בזמן ש-LG וסמסונג מכינות את התותחים הכבדים, נראה כי הענקית היפנית תזנח את טלוויזיות ה-OLED לצרכן הביתי ותתרכז בשוק הארגוני והמקצועי
תערוכת CES 2012 עוד רגע כאן, וכבר עתה בהחלט ניתן לנחש אילו טרנדים וטכנולוגיות חדשות ישאירו את חותמן על התערוכה השנה – הדור החמישי של תקשורת ה-Wi-Fi, אולטרבוקים, תלת מימד ללא צורך במשקפיים וטאבלטים מבוססי חלונות 8 הם רק כמה דוגמאות.
גם טלוויזיות ה-OLED (ר"ת Organic Light Emitting Diode) ינסו להרשים אותנו בימים הקרובים מאפיינים ואיכויות שמבטיחים להראות לכולם כי יש מלך חדש לסלון הביתי.
מי שלא תשתתף בחגיגה הזאת הוא דווקא סוני, מי שהייתה אחראית להשקתה של טלוויזיית ה-OLED הראשונה בעולם – כך מדווח העיתון היפני The Daily Yumiuri.
על פי הדיווח, סוני החליטה לוותר על שוק טלוויזיות ה-OLED הביתי ולהתרכז בשווקים העסקיים והמקצועיים.
ה-XEL-1 של סוני. היו ימים בהם היא הובילה את כניסתה של טכנולוגיית ה-OLED לבתינו |
הדברים הללו לא אמורים להפיל אף אחד מהכסא בהתחשב בכך שייצור טלוויזיית ה-OLED הראשונה והיחידה של החברה, ה-XEL-1, הופסק אי שם בתחילת 2010, ומאז לא הציגו בחברה היפנית מוצרים חדשים לשוק הביתי.
סוני נאלצת להתמודד בתקופה זו עם ביצועים כלכליים לגמרי לא מעודדים, בין היתר גם מחטיבת הטלוויזיות שלה, מה שהביא לקיצוץ בהון שמושקע בפיתוח טכנולוגיות חדשות וגם הביא ליצירתו של המיזם המשותף Japan Display – בשורה התחתונה, נראה כי בסוני מתקשים להאמין שיוכלו להתחרות בתחום ה-OLED בענקיות מדרום קוריאה, LG וסמסונג, שאמורות להתחיל ולמכור טלוויזיות OLED ביתיות בגודל 55 אינץ' כבר השנה.
עבור סוני, נראה שמדובר בצעד לגיטימי בהחלט – התמקדות בשווקים "יוקרתיים" יותר יאפשר לחברה למכור את מוצריה במחיר גבוה יותר מבלי להזדקק למכירות המוניות בשביל להפיק רווחים, כאשר היא תמיד תוכל "להתחרט" ולקפוץ חזרה אל השוק הביתי אם תראה סיבה לכך.
מצד שני, מדובר בחדשות קצת פחות טובות עבורנו, הצרכנים – ככל שיהיו פחות מתחרות ופחות תחרות בשוק טלוויזיות ה-OLED הביתי, כך יעבור יותר זמן עד שנראה את הטכנולוגיה הופכת לעממית ונגישה יותר.
הידיעה מגיעה בדיוק בימים בהם סמסונג ו-LG מציגות טלוויזיות OLED ביתיות ותחרותיות ראשונות מסוגן |
בחירה נבונה או טעות מרה שבסוני עוד יתחרטו עליה? הביעו את דעתכם בתגובות!