באטמן, גברים בשחור ולינקולן צייד הערפדים – שנת 2012 הייתה שנה חיובית לאוהבי המסך הגדול, ואנחנו כאן כדי להכתיר את המנצחים והמפסידים הגדולים…המדור החדש ששובר את עמוד השגרה!
הקדמה
סגרתי את שנת 2012 עם סקייפול, הסרט הראשון בסדרת ג'יימס בונד מאז ימיו המעורטלים של רוג'ר מור שחלק נרחב ממנו צולם באנגליה, ובונד לא שוטט בכל רחבי העולם כמו בשאר הסרטים בסדרה – אולי זה מה שעשה מוצלח אותו כל כך, העובדה שהוא שינה את הנוסחה. או אולי זו העובדה שבכל פעם שחבייאר בארדם מופיע על המסך עם תסרוקת נוראית הוא נותן את הופעת חייו, הרי כולנו זוכרים כיצד בסרט ארץ קשוחה הוא נראה כמו בן דודו המרוחק של איטי, אבל אי אפשר היה להוריד את העיניים מהמסך.
אני רוצה להודות לספרית שלי… |
כמובן שזה לא מצליח לכולם, למשל סאם וורת'ינגטון ללא ספק נותן הופעת משחק טובה רק בסרטים שבהם יש לו שיער קצוץ, והנה תרשים המנסה להסביר זאת:
זעם הטיטאנים + שיער מתולתל סטייל פרמננט = סרט גרוע
אווטאר + שיער קצוץ = סרט טוב (אתם יודעים, יחסית)
אווטאר 2 + שיער מתולתל = סרט גרוע (?)
סרט גרוע – סאם וורת'ינגטון = ניקול קידמן?
נוסחת השיער לא עובדת אם קוראים לך סאם וורת'ינגטון, מסתבר |
בעצם השנה הזו התאפיינה בכל מיני שבירות של מוסכמות. ליאם ניסן לדוגמה, שחקן אופי מדופלם לכל יודעין עם עבר עשיר של סרטי איכות כמו רשימת שינדלר, קינסי, רוב רוי המשעמם ו'מייקל קולינס' בו קפצנו בשמחה כאשר התנקשו בחייה של הדמות שלו ואילצו את הסרט להיגמר.
השנה החליט האירי המגודל להפשיל שרוולים ולהראות לנו שהוא עדיין מסוגל להילחם באגרופים חשופים ובחמת זעם כמו שעשה בנערותו כאשר התאגרף למחייתו באולם האגרוף השכונתי באירלנד, והציל את בתו מחוטפים אלבניים אכזריים, משהו ששוורצנגר אכן עשה בקומנדו – אבל למושל האוסטרי לא היו מאחוריו שלל תפקידי אופי חזקים, אלא בעיקר משחקי כוח, וכמו שתיאר זאת בעצמו בצורה הטובה ביותר כאשר התארח בסימפסונס ואמר – "I was chosen to lead, not to read".
תקשיבו, עומדים לחטוף אתכם…בקיצור תתקשרו אליי |
בנוסף, השנה ליאם גם הציל את עצמו מזאבים, ניהל קרב ימי נגד חייזרים טורדניים, גילם את זאוס יורה הברקים, ושוב חטף את עצמו חזרה מחוטפיו, וגרם לכל "החוטפים המקצועיים" בדרום אמריקה לשקול שוב את בחירות הקריירה שלהם.
שחקנים נוספים החליטו לשבור מוסכמות וזה די הצליח להם, ג'ון קיוזאק דילג אחרי אין ספור סרטי דרמה-קומדיה נוראיים לז'אנר המתח-אימה והביא לנו את 'העורב' המצוין, בו הוא מגלם את המשורר הפעלתן אדגר אלן פו בצורה מלנכולית להפליא, ורק צריך שמישהו יגיד לאחותו שמשחק לא עובר אצלם במשפחה.
אדגר אלן קיוזאק |
רידלי סקוט חזר למחוזות המד"ב אחרי ניסיונות סבירים לחדש להבות כבויות עם רובין הוד וצוות לעניין, והביא לנו את פרומתאוס (Prometheus) עתיר הצילומים המדהימים, אך החידתי להחריד. הסרט היה כה מסובך עד שהסתובבה שמועה על הסט שכל מי שלא הבין את הסרט מהשחקנים רידלי סקוט הרג לו את הדמות, ולא פלא שבסוף (זהירות ספויילרים!) רק האנדרואיד וליזבת נערת הקעקוע דרקון שורדים.
