ג׳ף בזוס, האיש שיצר אימפריית קמעונאות במו ידיו והפך לאחד מעשרת האנשים העשירים ביותר בעולם כולו, יעשה את כל מה שצריך בכדי לגרום ל-Blue Origin לפרוח
לא רק SpaceX של אלון מאסק היא חברה פרטית שרוצה לבצע דברים מדהימים ובלתי צפויים בחלל, הן לטובתה הכלכלית העצמית והן לשם קידום הטכנולוגיה והן לשם קידומו של המין האנושי כולו – יש גם Blue Origin של ג׳ף בזוס הנודע, שמנסה להביא את קונספט רכבי החלל הרב-פעמיים אל העולם האמיתי.
לפתח טילים וכלים שמסוגלים להגיע אל קצה החלל ומעבר לו, וגם לחזור בשלום אל פני האדמה, זה עסק יקר ומאתגר מאוד, וזה ממש לא סוד – בעיקר עבור חברות שעדיין לא הגיעו לבשלות המתאימה על מנת להציע שירותים מסחריים אשר יכסו חלק מהעלויות האלו, כמו במקרה של Blue Origin.
עם זאת, בזוס רוצה שכל העולם ידע שהוא מאמין בפרוייקט באופן מוחלט. עד כמה הוא מאמין בו? הוא מוכן להשקיע סכומי עתק מהונו האישי על מנת לממן את כל העסק הזה, עד שיגיע ליום ולמצב בו יש לו היכולת לממן את עצמו.
בזוס הצהיר באופן פומבי כי התוכנית העסקית של Blue Origin נכון להיום מבוססת על כך שהוא עצמו מוכר אחוזים מתוך המניות שלה באמאזון, בהיקף של עד מיליארד דולר בשנה, ומשקיע אותן בתעשיית החלל – ובהתחשב בכך ש-18 האחוזים אותם הוא מחזיק מתוך כלל מניות אמאזון הופכים אותו לאיש השני בעושרו בעולם כולו, לפי דיווח עדכני, נראה שהוא יוכל להמשיך ולבצע את ההשקעות האלו במשך שנים רבות מבלי לחשוש יתר על המידה (אם כי בכל זאת מדובר במהלך אמיץ למדי, שמידת הסיכון בו היא בלתי מבוטלת).
התוכניות העדכניות של Blue Origin כוללות השלמת פיתוחו של טיל ה-New Shepard הרב-פעמי, שכבר המריא ונחת בהצלחה (על קרקע מוצקה ביבשה) בחמש הזדמנויות שונות, על מנת שזה יוכל לשמש בתור אטרקציה תיירותית מסוג חדש שתעניק לצרכנים בעלי אמצעים "טעימה" קצרה משהות בחלל בתנאי כבידה אפסית, ובמקביל פיתוח של טיל מאסיבי הרבה יותר בשם New Glenn, אשר יוכל לקחת מטענים גדולים אל מסלולי הכבידה סביב כדור הארץ, וגם לקחת אסטרונאוטים ותיירים אל עומקו של החלל – כמו הירח, למשל.
ההשוואה בין Blue Origin ל-SpaceX היא בלתי נמנעת כמעט, ועל אף שנראה כי זו האחרונה מובילה את המירוץ הטכנולוגי עוצר הנשימה הזה כרגע, בהפרש לא קטן, ראוי לציין כי שתי החברות מכוונות לתחומי עניין שונים במקצת – ועל כן לא מן הנמנע שיוכלו להתקיים ולפרוח יחד ובמקביל, מה שככל הנראה גם מהווה את תוכנית העל של בזוס, שבעקבותיה מרגיש את הצורך והיכולת להשקיע סכומי עתק שמגיעים היישר מתוך עבודת חייו.
האם 'גב' כלכלי שכזה מבטיח לנו כי בעוד שנה או שנתיים תהיה לנו תחרות חלל אמיתית פעילה שתהיה פתוחה לכל אדם שיהיה מוכן לשלם את תג המחיר שלה? מוזמנים לספר לנו את ההערכות שלכם.
למאסק יש יתרון מסויים של כמה שנים… וגם לווירג'ין (כחברת תעופה).
אבל לא לזלזל בבזוס!
תחרות זה טוב
בכל אופן חבל שלא עושים היגוי לכתבה – אפילו ברפרוף קל רואים שיש שגיאות כתיב
איפה יש שגיאות?
מה קשור אלינו טיסות לחלל ?
יש לך מיליון דולר לטיסה ? אנשים כאן עונים כאילו הזמינו מקום או הטלפון היה תפוס .
מה הקשר לאתר הזה ?
יונתן שוב כתבות שאין מה לעשות איתם , מה אתה מצפה שאנשים יגידו היום לא ניקנה כבל HDMI בדולר , נחסוך מיליון ונטוס 100 ק"מ מעל פני האדמה ?
חסר נושאים נורמלים לתרגם ?
http://www.fudzilla.com/news/memory/43327-adata-launches-new-xpg-sx7000-pcie-nvme-ssd
http://www.guru3d.com/
יונתן מנדלסון מספיק עם פנטזיות שלא קשורות לכלום , לא תורמות בכלום
כתבות צריכות לתת לקורא ערך מוסף כלשהו . את מי מעניין פנטזיות שגם אם יהיו ב- 2025
זה רק לבעלי מיליון $ לטיסה ?
אלה כתבות מרחיבות דעת… מהסוג ש-YNET מקדמים אצלם. ממליץ שתציע ליונתן ושות' כתבות.
יש ביקורת בונה ויש הערות ציניות ומטופשות שמשמשות להכפשה. הסוג השני לא מקובל, וזאת האחרונה מהסוג הזה.
ממליץ שתוסיפו אופציה ל'לייק' או THUMBS UP ו-DOWN לכתבות: יתן לכם אינדיקציה מה עובד יותר. מסכים שהביקורת הנ"ל מוגזמת, אבל תנו כתובת לקבלת הצעות לכתבות.
הגזמת טוטאלי
ביקורת בונה ? על מה ? על מאמר שלפי דעתי מטופש לחלוטין ולא תורם כלום
זאת דעתי המלומדת .
דעתי מוסברת ומוצדקת !
ועדיין אני חוזר המאמר דבילי ביותר ויש הרבה כאלו באתר , שלא תורמים כלום .
שלא קשורים לכלום , אפילו באתרים רציניים לא כותבים שטויות כאלו או משקיעים זמן לתרגם את זה .
כי זה באמת לא תורם כלום ולא רלוונטי
אני חולק עליך, אני דווקא נהנה מכתבות כאלה ומצדיק את קיומן באתר.
לא כל כתבה חייבת להיות מאמר מדעי מכתב עט. יש מקום גם לכתבות מהסוג הנ"ל.
לגבי הסגנון שלך, ניתן לצוות האתר להעיר.. לא ממקומי על אף ש..