אחרי הרבה שמועות ורצף של עליות מחירים, התוכנית המוזלת החדשה של פלטפורמת הסטרימינג יוצאת לדרך – אבל לא בישראל
להפיק תכני איכות בלעדיים בהיקף גדול זה עסק יקר. מאוד יקר – וזה בא לידי ביטוי במקרה של נטפליקס (Netflix) בכמה וכמה העלאות מחיר במרוצת השנים אשר האטו משמעותית את קצב הצמיחה הגבוה שחוותה הפלטפורמה בתחילת דרכה. לשם ההמחשה, פלטפורמת הסטרימינג של החברה החלה את דרכה עם תשלום של 8 דולר בחודש עבור מינוי סטנדרטי בשנת 2011 והצליחה לשמור על רמה זו עד ל-2014 – ומאז ועד כה עלות חבילה זו כמעט הכפילה את עצמה ל-15.5 דולר בחודש, בתוספת להצגתה של חבילת הפרימיום המשופרת שעולה היום כבר 20 דולר (ו-70 שקלים כאן בארץ) למעוניינים.
נטפליקס הוסיפה גם חבילת בסיס מוזלת לפני כמה שנים, שהיום כבר הגיעה למחיר חודשי של 10 דולר (או 33 שקלים כאן בארץ, נכון להיום) – אך נראה שגם ההצעה הזו לא מצליחה לפתות את אלו שעוד לא הצטרפו אל חגיגת הסטרימינג, וכעת מגיעה ההשקה של החבילה שתהיה הזולה ביותר בנטפליקס מאז תחילת דרכה בתחום, תודות לתמיכה מפרסומות שיוטמעו בשירות.
המסלול החדש של נטפליקס, שיהיה זמין ב-12 מדינות תחילה (ישראל לא אחת מהן), יעלה 7 דולר בארצות הברית ו-5 פאונד בבריטניה, או בין 25 שקלים ל-20 שקלים לערך, יהיה זמין החל מהחודש הבא כשהוא נותן גישה לצפייה בתכנים ברזולוציית 720p צנועה, על מסך אחד בלבד בכל זמן נתון, עם פרסומות נבחרות באורך של 15 שניות עד 30 שניות שיופיעו לפני ובמהלך הסרטים והסדרות – במה שנשמע כמו גישה דומה לזו המודרנית של YouTube בנוגע לשילוב תכנים שהמשתמש אינו מעוניין בהם יחד עם התכנים שהוא כן רוצה.
על פי טבלת ההשוואה המועילה בין המסלולים השונים, נראה כי בנוסף להגבלות על איכות התצוגה ועל מספר אמצעי התצוגה הזמינים בחשבון, המינוי החדש עם הפרסומות לא בהכרח יכלול את מלוא התכנים הזמינים עבור שאר המינויים היקרים יותר (כאשר עדיין לא לגמרי ברור האם יהיה מדובר בהבדל זניח או במחסור משמעותי של תכני צד ג' שאינם בלעדיים מנטפליקס עצמה) וכמו כן לא יכלול את האפשרות להוריד סרטים וסדרות לטובת צפייה בשלב מאוחר יותר כאשר לא בהכרח קיים חיבור אינטרנט מתפקד זמין.
עם כל המגבלות והכוכביות הללו, טבעי לראות תהיות שעולות ברשת על האם ההנחה הזו בשווי של 3 דולר (או 2 פאונד) בחודש אכן מסוגלת להצדיק את עצמה, ולהביא לגל צרכנים משלמים חדשים לשירות – או שאולי זה המועד של נטפליקס להתחיל ולשקול ברצינות מסלול חינמי לחלוטין בבסיסו (משובץ בפרסומות, כמובן) בכדי להבטיח את המשכיות הצמיחה המיוחלת, ואת התיקון לערך המנייה שבדומה לרבות בתחום הטכנולוגיה קרסה במהלך השנה האחרונה.
עם זאת, יתכן כי המטרה העיקרית של נטפליקס הייתה למצוא דרך להיות זולה יותר מהמתחרה המאיימת הראשית שלה Disney Plus (שהציגה מספר מנויים גדול יותר לראשונה לפני כמה חודשים) – וכאן ניתן להחשיב זאת כהצלחה, שכן 7 דולר הם אכן מעט פחות ממחיר התחלתי של 8 דולר בארה"ב עבור מסלול משובץ פרסומות אותו תשיק דיסני בדצמבר הקרוב, במקביל לקפיצה של כ-30 אחוזים במחיר מינוי הפרימיום שלה ללא פרסומות.
מה דעתכם על מסלול המינוי החדש עם הפרסומות, והאם תרצו לראות אותו מתווסף גם לשוק המקומי שלנו בהקדם? בואו לשתף.