מייסד אמאזון מציג: מיליארד דולר מכספי האישי בכל שנה למימון חזון תיירות החלל

ג׳ף בזוס, האיש שיצר אימפריית קמעונאות במו ידיו והפך לאחד מעשרת האנשים העשירים ביותר בעולם כולו, יעשה את כל מה שצריך בכדי לגרום ל-Blue Origin לפרוח

לא רק של אלון מאסק היא חברה פרטית שרוצה לבצע דברים מדהימים ובלתי צפויים בחלל, הן לטובתה הכלכלית העצמית והן לשם קידום הטכנולוגיה והן לשם קידומו של המין האנושי כולו – יש גם Blue Origin של ג׳ף בזוס הנודע, שמנסה להביא את קונספט רכבי החלל הרב-פעמיים אל העולם האמיתי.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


לפתח טילים וכלים שמסוגלים להגיע אל קצה החלל ומעבר לו, וגם לחזור בשלום אל פני האדמה, זה עסק יקר ומאתגר מאוד, וזה ממש לא סוד – בעיקר עבור חברות שעדיין לא הגיעו לבשלות המתאימה על מנת להציע שירותים מסחריים אשר יכסו חלק מהעלויות האלו, כמו במקרה של Blue Origin.

ג'ף בזוס (בתמונה) מוכן להשקיע חלק בלתי מבוטל מהונו האדיר בכדי להפוך לסיפור הצלחה לא רק בגבולות כדור הארץ שלנו, אלא גם בעולם שמחוץ לו

עם זאת, בזוס רוצה שכל העולם ידע שהוא מאמין בפרוייקט באופן מוחלט. עד כמה הוא מאמין בו? הוא מוכן להשקיע סכומי עתק מהונו האישי על מנת לממן את כל העסק הזה, עד שיגיע ליום ולמצב בו יש לו היכולת לממן את עצמו.

בזוס הצהיר באופן פומבי כי התוכנית העסקית של Blue Origin נכון להיום מבוססת על כך שהוא עצמו מוכר אחוזים מתוך המניות שלה באמאזון, בהיקף של עד מיליארד דולר בשנה, ומשקיע אותן בתעשיית החלל – ובהתחשב בכך ש-18 האחוזים אותם הוא מחזיק מתוך כלל מניות הופכים אותו לאיש השני בעושרו בעולם כולו, לפי דיווח עדכני, נראה שהוא יוכל להמשיך ולבצע את ההשקעות האלו במשך שנים רבות מבלי לחשוש יתר על המידה (אם כי בכל זאת מדובר במהלך אמיץ למדי, שמידת הסיכון בו היא בלתי מבוטלת).

טיל ה-New Shepard המשומש של Blue Origin, שביצע בהצלחה כמה וכמה טיסות עד לגובה של כ-100 קילומטרים וחזרה

התוכניות העדכניות של Blue Origin כוללות השלמת פיתוחו של טיל ה-New Shepard הרב-פעמי, שכבר המריא ונחת בהצלחה (על קרקע מוצקה ביבשה) בחמש הזדמנויות שונות, על מנת שזה יוכל לשמש בתור אטרקציה תיירותית מסוג חדש שתעניק לצרכנים בעלי אמצעים "טעימה" קצרה משהות בחלל בתנאי כבידה אפסית, ובמקביל של טיל מאסיבי הרבה יותר בשם New Glenn, אשר יוכל לקחת מטענים גדולים אל מסלולי הכבידה סביב כדור הארץ, וגם לקחת אסטרונאוטים ותיירים אל עומקו של החלל – כמו הירח, למשל.

בזוס וחברת החלל שלו מתחרים במאסק ואנשיו מצד אחד, במסגרת הרצון לספק מסעות פרטיים אל גרמי שמיים אחרים בחלל, ומצד שני בחברת Virgin Galactic והחזון שלה להציע תיירות זולה עד כמה שניתן עד לגובה המיקרו-כבידה המינימלי

ההשוואה בין Blue Origin ל- היא בלתי נמנעת כמעט, ועל אף שנראה כי זו האחרונה מובילה את המירוץ הטכנולוגי עוצר הנשימה הזה כרגע, בהפרש לא קטן, ראוי לציין כי שתי החברות מכוונות לתחומי עניין שונים במקצת – ועל כן לא מן הנמנע שיוכלו להתקיים ולפרוח יחד ובמקביל, מה שככל הנראה גם מהווה את תוכנית העל של בזוס, שבעקבותיה מרגיש את הצורך והיכולת להשקיע סכומי עתק שמגיעים היישר מתוך עבודת חייו.

בזוס כבר מכר מניות בסכום של כ-670 מיליון דולר בנקודת זמן אחת במהלך השנה שעברה, וכנראה שהמגמה הזו תימשך גם השנה, וגם בזו שתבוא אחריה

האם 'גב' כלכלי שכזה מבטיח לנו כי בעוד שנה או שנתיים תהיה לנו תחרות אמיתית פעילה שתהיה פתוחה לכל אדם שיהיה מוכן לשלם את תג המחיר שלה? מוזמנים לספר לנו את ההערכות שלכם.