה בכל הקשור לשליטה בנחילי רחפנים באופן מדוייק ומרשים – על מנת ליצור מיצג צבעוני מעופף שכלל סידור של מאות היחידות המעופפות בצורת לוגו של אינטל עצמה, לוגו של חברת המשקאות פפסי, וגם בצורת דגל ארצות הברית, שללא ספק קרצה מאוד לקהל המקומי. כל זאת על ידי רחפנים קומפקטיים מפיתוחה של החברה, שעליהם הותקנו נורות אשר האירו בצבעים שונים.
אינטל הפכה לאחת מהחברות המובילות, ואולי אפילו למובילה מכולן, בתחום הפקת מופעים אווירונאוטיים בלתי מאויישים שכאלה – ובחירה בה עבור אחת מהבמות הכי מתוקשרות ונצפות בעולם כולו מבהירה זאת היטב, וכנראה גם תוכל לסייע לה לצבור עוד כמה לקוחות פוטנציאליים, בנוסף לדיסני שאיתה היא כבר משתפת פעולה בפארקי השעשועים שלה. מי יודע, בקצב ההתפתחות הטכנולוגית הנוכחי אולי בעוד כמה שנים כל חתונה ואירוע חגיגי עירוני יכלול גם מופע רחפנים משלו – ממש כמו שזיקוקי הדי-נור הפכו למשהו פופולרי שאפשר למצוא כמעט בכל סיבה למסיבה.
במסגרת מהלך המשחק עצמו, ראינו את אינטל משתמשת ביכולות עיבוד הצילום המתקדמות שלה בזמן אמת לא רק על מנת לספק לצופים שידורים חוזרים ב-360 מעלות של מהלכים נבחרים, כפי שהחברה כבר עושה באופן קבוע במשחקי הליגה הספרדית בכדורגל ובמשחקי ליגת המכללות האמריקאית בכדורסל – אל גם על מנת לספק שידורים חוזרים עם נקודת מבט מיוחדת אפילו יותר, שבעצם נכנסת "אל תוך הקסדה" של השחקן המוביל במהלך, ומאפשרת לתת תחושה טובה יותר מאי פעם בעבר של נקודת המבט והתחושות אותן הוא חווה.
הקונספט הזה לא היה חף מעיוותים ויזואליים שפגעו במעט בחוויה הכוללת – אבל זה היה סיפתח מעניין בהחלט מבחינתנו, שכנראה גם ימשיך להתפתח ולהשתדרג בעתיד הקרוב, בדיוק כמו אותם שידורים חוזרים שמאפשרים לצפות במהלכים המוצלחים ביותר מכל הכיוונים והזוויות.
האם כל המהלכים הללו באמת יעזרו לאינטל לזכות בהכרה בתור חברה רב תחומית ורב זרועית מובילה? אנחנו עדיין לא ממש בטוחים, אבל נראה שהיא ממש לא מתכננת לעצור את מגמת ההתחדשות הזו בקרוב, אלא להיפך – רק להמשיך ולהגביר את הקצב שלה.
https://www.youtube.com/watch?v=nTw7eten1no
רק לי זה נראה הלוגו הישן של Windows?
כן
בהתחלה חשבתי שזה זה חחח
קל להשקיע במיזמים רנדומליים כאלו שאתה מונופול בשוק דיי רציני.
[סרקזם]
לא איכפת לי לשלם עוד 20% למעבד בשביל לראות את דגל ארה"ב באוויר עם רחפנים.
נמאס לי מתאגידי ענק עם תקציב פרסום גדול.
תפסיקו לבזבז את הכסף על שטויות, ותשקיעו יותר במוצרים ובתמיכה,
ואז לא תצטרכו להשקיע בפרסום, כי הלקוחות עצמם יעשו זאת בשבילכם.
זה המודל הראוי.
זה המודל הרצוי.
הם מנהלים תאגידים כמו שמנהלים כאן את המדינה.
קונים צוללות במיליארדים, אבל אין להם כמה מאות מיליונים כדי להגדיל את סל התרופות וקצבאות נכים וזקנים.
או לתקן סוף סוף כביש שכבר הרג עשרות.
