ענקית הרכב GM מצטרפת אל מתחרות כמו מרצדס וטויוטה ומכריזה כי תפעל ליצירת תשתית טעינה לרכבי העתיד שלה, ללא צורך בכבלים כלל
בימים אלה ממש עושה חברת ג׳נרל מוטורס (GM) את צעדיה המשמעותיים ביותר בתחום הרכבים החשמליים, כשהיא מציעה למכירה את רכבי השברולט Bolt שלה בשתי מדינות בארצות הברית, עם תג מחיר רשמי 'עממי' (הכל יחסי) של כ-37,500 דולר, ובכך מקדימה את דגמי ה-Model 3 של טסלה בקטגוריה הזו.
ה-Bolt של שברולט הצליחה להקדים את כל המתחרות בדרך למטרה הנכספת של מכונית משפחתית פונקציונלית ועם טווח נסיעה ארוך שנמכרת במחיר תחרותי ומתבססת על מנוע חשמלי בלבד, ובאופן טבעי מדובר בסיפתח ראשון בלבד עבור חברת האם GM, בדרך לעוד מגוון רחב של רכבים חשמליים ורכבים היברידיים נטענים (Plug-in hybrid) שינצלו את הטכנולוגיות העדכניות והמגמה הצרכנית החיובית בתחום.
עכשיו, אנחנו מגלים שבמסגרת המהלך הזה ביצרנית מתכננים לפתח גם את תחום הטעינה החשמלית האלחוטית לרכבים – בשיתוף פעולה עם חברת WiTricity המתמחה בתחום.
המחשה של הפתרונות שאותם מפתחת WiTricity
חברת ההזנק הקטנה מבוסטון אשר נוצרה כספין-אוף מתוך MIT טוענת כי יש בידיה טכנולוגיה שתאפשר טעינה אלחוטית לרכבים ביעילות של 90 אחוזים ומעלה, שתהיה דומה או אפילו זה ליעילות הטעינה החשמלית הקווית, כשב-GM מאמינים שעד שנת 2020 יתחילו למכור רכבים עם תמיכה מובנית בטעינה ללא חוטים כלל, כך שהתקנה של נקודות טעינה אלחוטיות בבתי הצרכנים, בעסקים ובמרחבי חניה ציבוריים תאפשר לרכבים להיטען בכל דקה פנויה שבה הם חונים, ובכך להקטין משמעותית את הסיכוי "להיתקע" ללא אנרגיה זמינה לנסיעה.
הבדיקות מבוצעות כרגע עם מטענים אלחוטיים בהספק לא-מי-יודע-מה מרשים של 7.7 קילו-וואט ו-11 קילו-וואט, אשר יזדקקו לכמה וכמה שעות בכדי לטעון מערך סוללות ממוצע של מכונית חשמלית שמונה לרוב קיבולת של 70 קילו-וואט שעה או יותר – אבל מנגד ברור כי מדובר בשלב ראשוני בלבד, כשהמטרה היא למצוא את השיטות והטכנולוגיות להגדיל משמעותית את ההספק מכאן והלאה, תוך שמירה על מרחק ההעברה האלחוטי הנדרש ועל הבטיחות של התהליך כמובן.
הטעינה האלחוטית אולי לא תוכל להחליף את עמדות הטעינה המהירות המסחריות שאותן פורסות חברות הרכב השונות ברחבי מדינות היעד שלהן במקביל לשיווק המכוניות החשמליות, אבל היא גם לא מיועדת לכך, אלא מיועדת לשמש כטכנולוגיה משלימה נגישה יותר שתאפשר למכונית להיטען בכל זמן שבו היא לא בנסיעה, ללא צורך להתעסק בכבלים ובבלאי המאפיין אותם. מה דעתכם? שתפו אותנו בתגובות.
חלום חיי מתגשם מוקדם מהצפוי
חלום חייך צריך להיות שתהיה תחבורה ציבורית נורמלית קודם, אחרת גם עם טסלה שעושה 0-100 בשלוש שניות תהיה תקוע בפקק ניצחי. מהצד החיובי, לפחות יהיה נוח יחסית להיות תקוע בפקק הזה ועם מספיק מזל הנהג האוטומטי יאפשר לנמנם בזמן הזה.
זה כולל תחבורה ציבורית חשמלית ?
מפחיד לחשוב אפילו כמה קרינה הדבר הזה יפלוט עם הספקים כאלה
עדיף לחיות עד 30 בעולם מלא טכנולוגיות מדהימות, מלחיות עד 100 בעולם ללא טעינה אלחוטית.
[סרקזם]