שתי יצרניות האלקטרוניקה היפניות הודיעו כי יאחדו כוחות בקטגוריית הטלווזיות על מנת לייצר ביחד מסכים בעלי פאנל OLED, בתקווה לצמצם את הפער עם LG וסמסונג שמובילות את התחום
אם יצא לכם להתעניין לאחרונה במסכים המתבססים על טכנולוגיות ה-OLED למינהן, ודאי נתקלתם במוצריהן של LG וסמסונג – שבשנה האחרונה התרברבו ביכולות הייצור המתקדמות שבידהן ואף זכו בשל כך לשבחים רבים מכל קצוות תבל. בעוד ענקיות האלקטרוניקה הדרום קוריאניות מובילות את שוק התצוגה ואת תחום מסכי ה-LED בפרט, היצרניות היפניות (ובראשן סוני ופנסוניק) מרגישות שנשארו מאחור – וכתוצאה מכך החליטו לאחד כוחות במטרה לפצות ככל שניתן על הפיגור הטכנולוגי.
טלווזיות OLED מבית סמסונג, שהוצגו בתערוכת CES השנה. בסוני גם רוצים כאלה |
כמו כן, בשנה שעברה נודע כי סוני שילבה את עסק המסכים הניידים שלה עם היטאצ'י וטושיבה, כשהפעם פונה החברה אל פנסוניק במטרה להשיק קו ייצור מתקדם חדש לטלווזיות גדולות שיתבססו על פאנלי OLED מתקדמים. "סוני ופנסוניק הן שתי חברות מתחרות שרוצות להצליח כל אחת בזכות עצמה. אך ההפסדים העצומים שרשמו שתי החברות הללו בשוק המסכים הדקים לא מותירים להן יותר מדי ברירה" אומרים מנתחי השוק בטוקיו ומוסיפים כי "שילוב הטכנולוגיות של שתי החברות לכדי אחת יכול בהחלט להוות איום על LG, סמסונג ובעתיד אפילו על אפל". יש לציין כי בשנה האחרונה חטיבת הטלווזיות של סוני רשמה הפסדים של יותר מ-5 בליון דולר, כאשר זוהי השנה השמינית בה היא איננה מסבה רווחים עבור סוני.
הציפיות הן שהחברה תמשיך לרשום הפסדים גם בשנים הקרובות, כשמנכ"ל סוני מקווה להפוך את חטיבת הטלווזיות לרווחית (בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם פנסוניק) רק בשנת 2014. למרבה האירוניה, סוני הייתה החלוצה בתחום מסכי ה-OLED לפני מספר שנים, שכן היא הציגה את המסך הראשון שמתבסס על הטכנולוגיה אי שם בשנת 2007. עם זאת, גם חברת פנסוניק רשמה בשנה האחרונה הפסדים של סכומי עתק – כשלפי חלק מהדיווחים אחוזי ההפסד השנה היו גבוהים אפילו מאלו של סוני.
ה-XEL 1: מסך ה-OLED הראשון בעולם (בגודל 11 אינטש) שהציגה סוני ב-2007. המחיר: 2,500$ |
שתי החברות היפניות מקוות להשיק פס ייצור לפאנלי OLED כבר בשנה הבאה. בהחלט יש להתייחס לשיתוף הפעולה של סוני ופנסוניק כאל דבר חיובי במיוחד למשתמש הקצה – שכן בשנים הקרובות אנו צפויים להתקל ביותר מסכים דקיקים שיציגו תמונות חדות בהרבה ממסכי ה-LCD ששולטים כרגע בשוק (כשמסכי ה-OLED נחשבים גם לחסכוניים יחסית בחשמל וכוללים יחס ניגודיות גבוה יותר). הדיווחים מעלים כי כבר בשנה הקרובה יזנקו אחוזי הייצור והמכירה של טלווזיות ה-OLED, כשלא נותר לנו אלא לצפות בכליון עיניים לתחרות השיווקית שתיווצר בעולם כתוצאה משיתוף הפעולה של שתי ענקיות האלקטרוניקה היפניות.
לכתוב 5 בליון זה מטעה
באנגלית בליון זה 10 בחזקת .9
בעברית בליון זה 10 בחזקת .12
בעברית 10 בחזקת 9 זה מליארד.
אני בספק שההפסדים של סוני הם בסדר גודל של תקציב של מעצמה…
בליון בעברית זה מליארד
אז תחזור לפתור תרגילים של בני גורן