מכונית המירוץ היעילה ביותר עלי אדמות, מכוניות חשמליות מתקדמות, פרארי מהירה ביותר ועוד מבחר חידושים עדכניים מעולם כלי הרכב
Nissan Delta Wing – מכונית המירוץ היעילה ביותר
רכבי כביש דורשים יותר מ-600 כ"ס כדי להגיע ל-320 קמ"ש. ה-Delta Wing, אב-טיפוס לה-מנס השוקל 570 ק"ג, יכולה להגיע למהירות הזאת עם 300 כ"ס בלבד – כוח הזהה לזה של סדאן משפחתית יוקרתית.
ניסאן Delta Wing משקל 570 ק"ג; מנוע 4-צילינדר הזרקה ישירה, עם מגדש טורבו; מהירות מירבית מעל 320 קמ"ש |
מכונית המירוץ שהתחרתה תחת החסות של ניסאן נסעה את נסיעת הבכורה שלה ב-24 השעות של תחרות הלה מנס בצרפת בקיץ האחרון, כשהיא מתחרה נגד מכוניות השוקלות פי שניים ממנה. ה-Delta Wing לא סיימה את המירוץ – שש שעות לאחר תחילתו, התנגשה בה טויוטה היברידית והעיפה אותה מהמסלול, אל תוך הקיר ואל מחוץ לתחרות – אבל היא נסעה זמן ארוך מספיק כדי להוכיח את עצמה בתור מכונית המירוץ היעילה בהיסטוריה.
2012 BMW 328i – ארבעה-צילינדר ראוי לכביש המהיר
בעוד הסטנדרטים הקשוחים המגבילים פליטות נכנסים לתוקף, ייצרניות רכבים מקטינות מנועים, ופירוש הדבר בדרך כלל הוא פחות כוח. אבל מנוע ארבעה-הצילינדר 2.0 ליטר בעל מגדש הטורבו החדש של ה-328i – מנוע הארבעה-צילינדר הראשון שנכנס ל-3-Series מאז 1999 – מייצר עשרה כ"ס ו-82 ק"ג למ' של מומנט פיתול – יותר ממנוע השישה-צילנדר שהוא מחליף.
240 כ"ס ו-380 ק"ג למ' של מומנט פיתול מספיקים כדי להאיץ מ-0 ל-96.5 קמ"ש ב-5.7 שניות מצד אחד, ולספק תצרוכת של 14.45 ק"מ לליטר דלק על הכביש המהיר מצד שני. החל מ-37,395$.
Ferrari F12 Berlinetta 2013 – הפרארי המהירה ביותר
כדי לבנות את ה-F12 Berlinetta, מכונית כביש שמגיעה ל-96.5 קמ"ש במעט יותר משלוש שניות ומגיעה למהירות מירבית של 340 קמ"ש, הרכיבו מהנדסי פרארי מנוע V12 6.3 ליטר בעל 730 כ"ס לשלדה בנוייה מ-12 סגסוגות מתכת קלות וחזקות במיוחד.
אבל ה-F12 היא לא רק כוח; יש בה כמה טריקים לשיפור היעילות, כולל מערכת עצירה/התחלה שמכבה את המנוע ברמזור אדום, מפחיתה את צריכת הדלק והפליטות ב-30 אחוז בהשוואה לקודמתה – ה-599 Fiorano. החל מ-325,000$.
2013 Toyota RAV4 EV – רכב SUV חשמלי לחלוטין
עם מכלול ההנעה שתוכנן על ידי Tesla ומארז סוללה 41.8 קילו-וואט שעה, ה-RAV4 EV הוא רכב השטח העירוני החשמלי לחלוטין הראשון שנבנה מאז שנות ה-90. המודל הספורטיבי של ה-RAV4 המרווח מגיע ל-96.5 קמ"ש בכ-7 שניות, ולמהירות מירבית של כ-160 קמ"ש. בשונה מרכבים חשמליים רבים, הטויוטה יכולה גם להאריך את הטווח.
ההערכה השמרנית של ה-EPA מדברת על טווח של 165 ק"מ, אבל נהגים על הכביש מגיעים בקלות ל-210 ק"מ ויותר. החל מ-50,610$.
Ford Fusion 2013 – נקי כפול שלוש
ה-2013 Fusion הוא הרכב היחיד המוצע בגרסה סטנדרטית, היברידית, והיברידי מתחבר לחשמל – וכל השלוש הן המודלים היעילים ביותר ברמות שלהן.
הגרסאות החשמליות מגיעות לטווחים גבוהים במיוחד. ההיבריד בעל 185 הכ"ס מגיע ל-19 ק"מ לליטר באופן כללי, צריכה הנמוכה ב-1.5 ק"מ לליטר מזו של הטויוטה ההיברידית Camry המתחרה. ל- Energi, הרכב ההיברידי המתחבר לחשמל, שיצא למכירה בתחילת 2013, יש טווח של 32 ק"מ חשמליים לחלוטין ויעבור את ה-40 ק"מ לליטר דלק, ויאפיל על דירוג היעילות הממשלתי של השברולט Volt המהוללת. החל מ-22,495$.
