ה-NIO EP9 נראית כמו חללית ונועדה להוכיח לעולם כולו שמנועים חשמליים טובים יותר ממנועי בערה פנימית, כבר היום
אנחנו פוגשים ברכבים חדשים אשר מונעים על טהרת הכוח החשמלי על בסיס יומי כמעט בתקופה זו, אך מעטים הם הדגמים שהצליחו להותיר רושם כמו זה שמשאיר כעת ה-NIO EP9 – מכונית-על חשמלית מבית חברה סינית קטנה בשם NextEV, שמיועד לתרגם את הנסיון אותו היא צברה בליגת מירוצי ה-Formula E החשמלית לשבירת שיאים גם ברחובות.
ה-NIO EP9 מציעה זוג מושבים ומראה שנראה כמעין שילוב בין ה-i8 המרהיבה של BMW ל-One:1 המטורפת של Koenigsegg, יש לה ארבעה מנועים חשמליים וגם ארבע תיבות הילוכים (אחד ואחת לכל גלגל) שיחד מסוגלים לספק נתון מטורף של 1,341 כוחות סוס – מגה-וואט של הספק חשמלי שנועד להטיס את הרכב קדימה.
מכונית מדהימה, מכל כיוון ומכל זווית
כל העוצמה והתחכום הללו, בשילוב עם משקל כללי נמוך (יחסית לרכב חשמלי) של 1,735 קילוגרם, מאפשר ל-NIO EP9 להתקרב אל כמה משיאי התאוצה של עולם רכבי הכביש: תאוצה מאפס למהירות של מאה קמ"ש תקרה בתוך 2.7 שניות בלבד, תאוצה מאפס למאתיים קמ"ש תגיע בתוך 7.1 שניות בלבד ותאוצה מאפס ל-300 קמ"ש (!!) תגיע אחרי 15.9 שניות, לכאורה יותר מהר מכל רכב אחר שקיים כרגע בעולם, בדרך למהירות מירבית של כ-314 קמ"ש.
בכדי להמחיש שהמכונית החדשה שלהם מהירה לא רק בנסיעה בקו ישר, ב-NextEV לקחו את ה-NIO EP9 גם לסיבוב במסלול הנורבורגרינג המפורסם – וחזרו עם זמן הקפה מרשים בהחלט של שבע דקות וחמש שניות, מקום חמישי בכל הזמנים ומהר הרבה יותר מכל רכב חשמלי אחר שניסה את מזלו במסלול.
אם לא די בכל אלו, מפתחי הרכב טוענים כי תהיה יכולת לטעון את הסוללות המובנות שבו בתוך כארבעים וחמש דקות בלבד (באמצעות תחנת טעינה מהירה ייעודית, אנחנו מניחים), לקבלת טווח נסיעה של כ-425 קילומטר. מרשים ביותר – אם כי סביר להניח שבנהיגה שמביאה לידי ביטוי את מלוא העוצמה של הכלי הטווח הזה ייחתך למספר קטן הרבה יותר.
ה-NIO EP9 לא תהיה רלוונטית לצרכן הממוצע, באופן די טבעי, אך הטכנולוגיה שעומדת מאחוריה היא מרשימה ומיוחדת – כאשר ב-NextEV כבר הודיעו כי מכונית העל היא רק סנונית ראשונה מתוך עולם שלם של מוצרים תחת המותג NIO שיושקו בעתיד. מי יודע, אולי מכל אלה שמנסות להפוך לטסלה החדשה של השוק – דווקא החברה האנונימית הזו תהיה זו שתצליח.
רוצים לנסות ולנחש מה יהיה מחירה? ספרו לנו את ההערכות שלכם בתגובות.