כמובן שלא כולם החליטו שהם משנים ז'אנר, והיו כאלו שהמשיכו להרגיז אותנו עם סרטי המשך כמו דמדומים חלק ג' פרק ב' פסקה ד', או סטפ אפ שהגיעו כבר לחלק רביעי ועדיין מצליחים להמציא מהלכי ריקוד חדשים, או בגידה כפולה (Haywire) עם ג'ינה קראנו לוחמת הMMA הקשוחה שבטח אמרה לעצמה "היי, מה הבעיה להרביץ לאנשים על המסך הגדול, אני עושה זאת במציאות, חוץ מזה זה הצליח לג'ייסון סטאטהם, ואפילו לליאם ניסן", ובל נשכח את אמריקן פאי: האיחוד עם פגישת מחזור מטופשת, כאילו למישהו אכפת עכשיו מה קורה לדמויות אחרי שהם כבר איבדו את בתוליהם…
קצת מספרים
השנה חווינו חידושים נוראיים, שנכשלו בצורה גודזילאית בקופות.
אם זה התחיל בזכרון גורלי המחודש של קולין פארל עם תקציב של 125 מיליון דולר, שגרם לנו לרצות לדחוף חזרה דרך הנחיר את כדור המעקב האדמדם של שוורצנגר מסרט המקורי, הסרט נכשל בקופות עם 52 מיליון דולר ברווחים בארה"ב בלבד, אך אני מניח שצוות השחקנים יכול להתנחם בעובדה שהסרט עשה כ 200 מיליון דולר מסביב לעולם.
מה זה הסרט הגרוע הזה?! Run to the chopper! |
'קרועים על כל הראש' (The Three Stooges) הנוראי קיבל תקציב של 40 מיליון דולר והרוויח בסך הכול 44 מיליון דולר בארה"ב, ורק בזכות שהאחים פארלי עמדו מאחורי ההפקה, ונזכור להם לטובה את 'אני, עצמי ואיירין' עם הלבקן הכי מטורף בעולם.
איזו מדינה, איזו מדינההה |
ניקולס קייג' ממשיך להרוס לעצמו את הקריירה בפעם המי יודע כמה עם המשך לגוסט ריידר הטפשי. תקציב של 57 מיליון דולר לא הופך כל קומיקס לאיכותי, והסרט נכשל אפילו יותר מהראשון עם רווחים של 67 מיליון בלבד בארה"ב, וברשותכם ארצה לשאול את ניקולאס קייג' משהו – מה נסגר אתך? שוליית הקוסם? עונה המכשפה? מרדף עצבני? בקצב הזה עוד נראה אותך ב'הבלתי נשכחים 3'.
אך הגרוע מכל ללא ספק היה השופט דראד עם תקציב של 50 מיליון דולר, שהרוויח עד היום 13 מיליון דולר בלבד, ועוד 36 מיליון דולר מסביב לעולם, ובנוסף השחקן הראשי לא אמר אפילו פעם אחת במבטא סטלונאי " I am the laaawwww" במהלך הסרט, וזה הכישלון המוחלט ברימייק, אם כבר לעשות חידוש, אז תיקח משהו טוב מהקודם.
יש לציין שג'וני דפ כבר לא מכונת כסף כמו שהיה, והסרט האחרון צללים אפלים (Dark Shadows) עם תקציב ענקי של 175 מיליון דולר לא הרוויח אפילו מחצית מן הסכום בארה"ב. אבל טים ברטון יכול לחייך מן העובדה שמסביב לעולם הסרט הרוויח כ-236 מיליון דולר ולכן לא היה כישלון מוחלט, וברטון יכול להמשיך ולחפש לג'וני דפ תפקידים עם איפור כבד…
ולבסוף בפינת האנימציה הסרט הרווחי ביורת השנה היה לא אחר מאשר עידן הקרח 4 עם 879 מיליון דולר מסביב לעולם, ועוד 161 מיליון דולר בארה"ב, אבל בינינו הסרט עצמו אינו הסיבה שהלכתי לקולנוע, אלא בגלל קטעי הפתיחה מצוינים של הסנאי החמוד והאגוז שלו, שלא יגמרו לעולם…
עדיין סיפור אהבה טוב יותר מ'דמדומים' |
כל הפרקים של טלטאביז מרתקים
למגיב שמעליי דווקא נהנתי לקרוא
זה לא אגוז, זה בלוט.
כל השאר נכון ומצחיק אבל שופט דרד אחלה סרט 🙂
אהבתי את הסגנון
hwzone אתם בדרך להיות כמו וואלה