עדכון 2: באמאזון חשפו את הסיבה לתקלה רחבת ההיקף במערכת המקוונת שלהם והיא, תחזיקו חזק – טעות כתיב שביצע אחד מהעובדים הזוטרים במסגרת טיפול שגרתי במערכי השרתים הענקיים שלה החברה, שהביאו לביצוע אתחול מלא לשתי מערכות מרכזיות של שירות האחסון S3. אתחול שכזה לא בוצע "כבר שנים" לטענת אמאזון, והביא ליצירת תגובת שרשרת שהפילה שירותים נוספים וגרמה לחוסר זמינות כללי במשך מספר שעות, עד לעלייתן מחדש של המערכות הרלוונטיות, במסגרת תהליך שארך הרבה יותר זמן מהצפוי.
באמאזון הסבירו כי הפקת הלקחים שלהם כוללת תוספת של הגנות נוספות בפני טעויות אנוש של העובדים האחראים על הטיפול במערכות, וכמו כן ביצוע פעולות שיבטיחו כי אתחול של המערכים אשר פועלים במצב תקין ללא הפסקות כלל לא ידרוש שעות רבות, אלא פרק זמן סביר מעט יותר. שיהיה בהצלחה!
עדכון: הידד, נראה שכל הבעיות בשירותי ה-AWS של אמאזון נפתרו לאחר כמה שעות, וכעת כל הסטטוס הוא 'ירוק' גם בגזרת צפון אמריקה.
הכתבה המקורית: תקלה במערכי אחסון הענן המרכזיים של חברת הענק מביאה לבעיות במגוון גדול של נקודות ברחבי רשת האינטרנט
אם הייתם זקוקים לתזכורת או הוכחה לכך שאמאזון (Amazon) היא הרבה יותר מחנות מקוונת גדולה, יתכן שאתם מקבלים אותה ממש עכשיו – כשחלק מהאתרים המועדפים עליכם ברשת מציעים קצבי תגובה שמזכירים את ימיו הראשונים של עידן ה-ADSL, או אפילו לא עולים כלל, בשל "קצב תקלות גבוה מהרגיל" במערך ה-Simple Storage Service המקוון הפופולרי של החברה (שמוכר גם בשם S3) בצפון אמריקה.
חטיבת ה-Amazon Web Services באימפריה של ג'ף בזוס הצליחה להשתלט על כ-40 אחוז מעולם שירותי הענן ושירותי התוכן בענן כולו בראש ובראשונה תודות לאמינות וזמינות ללא פשרות שהצליחו להשאיר מאחור את ההיצע של המתחרים, אך כעת אנחנו מגלים שגם למטבע הזה יש שתי פנים, כשהשירות כן מתחיל לגמגם לפתע ויוצר תגובת שרשרת רשתית עם פגיעה בזמינות של שירותים ואתרים פופולריים כדוגמת Imgur, SoundCloud, Wix וגם השירותים של העוזרת האישית Alexa (באופן די טבעי), ואפילו Downdetector, שכל ייעודו הוא לבדוק עבורכם האם אתרים אחרים ברשת פעילים בזמן נתון או שלא. בקיצור – ממש לא נעים.
הפעם האחרונה בה ראינו את שירות ה-S3 של אמאזון מפסיק לפעול באופן תקין בצורה מקיפה שכזו ולמשך זמן רב כזה הייתה לפני קרוב לשנה וחצי, בחודש ספטמבר 2015 – אז לקח לאנשי החברה בערך חמש שעות לעלות על הבעיה ולתקן אותה. האם הפעם אנחנו עשויים לראות "שיא" שלילי חדש של פלטפורמה שסיפקה הכנסות של יותר מ-12 מיליארד דולר בשנה שעברה? בקרוב נגלה.
נקווה שהבעיות הקיימות יפתרו בזריזות המירבית, ויאפשרו לנו לחזור ולחוות את המרשתת שלנו באופן המיטבי – ובעיקר נקווה שלא מדובר כאן בעוד קורבן פוטנציאלי למתקפות ה-DDoS המאסיביות שבהן פגשנו בכמה הזדמנויות במהלך השנה החולפת.