מסכנים אינטל הם מחזיקים את מרבית שוק המחשוב העולמי במונפול דורסני.. ועוד מחפשים איך לייצר עוד הכנסות מהכסף אקסטרה שהם גורפים על הגב שלנו מאז שנות ה-80.
סך הכל חברה קפיטליסטית מגעילה החדשנות שלהם דיי שווה ל#$% שלי
להפוך את מוצר הדגל שלך ליותר זול ב20% זה לא חלק קטן מהתקציב, זה הפסדים של עשרות מילארדים בשנה…
אם אני לא טועה QUALCOM גם די הצליחו לאחרונה, אלא שהם רימו במבחני ביצועים שלהם. נראה שאינטל הם דווקא החברה היותר אמינה ומוצלחת מהבחינה הזו.
Nimrod Berenstein
בדקת מה תקציב הפרסום שלהם?
כמה הוא באחוזים?
אאל"ט קראתי פעם שרק 10% מהרווחים של מכירות הוינדוס, הולכות חזרה לפיתוחו.
או משהו דומה.
נו ו?
כשיש לך עשרות אלפי עובדי היי טק עם משכורות היי טק, כמה אתה חושב שזה עולה לך לשלם את המשכורות האלו?
וגם אין שום בעיה בתקציב לפירסום. אבל לחשוב שכאילו אתה יכול לקחת את כל התקציב של הפרסום ולהוזיל את עלות המוצרים זה קצת הזוי…
הכל הפוך אצלך סרגון.
אתה מניח שדברים ככה כי הם צריכים להיות ככה, וכי זה רווחי או הגיוני או טבעי.
יש יותר ממודל אחד של התנהלות חברה/תאגיד בעולם.
חלק ממודלים אחרים כבר קיימים.
ויש גם מודלים שעוד לא נוסו בקנה מידה או בתחום מסויים, אך הצליחו בתחום אחר והוכחו כטובים.
באיזה מודל שלך יש 0 תקציב לפירסום?
במודל שהמצאת עכשיו בדמיונך.
במודל שלי יש איזון.
ויש דברים שלא מוציאים מהתקציב בשביל להגדיל באופן מוגזם פרסום או חלוקת דיבידנדים.
ודאי תסכים איתי שכשמנכ"ל חברה בה ואומר, ניאלץ להפסיק לתת תמיכה טובה ולעבור לתמיכה מזעזעת כי אני רוצה להגדיל את תקציב הפרסום ב1-2% או להוציא השנה 100 מיליון בדיבידנדים במקום 90 של שנה שעברה, אז הוא מוביל מודל שאינו מיטיב עם הצרכנים.
אתה רואה החלטות לא חכמות לטווח הארוך, שטובת הצרכנים מהם והלאה.
מנכ"ל שמקבל משכורת ענקית, והבטחה לבונוס אם יגדיל את רווחיות החברה או כמות הדיבידנדים שיחולקו סוף שנה.
ואותו מנכ"ל מחליט לקצץ ומוביל בועה שבסוף מדרדרת את החברה לנטישת לקוחות והפסדים גדולים.
אם כבר… נקודת המוצא שלך סרגון אמורה להיות הפוכה.
סקפטית.
יש בך הרבה סקפטיות.
למה אתה מוציא אותה עלי, ולא על רעיונות אחרים במציאות?
אתה באמת חושב שהעולם יעיל?
שיש איזונים מספיקים בעולם למנוע הידרדרות למצבי קיצון לא ראויים?
ודאי שלא.
אז למה כל כך קשה לך לקבל את הרעיון שחברה שממילא מובילה בתחומה, והיא כמעט מונופול, לא צריכה להשקיע בפרסום כמו שהיא משקיעה במוצרים והלקוחות.
לגישה זו ודאי יש השלכות שמובילות לשחיקת אמון הציבור וסיפוק הצרכן.
והנה אכן כך אנחנו רואים זאת בכל מיני דברים לאחרונה לגבי אינטל.
מוצרים מיותרים.
מעבדים עומדים במקום.
אבל תקציב פרסום?
שוב… כמה הוא באחוזים אתה יודע?
