adplus-dvertising

תחנות ניפוח ייעלמו מן העולם? הכירו את הצמיגים שמנפחים את עצמם

חברת קונטיננטל מציגה את החזון שלה עבור עתיד עולם הצמיגים בכלי רכב – עם מנגנון ניפוח פנימי מובנה

צמיגים הם מוצר שלעתים קרובות לא מקבל את הכבוד שמגיע לו, בתור זה שאחראי על החיבור בין כל היכולות המכאניות המתקדמות של הרכב לכביש שמתחתיו – אבל גם בתחום הזה יש לשמחתנו כמה וכמה חברות אשר לא מפסיקות לחשוב איך להמציא את הגלגל (תרתי משמע) מחדש, ואחת מהן היא קונטיננטל הגרמנית שחושפת תוכנית להכחדת תחנות ניפוח האוויר המוכרות בתחנות הדלק.

חברהת הענק חשפה קונספט של צמיג העונה לשם C.A.R.E (ר"ת ל-Connected, Autonomous, Reliable, Electrified) אשר יכיל מערך חיישנים פנימי מתקדם שיתקשר הן עם הרכב והן עם מרכז מערכת – ומשאבה מובנית שמייצרת לעצמה אוויר דחוס בעת האצת המכונית, כך שלא יהיה צורך בניפוח האוויר בצמיגים באופן חיצוני לעולם.

הצמיג הכי משוכלל אי-פעם – לכל הפחות ברמת הקונספט שלו

היתרון הגדול בשילוב בין יכולת הניפוח (והפחתת האוויר) המקומית למערך החיישנים שמקיף את כל השכבות והמיקומים בצמיג – הוא בכך שלמערכת תהיה אפשרות לבחור ולהתאים את לחץ האוויר המדוייק הנדרש בכל זמן נתון, בתלות במצב השחיקה, מזג האוויר, אופי הנסיעה, תנאי הדרך וכדומה. בחברה מצהירים כי מערך שכזה יוכל לא רק לספק את הבטיחות המיטבית לנוסעים וצריכת דלק (או קיבולת סוללה) טובה יותר, אלא גם להפחית למינימום האפשרי את פליטת המזהמים.

כל צמיד הוא יחידה ממוחשבת ומקושרת בפני עצמה – כך שהמשתמש כבר לא יזדקק לדאוג בעצמו לאמינות ובטיחות החלף

צמיגי ה-C.A.R.E עתידים להוות התאמה מהשמיים לעתיד בו נראה ציי רכבים אוטונומיים המשרתים נוסעים במודל של מונית (השכרה של רכב אחר בכדי להגיע ממקום למקום בכל נסיעה, בהתאם לכלי הקרוב ביותר שזמין באותו רגע מתוך המערך), כאשר תחזוקה ראויה תהווה את אחד מהאתגרים הגדולים ביותר – אם כי אין ספק שגם רכבים פרטיים 'קלאסיים' עם נהג בשר ודם בתוכם יוכלו להרוויח מהטכנולוגיה שתפחית עוד דאגה אחת מהנהג, בייחוד משום שברוב המקרים נהגים לא ממש טורחים לעקוב אחרי בלאי הצמיגים שלהם ואחרי לחץ האוויר בהם באופן הראוי.

גם העיצוב החיצוני הוא ייחודי ומעניין – עם חיפוי לבן עתידני שמחליף את המכסים המוכרים מפלסטיק או מתכת

לצערנו, כרגע אין שום רמז אודות תאריך היעד בו נוכל לראות את צמיגי ה-C.A.R.E ברכבים על הכבישים, כאשר אין גם אזכור אודות המחיר הפוטנציאלי של המוצר (שעתיד להיות גבוה עד מאוד, כך נשמע – לפחות בתחילת הדרך). מה שבטוח – לקונספט צפויה תחרות לא קלה מול פיתוחים מקבילים של צמיגים חדשניים בתצורה פתוחה, אשר אינם זקוקים לאוויר דחוס כלל בכדי לעשות את העבודה החשובה שלהם.

חברת מישלן, ומספר חברות נוספות, טוענות כי עתיד עולם הרכב הוא בצמיגים שאינם זקוקים לאוויר כלל – ולכן גם לא זקוקים לחשוש מתקרים
  1. yw1971

    אם המחשב של הרכב לא מנטר אותם…

    08/11/2019 בשעה 11:01
  2. Ancient1

    להבנתי השוס העיקרי היא היכולת להתאים את לחץ האויר באופן דינמי. שווה הרבה. הצמיג ללא "פנימי" לא יכול לעשות זאת

    08/11/2019 בשעה 11:03
  3. good__one

    אני מניח שהמערכת שוקלת, ולא מעט
    הבעיה שזה תוספת של "unsprung weight" + התנגדות לגלגול (קשה יותר להאיץ ולעצור)

    08/11/2019 בשעה 11:13
  4. ag43

    מערכות כאלו קיימות כבר מזמן לרכבים צבאיים\ממוגנים. כנראה שרוצים להוריד את הטכנולוגיה לעם.

    08/11/2019 בשעה 11:18
  5. Moon-Mage

    השאלה היא האם העם צריך את זה, בעשור האחרון היו לי שני פנצ'רים ואני מנפח את הגלגלים בערך פעמיים בשנה, לא חושב שהגלגלים האלו ישנו יותר מדי בחיים שלי או של המשתמש הממוצע ואני אפילו חושב שכמו כל טכנולוגיה חדשה בדורות הראשונים זה יעשה הרבה יותר בעיות מגלגלים רגילים :\.

    08/11/2019 בשעה 11:25
  6. ag43

    ממליץ לך לנפח יותר,במיוחד אם אתה גר באיזור עם הרבה באמפרים. יחסוך לך בצריכת הדלק, נסיעה נוחה ושקטה יותר, בטוחה ומאריכת חיי הצמיג.

    08/11/2019 בשעה 11:36
  7. Moon-Mage

    כן אולי עדיף, בדרך כלל אני מנפח שיש שינויי טמפרטורה

     

    08/11/2019 בשעה 11:48