גיבוי התערבות התנגשות ברוורס של Infiniti – מונע תאונות פגוש
הנסיעה לאחור ברכב שטח עירוני גורמת לתאונות דרכים רבות. מנגנון מניעת ההתנגשות בנסיעה לאחור של Infiniti, הזמין ב-JX 35 SUV, יעצור את הרכב במקרה שהוא צופה התנגשות עם חפץ זז או עומד.
כשהנהג משלב הילוך אחורי, סורקים חיישני רדאר וסונאר את הנמצא מאחורי הרכב; אורות מהבהבים המורכבים ליד מראות הצד מציינים את הימצאותו של מכשול. אם תתעלמו מהמסר יבלום הרכב בצורה אוטומטית.
Chevrolet MyLink – פקודות ניידות
MyLink משתמש בטלפון החכם של הנהג במקום במחשב לוח המכוונים היקר. ה-MyLink, הוא רכיב סטנדרטי בשברולט סאב-קומפקט Spark העולה 13,000$. הוא מתחבר למכשיר iPhone או אנדרואיד כדי לשלוח פקודות ניווט, רדיו, אינטרנט ווידאו למסך מגע שבעה אינץ' בלוח המכוונים.
בשונה מרכבים בעלי מחשבי לוח מכוונים הקשים להתאמה, מקבל רכב המצויד ב-MyLink עדכון בכל פעם שהנהג מוריד אפליקציות חדשות לטלפון שלו.
בקרת Magic Vision של מרצדס בנץ – מגבים שהומצאו מחדש
בקרת Magic Vision, הקיימת ב-SL Roadster 2013 של מרצדס בנץ, מתאימה את ביצועי המגבים שלה לעונה ולמצב הנהיגה. על מנת למנוע הצטברות שלג וקרח במזג אוויר קר, מחממים אלמנטים חשמליים את להבי המגב ואת הנוזל.
המערכת מפחיתה את זרימת הנוזל ומרססת את החלון רק במהלך תנועת המגב כלפי מטה, ושומרת שהנוסעים לא ירטבו כשהם פותחים את הגג.
Porsche Cayenne Diesel 2013 – דיזל 1,290 ק"מ למכל דלק
מכוניות היברידיות ומכוניות חשמליות הן אידאליות לחיסכון בדלק בעיר. אבל בנסיעות ארוכות על הכביש המהיר, מנוע דיזל בעל מגדש טורבו עשוי להיות יעיל יותר, כפי שמוכיח ה-Cayenne Diesel.
מהנדסי פורשה דחסו 240 כ"ס ו-604 ק"ג למ' של מומנט פיתול ממנוע דיזל 3.0 ליטר טורבו באמצעות הזרקה ישירה בבקרה חשמלית ומגדש טורבו כפול. זה מספיק כדי לדחוף את ה-SUV הזה מ-0 ל-96.5 קמ"ש ב-7.2 שניות – עם צריכה של 14 ק"מ לליטר דלק על הכביש המהיר ו-1,290 ק"מ למכל דלק. החל מ-56,725$.
זוכה הפרס הגדול: Tesla Model S – סדאן-העל החשמלי
ה-Tesla מודל S קובע את הסטנדרט על פיו ימדדו כל הרכבים החשמליים העתידיים. הוא מהיר יותר מכל רכב חשמלי אחר שאושר לנסיעה על הכביש: מהדורת ה-Performance, המונעת על ידי מנועים שמייצרים שיא של 416 כ"ס, מאיצה מ-0 ל-96.5 קמ"ש ב-4.4 שניות – מהר יותר מפורשה ומגיעה למהירות מירבית של 210 קמ"ש.
הסדאן המשפחתית גם נוסעת מרחק רב יותר בין טעינות מכל רכב חשמלי אחר – עד 480 ק"מ על סוללת 85 הקילו-וואט שעה האופציונלית – ונטענת במהירות הגבוהה פי שלושה מהסטנדרט של התעשייה.
Tesla Model S טווח עד 480 ק"מ (עם סוללת 85-kWh); מושבים חמישה בוגרים, שני ילדים (עם מושבים מתקפלים אופציונליים); מחיר 59,000$ (בסיס) עד 107,000$ |
לא ברור כמה אמריקנים יהיו מוכנים לשלם בין 59,000$ ל-107,000$ עבור המודל-S, אבל Tesla כל כך משוכנעת בפוטנציאל השיווקי של המכונית, עד שהיא שהיא שמה עליה את כל הקופה – היא הפסיקה לייצר את ה-Roadster המפורסם שלה ועכשיו מייצרת רק את ה-Model S.
עוד על חידושים בגליון פברואר של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il