מצד אחד אתה אומר שהחברה מצליחה לכן היא לא צריכה להשקיע בפירסום… מצד שני אתה חוזה את השקיעה של אינטל. תחליט כבר…
אני לא סגור אם אתה נותן עצות אחיטופל לאינטל שאם לא ישנו את הגישה הם ישקעו, ומצד שני אתה כועס עליהם שהמוצרים שלהם יקרים.
מעין "איום ידידותי".
לא כועס שהמוצרים שלהם יקרים.
כועס שאני צריך לשלם על תקציבי ענק בכל פעם שאני קונה מוצר שלהם 1000-2000 שקל.
אם היו אומרים לך לאן כל חלק באותם 1000-2000 שקל הולך באחוזים.
ונותנים לך לבחור בין חברה שמשקיעה יותר בפרסום ופחות במוצר, לבין חברה שמשקיעה יותר במוצר ופחות בפרסום.
מה היית בוחר?
כשממילא אתה מכיר את שני החברות.
כשכל העולם מכיר את שתי החברות.
מלחמת פרסום לא צריכה להיות הרכיב העיקרי בתקציב.
אתה יודע מי צריך פרסום?
מי שאין לו מוצר שמוכר את עצמו.
זארה.
Zara
בלי פרסום.
עולם הפירסום עובד. לצערנו. אני גם שונא את עולם הפירסום אבל עובדה שהוא עובד.
פייסבוק היא חברה שעיקר הרווחים שלה הם מפרסום לא?
שוב, יכול להיות שאתה צודק שאינטל מזלזלת בלקוחות שלה מבחינת המחיר… אבל, עדיין, היא יודעת איך להרוויח כסף.
קשה להפוך אנשים למרוצים כשהמוצר רע, אבל כשהמוצר טוב אפשר לשכנע אנשים לשלם הרבה.
אין דבר יותר ראוי.
יותר יעיל.
יותר נכון.
יותר טוב.
מחברה שעושה מוצרים אמינים ונותנת אחריות חזקה ומכירים משתלמים שמוכרים את עצמם.
תקציב פרסום ענק לא יכול להחליף את זה.
ואני לא מדבר רק על אינטל.
אינטל היא דוגמה בים.
היא דוגמה שמאפשרת לנו תוך כדי שיחה לראות דברים שהיקפם גדול ממנה.
זה סוד החיים עצמם.
הכל דוגמאות שמאפשרות לנו לראות דברים שהיקפם גדול מהדוגמאות עצמם.
דוגמאות קיימות בדיוק לשם כך.
העולם מלא בדוגמאות.
אז נכון, אינטל גם מייצרת מוצרים טובים שמוכרים את עצמם.
בזה אתה צודק.
אבל היא כן זייפה לאחרונה, ולכן יש תובנה שאפשר להסיק מתמונת המצב בה מצד אחד הם עומדים במקום, ומצד שני משקיעים תקציבים מוגדלים בפרסום.
יותר ממה שאני רוצה להתייחס לאינטל, אני רוצה להשתמש בהם כדוגמה.
כמקפצה אם תרצה.
שמובילה למבט על חברות אחרות שמשקיעות המון בפרסום וחלוקת דיבידנדים, אך פחות מדי במוצר או בשירות.
ויש לא מעט חברות כאלו בעולם ובארץ.
יותר ממה שאני רוצה להציג דוגמאות, אני רוצה שהציבור יהיה יותר מודע לאופיין של החברות, ויעודד באופן טבעי את צמיחתם של חברות מסוג אחר.
בהן הצרכנים והלקוחות ימצאו מכנה משותף.
קרקע מוצקה עליה יוכלו להיפגש באמצע ים האינטרסים.
שוב, אני מסכים איתך שאם המוצר רע… החברה בסוף תכשל.
אבל זה לא רק מוצר רע מול מוצר טוב. זה מוצר רע יקר\זול מול מוצר טוב יקר\זול.
אפל עושה מוצרים טובים אבל היא גם מאוד יקרה.
כשהמוצר טוב יותר קל לשחוט במחיר.
אז הטיעון שהמוצר הוא רע הוא לא רלוונטי.
המוצר הוא טוב, פשוט הם מחליטים לסחוט ממנו כמה שיותר במחיר.
Anis Shakkour