הכירו את XTAL – משקפי ה-VR שעולים עשרות אלפי שקלים ואינם מיועדים לחובבי המשחקים
נכון, משחקי וידאו עדיין נחשבים לשימוש המוביל עבור משקפי מציאות מדומה – אבל זה לא אומר שכדאי לפסול שימושים עולים אחרים בטכנולוגיה, עבור יוצרי עורכי תוכן וגם עבור העולם העסקי המודרני. כאן נכנסת לתמונה חברת VRGineers, אשר תשמח לשווק לכם משקפיים מתקדמים במיוחד – במחיר אשר מבהיר כי לא מדובר במוצר עממי אשר מתאים לכל אחד.
במשקפי ה-XTAL של החברה הצ'כית תמצאו זוג תצוגות OLED ברזולוציית 2,560×1,440 פיקסלים, לקבלת רזולוציית "5K" כוללת (כך מציגה זאת המפתחת) עם קצב רענון של עד 70 הרץ וזווית תצוגה רחבה במיוחד של עד 180 מעלות – וגם ריפוד פנים ניתן להחלפה שמותאם גם לאלו המשתמשים במשקפיים, מערכת מכאנית אוטומטית להתאמת המרחק בין העדשות בהתאם למרחק בין האישונים ומערכת עקיבה מובנית אחר תנועות ידיים שמבוססת על חומרה עדכנית מבית Leap Motion.
XTAL מיועדים לפעול ללא צורך בבקרי שליטה תודות לאינטגרציה של מערכת Leap Motion 2.0, אך מותאמים לפעולה גם עם בקרי שליטה מבית HTC (במסגרת מותג ה-Vive שלה) ומבית חברת ART – ותומכים בפעולה גם בשילוב עם חיישני מיקום מרחביים מבית HTC, ART, Vicon ו-Optitrack לצרכנים הזקוקים לכך.
זה הגלגול השני של משקפי מציאות מדומה מסוג XTAL – הוא שוקל 770 גרם וקל בכ-12 אחוזים מהדור הקודם, בין היתר תודות לעדשות פטנט קלות יותר שאינן מסוג פרנל הנפוץ בשימוש בתחום
צילום: HWzone
מה עושים עם כל זה? בחברה מייעדים את המוצר לשימוש עבור פיתוח ובחינה של סימולטורים וירטואליים בעולמות המסחריים (תצוגות ארכיטקטורה, אולמות תצוגה לרכבים וכדומה), הדרכות של עובדים, התנסות וירטואלית בסיסית עבור מנתחים, יצירת סימולטורים ריאליסטיים לבחינת הנדסת אנוש ועוד – מה שמסביר כנראה מדוע כרטיס גראפי מדגם GeForce GTX 1080 מוגדר בתור הבסיס המינימלי למערכת שתהיה אחראית על הפעלת ה-XTAL, עם צמד כרטיסי GeForce Quadro P6000 במערך SLI (בשווי של כ-10,000 דולר) בקצה העליון של הדרישות החומרתיות.
העתיד של ה-VR כבר כאן עם זוויות תצוגה מלהיבות ועיצוב מעניין – אך הוא יקר בצורה בלתי רגילה בשלב זה
צילום: HWzone
רוצים גם? תזדקקו להכין סכום התחלתי של לא פחות מ-6,200 יורו, לא כולל מסים, איתו ניתן לרכוש בתור אלטרנטיבה עשר יחידות ממשקפי המציאות המדומה המובילים של שחקניות המתמקדות בשוק הביתי כדוגמת Oculus ו-HTC. מוצדק או מוגזם? כנראה שזה תלוי מאוד את מי שואלים.