אפליקציית הניווט של חברת NavNGo מגיעה בגרסה לאנדרואיד, אשר מוצעת בחינם ל-48 שעות הקרובות בלבד
לא ברור איך בארץ קטנה כמו שלנו, שניתן להגיע בה מקצה עד קצה בכמה שעות בודדות, זירת אפליקצייות הניווט היא אולי הזירה עם הכי הרבה תחרות בשוק הסמארטפונים. אולי זה קשור לעובדה שישראלים לא אוהבים לצאת "פראיירים" וזה אומר להגיע מנקודה לנקודה בזמן הקצר ביותר.
בכל אופן, לאחר שלפני כמה זמן דיווחנו לכם שאפליקציית הניווט של גוגל כבר פעילה בארץ וכעת חברת NavNGO מנסה להכניס את רגלה לתחרות, כאשר היא מציעה את גרסת תוכנת הניווט שלה, ה-iGO Primo בחינם למשך 48 שעות. מחירה הרגיל של התוכנה הינו 260 ש"ח.
כבר בשלב ההורדה של התכנה נתקלנו בבעיה. המכשיר שעליו ניסינו להתקין את האפליקציה, נקסוס 4, לא נתמך בפליי סטור (וזאת בניגוד למה שהחברה מציינת כאן). לא התייאשנו, והשתמשנו באפליקציית Market Helper הנהדרת, שמאפשרת זיוף הצגת המכשיר לפליי סטור. אחרי הדמיית המכשיר שלנו לגלקסי S3, האפליקצייה הורדה בהצלחה, כל 452 המגה בייט שלה. היתרון בהורדה הגדולה הוא שאפשר להשתמש באפליקצייה ללא גישה לאינטרנט בכלל, מה שלא אפשרי בחלק מהאלטרנטיבות שלה (למרות שגם בווייז ניתן לטעון מראש מסלולים ומפות). לא ברור אם בגרסה החינמית הזו יהיה ניתן לעדכן מפות ומיקומי מצלמות מהירות (תוספת שהחברה לוקחת עליה 80 ש"ח באופן כללי).
עדכון: מסתבר שאי אפשר להשתמש באפליקציה ללא חיבור אינטרנט (פשוט תפעילו מצב טיסה ותיווכחו בעצמכם). במצב כזה, האפליקציה לא עולה בכלל, כנראה בגלל שהיא לא מצליחה לוודא את תקינות הרשיון מול החנות המקוונת. עובדה זו שוללת למעשה את היתרון העיקרי של האפליקציה ומשאיר אותנו לתהות על מה בדיוק חברת Nan N Go דורשת 260 ש"ח…
על פניו, קשה לנו להאמין שכל אפליקציית ניווט, ולא משנה כמה מצויינת תהיה, תוכל להתחרות עם האלטרנטיבות החינמיות כמו ווייז, גוגל מאפס ואפילו M8, כאשר תג מחירה הוא 260 ש"ח ובמיוחד כאשר האלטרנטיבות החינמיות רחוקות מלהיות לא מוצלחות.
אז מה דעתכם, האם יש הצדקה לשלם מחיר גבוה על תכנת iGO Primo (או כל תכנת ניווט אחרת לצורך העניין) או שמה האלטרנטיבות החינמיות מספקות? שתפו אותנו בתגובות!