חברת פייסבוק הודיעה היום כי היא הולכת לשנת את המראה של המסך הראשי שלה, ה-News Feed, ולהפוך אותו לפחות "עמוס". פייסבוק הבינה שהיא מציפה את המשתמש במידע שנדחס כולו לתוך מסך אחד – גם חלון העדכונים האחרונים, גם חלון ה-Ticker בצד, גם חברים מחוברים, גם פרסומות וגם פוסטים ממומנים.
עכשיו, היא נוקטת בעיצוב ששואב רבות מגוגל+ וטאמבלר (ושאר האתרים המודרניים שמרבים שתמונות גדולות) והופכת את התוכן לגרפי יותר. התמונות יהיו גדולות יותר, עידכוני המיקום יוצגו על מפה קטנה ושיתופים של החברים שלכם יציגו יותר מידע אודות הקישור שהם בחרו לשתף. עדיין, נראה שפייבוק מנסה לקדם את נושא התמונות הכי הרבה מבין כל השאר, אולי על מנת להחזיר את ההשקעה על סך מיליארד הדולר ששילמה עבור אינטגרם לפני כשנה.
כמו כן, פייסבוק הודיעה כי היא תאחד את ממשקי הדסקטופ והמובייל ותשלב תפריט צדדי בדומה לזה שכבר ישנו באפליקציות הניידות של פייסבוק, והוא יאפשר לכם גישה מהירה ונוחה לאירועים הבאים שלכם או להודעות מחברים. בנוסף, פייסבוק מאפשרת לראשונה לסנן בעצמכם את התוכן שיוצג בעמוד הראשי ותוכלו לבחור בתוכן מכל החברים, תוכן של דפים אחריהם אתם עוקבים, רק תמונות – שיכללו גם תמונות שהועלו לאינסטגרם וערוצי תוכן נוספים, ביניהם תוכלו להחליף במהירות.
באשר לבעיית העומס בה פייסבוק בחרה להתמקד, היא תשתמש במנוע חדש להצגת תוכן ששותף על ידי מספר חברים. במקום להציג את אותו הפוסט מספר פעמים, הוא פשוט יוצג בצורה בולטת יותר ובגדול ככל שישותף יותר, ולידו יופיעו תמונות פרופיל מוקטנות של כל המשתפים. גם כמות לייקים גדולה יותר תשפיע על המיקום והגודל של הפוסט שיוצג לכם בסופו של דבר.
על מנת להירשם לקבלת השינוי לפני כולם, תוכלו לגלוש לעמוד הזה שפייסבוק הקימה במיוחד. אנחנו עדיין לא יודעים מתי השינוי יחול על כולם, אך בפייסבוק אומרים שהיא תבצע את השינוי "בזהירות ובאיטיות".