הדגם הראשון של מכונית ה-Model 3 ירד מפס הייצור והגיע היישר לידיו של המנכ"ל אלון מאסק, שסיפק לאנשי הרשת תמונות מהיצירה המבטיחה
אנחנו ממשיכים להמתין למכונית החשמלית העממית האולטימטיבית, שתספק יחס עלות-תועלת, ביצועים וגם טווחי נסיעה וזמני טעינה שיהפכו אותה לתחליף אמיתי עבור המכוניות הסטנדרטיות שפועלות בהתבסס על מנועי בנזין – גם עבור אלו שלא בהכרח נמנים על חסידי הטכנולוגיות הירוקות.
לפני כמה חודשים הייתה זו ה-Bolt של שברולט שהושק בארצו של הדוד סם והפיחה בנו תקוות, וכעת מתחיל באופן רשמי גם העתיד של חברת טסלה (Tesla), זו שכנראה מזוהה יותר מכל עם עולם ההנעה החשמלית – כשמכונית ה-Model 3 הראשונה יוצאת אל אוויר העולם, ואפילו מדגמנת לנו במספר תמונות.
מנכ"ל היצרנית האמריקאית הסביר כי הדגם הראשון של המכונית העממית התגלגל אליו בתור מתנת יום הולדת מאחת מחברות הדירקטוריון בחברה, לה הייתה זכות הראשונים המקורית על היחידה החדשה – ופירגן במספר תמונות פומביות של הדגם השחור, שנראה דומה למדי לקונספטים שליוו את ההכרזה המקורית על המוצר אך לא זהה להם לחלוטין.
Model 3 אמורה להוות מוצר מהפכני ממשי בשוק הרכב, עם טווחי נסיעה חשמליים של עד 350 קילומטרים בין טעינה לטעינה, תאוצה מאפס למאה ב-5.6 שניות בלבד (ואף מהר יותר עם מצב ה-Ludicrous Mode הייחודי) וכל החומרה הנדרשת לתמיכה בטכנולוגיות הניהוג האוטונומי המוכרות של טסלה, ממש כמו בדגמים היוקרתיים שעולים פי 3 ופי 4 – והכל בדגם משפחתי בעל ארבע דלתות לחמישה נוסעים, עם הנעה אחורית, בעל תג מחיר רשמי של 35,000 דולר "בלבד" שאף אמור להיות זול יותר במסגרת סיבסודים והטבות הנהוגים לדגמים ירוקים ברוב המדינות.
טסלה אמנם כבר עדכנה כי תגיד ליעד של ייצור המוני בהיקף 20,000 רכבים מדי חודש רק בסוף השנה, מאוחר מהמשוער, אך עצם העובדה שיש כבר דגמי Model 3 ממשיים ורשמיים שם בחוץ היא מעודדת, ומהווה כעל הנראה צעד קטן נוסף בדרך ליום שבו כולנו נוכל להתלבט בין רכישת רכב חשמלי לרכישת רכב בנזין, מבלי להתפשר על שום מאפיין ושום יכולת. שיהיה בהצלחה.
לקח לי כמה דקות להבין שהמשפט "וכ-400,000 כאלה לכל הפחות יהיו כאן בסוף 2018" לא מדבר על ישראל 🙁
Adam Brener Avia Cohen