גוגל ממשיכה להשקיע משאבים בקטגוריית מוצרי ההלבשה ה"ממוחשבים": הציגה לאחרונה אב-טיפוס של נעל בעלת חיישנים, שנותנת פידבק לפי קצב ההליכה
לפני כמעט שנה נחשפו משקפי המציאות הרבודה של גוגל, שכבר נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים ובקרוב אף צפויים לצוץ על מדפי החנויות. במקביל, נראה כי גם בחברת אפל החליטו לבחון את קטגוריית מוצרי ההלבשה הממוחשבים, זאת לאחר שנחשפו ידיעות לגבי ה-'iWatch'. כעת, מציגים בגוגל את הפיתוח הבא בתחום – נעל ממוחשבת שמספקת למשתמש פידבק לגבי אופן השימוש שלו בה.
למעשה, בגוגל מדווחים כי מטרת פיתוח הנעל הממוחשבת הייתה לבטל את הצורך בשימוש באפליקציה וסמארטפון בזמן פעילות ספורטיבית. הנעל של גוגל מסוגלת לנטר ולתעד מדדים רבים הקשורים לריצה, שכן היא כוללת מד תאוצה, גירוסקופ וחיישנים נוספים.
עם זאת, במקום ניטור טכני של נתוני הריצה, עושה רושם כי בגוגל העדיפו לגרום לנעל לתרגם את תנועת המשתמש לכדי מילים. לפי הדיווחים, בחברה ניסו ליצור נעל בעלת אישיות של ממש – כך שבמידה והמשתמש רץ או הולך בקצב מהיר (מה שבמהרה נקלט על ידי חיישני התנועה), פולטת הנעל תגובות קוליות משעשעות שמתיימרות לעורר מוטיבציה אצל המשתמש.
לחילופין, במידה ומשתמשים בנעל בזמן ישיבה או הליכה איטית, תגובותיה משתנות בהתאם. בגוגל טוענים כי אין בכוונת החברה להשיק את הנעל לחנויות, שכן מדובר עדיין במוצר קונספט יצירתי שנועד לחדש את מוצרי ההלבשה שלנו – ולהוות השראה למעצבים ברחבי העולם.
בסופו של דבר, נראה כי גם אם לא נזכה לנעול בעתיד הקרוב נעליים מדברות, הרי שבגוגל החליטו לנצל את הידע והנסיון הכה רב של החברה בפיתוח ומחקר של מוצרים מהפכניים – כך שיתכן ובקרוב נשמע על עוד קונספטים יצירתיים (שעשויים להגיע לשוק).