הכתבה המקורית: טריילר סופי טרי שנחשף במקביל מסייע לפרק התשיעי בסאגת מלחמת הכוכבים לעקוף את הנוקמים בחלק ממדדי הפופולריות ברשת – לקראת ההשקה המתקרבת בעוד פחות מחודשיים
אולפני דיסני כבר הספיקו לשבור חלק גדול משיאי עולם הקולנוע עם הסרט 'הנוקמים: סוף המשחק' מוקדם יותר השנה, אך נראה כי התיאבון שלהם ללהיטי ענק אף פעם לא ידע מנוח – משום שעכשיו כל העיניים כבר נשואות אל היצירה החדשה של מלחמת הכוכבים, עם תהיות אודות הסיכויים לכך שהיא תצליח לנפץ מגוון שיאים בעצמה, כולל חלק מאלו של המצטיין מהיקום הקולנועי של חברת מארוול.
מכירות מוקדמות של כרטיסים עבור 'מלחמת הכוכבים: עליית סקייווקר' (או Star Wars: The Rise of Skywalker) נפתחו רשמית במספר אתרים נבחרים בצפון אמריקה, ואיתם הגיע גם הקדימון השלישי והאחרון עבור הסרט שיעלה על המסכים בכל רחבי הגלובוס ב-20 בדצמבר 2019 עם רף ציפיות חסר תקדים כמעט.
הטריילר הארוך (קצת יותר משתיים וחצי דקות) לא מספק יותר מדי תשובות, אך מציע שלל הצצות קצרות לסצינות מרשימות ומבטיחות, כולל רמיזה על כך שהדרויד האהוב C3PO עשוי להקריב את עצמו למען חבריו ולמען מטרה נעלה במסגרת הפרק המסכם של עלילות משפחת סקייווקר לדורותיה.
יחד עם ההתרגשות הכללית של מיליוני מעריצים לרגל עוד פיסות מידע קטנות שמובילות להשקה המדוברת, באתר מכירות הכרטיסים הגדול Atom Tickets מיהרו לצאת בהכרזה מרשימה על כך ש-The Rise of Skywalker שבר את כל שיאי המכירות שלהם בעבור השעה הראשונה – עם שיפור של כמעט 50 אחוזים ביחס לאלוף המכירות הקודם, Endgame.
טרם ברור האם פרק תשע של מלחמת הכוכבים (כשסופרים רק את הפרקים העיקריים, ללא סרטי הספין-אוף) שבר עוד שיאי מכירות מוקדמות פרט לאלו של השעה הראשונה, אך ניכר כי קהל רב מתעניין בו – למרות התגובות המעורבות ואף שליליות מחלק בלתי מבוטל של המעריצים לפרק הקודם משנת 2017, הג'דיי האחרון. אולי זו חזרתו של ג'יי-ג'יי אברהמס, שהיה אחראי על 'הכוח מתעורר' האהוד, אל כסא הבמאי שעושה את ההבדל?
הטריילר הטרי הצליח לצבור מעל ל-15 מיליון צפיות בערוץ הרשמי של Star Wars ב-YouTube ביממה הראשונה שלו, עם עשרות מיליוני צפיות נוספות במגוון ערוצי מדיה אחרים, טבעי להניח – ועכשיו זה הזמן שלכם לספר האם אתם מתרגשים לקראת הסרט וסופרים את הימים לאחור עד שתוכלו לצפות בו לפני כולם, או מרגישים שהמותג מיצה את עצמו ולא מצליח לרגש ולהלהיב כבעבר.
עדכון: שירות מכירת הכרטיסים Atom Tickets מעדכן כי הסרט תפס את המקום השני אי פעם במכירות כרטיסים מוקדמות ביומו הראשון, אחרי Avengers: Endgame – ובמקביל השירות המתחרה Fandango מדווח כי המכירות המוקדמות של הסרט טובות יותר מאלו של 'הכוח מתעורר', ומשל כל סרט אחר בסדרת מלחמת הכוכבים עד היום.
כל המספרים האלו לא מבטיחים הצלחה קולנועית ללא תקדים – אבל בהחלט הופכים אותה לאפשרות הגיונית, ומגדילים את מידת הסקרנות שלנו כלפי הפרק שבדרך.
כמו שצויין ע"י ג'רמי מ'גיק אנד גיימרז' (חבר ה-Fandom Meance), גם 'באטמן נגד סופרמן' שבר שיאי הזמנות מראש…
חחחח ^^^^ גדול !
'באטמן נגד סופרמן' חווה סוף שבוע ראשון פנטסטי למען האמת, אבל רשמים גרועים שעברו מפה לאוזן בין הצופים גרמו לזה שהוא גווע במהירות שוברת שיאים כמעט עבור סרט בקליבר הזה. יכול להיות שזה מה שיקרה גם כאן, ויכול להיות שלא – יהיה מעניין לגלות.
כי יש גבול למה שיח"צ יכול לחפות.
אם המוצר גרוע, אחת סופו להפוך לדאחקה עצובה.
ומבחינתי לפחות, הלימון של "מלחמת הכוכבים" נסחט מזמן,
ולא ארחיב מה שמעוללים לגוויה של הסדרה …..
כך שממש לא איכפת לי מה יעשה הסרט הזה.
צריך לפרוש בשיא – והשיא כבר נעלם מזמן,
אי שם בגלקסיה רחוקה רחוקה ……
עוד נקודה שהוזכרה ביוטיוב – חברת מכירת הכרטיסים, ATOM, שייכת בחלקה לדיסני (בניגוד למשל לחברת 'פנדנאנגו' שמושקעת ע"י יוניברסל והאחים וורנר) וג'יי ג'יי במאי הסרט אף חבר בדריקטוריון שלה.
במציאות התחרותית של היום (מכירות הכרטיסים בירידה מתמדת מזה עשור) כל דבר שיכול להביא קהל, יאמר ויעשה.
הכתבה עודכנה עם הצהרה גם של חברת מכירות הכרטיסים של "המתחרים" שמצהירה על פופולריות גבוהה יותר מכל סרטי מלחמת הכוכבים האחרים בעבר. כמובן שגם זה לא מבטיח הצלחה או שבירת שיאים – אבל כאמור, מוסיף פלפל לעניין לכל סיפור ההשקה המתקרבת 🙂
תמונת שאלון מתוך אתר IGN מה-22.10 (שהוסר מאז כנראה; לא מצאתי באתר) –
https://youtu.be/9HrvfuXpuqI?t=327
מראה ש-78% מהנשאלים, שמן הסתם נמנים על קהל היעד העיקרי (קוראי האתר) עדיין לא קנו כרטיסים או מתכוונים לקנות. סביר שחלקם לא הספיק, אבל נראה שלפחות מחציתם לא בעניין, וזה אחוז מטריד (מבחינת דיסני).
תבניות זהות שהתגלו בהזמנות כרטיסים אונליין, מעלות חשד שדיסני היא שעומדת מאחורי 'מכירות' הכרטיסים:
https://wegotthiscovered.com/movies/disney-alleged-bulk-buying-star-wars-rise-skywalker-tickets/
דומות לטענות שהושמעו שדיסני קנתה חלק מהכרטיסים ל'קפטן מארוול' בזמנו…
פרופגנדה סמולנית של SJW, רק תסתכלו אל הפוסטר של הסרט, כאילו שצילמו אותו באפריקה, בקושי גבר לבן אחד בצד החיובי וכמובן כמובן שהרעים הם גברים לבנים.