מלחמת המחירים בשוק המציאות המדומה ממשיכה

חברת הכריזה רשמית על מחיר עבור בקרי חישת התנועה החדשים שלה, והקרב על תואר 'חוויית המציאות המדומה המשתלמת ביותר' נפתח מחדש

האירוע התקשורתי השנתי של סיפק לנו לא רק מבט לאב-טיפוס של מוצר המציאות המדומה הבא שלה – אלא גם עדכונים חשובים עבור משקפי ה-Rift של ההווה, שעתידים להפוך לבעלי יכולות מתקדמות הרבה יותר החל מחודש דצמבר הקרוב.


נציגי החברה אישרו כי בקרי ה-Oculus Touch, שפותחו במיוחד עבור ה-Rift ויעניקו לפלטפורמה חישת תנועה בדומה לזו שכבר קיימת אצל המתחרה Vive כבר ממועד ההשקה המקורי, יושקו רשמית ב-6 בדצמבר – עם תג מחיר של 200 דולר שכולל בתוכו את שני חלקי הבקר (אחד לכל יד) וגם מצלמת התמצאות נוספת שתאפשר את העקיבה המדוייקת אחר תנועות הידיים שנדרשת לשם כך.

בקרי תנועה חדשים מגיעים לשכונה
בקרי תנועה חדשים מגיעים לשכונה

התוספת הזו מקרבת בין היכולות של ה-Vive והיכולות של ה-Rift, וגם מציגה מעין סטטוס קוו במחיריהם – כשהפלטפורמה של HTC מתומחרת מראש ב-800 דולר כבסיס, בעוד שההצעה הבסיסית של Oculus  שכוללת רק בקר משחקי אלחוטי של קונסולת ה- מוצעת ב-600 דולר, בעוד שחבילה שתכלול גם את בקרי התנועה תתומחר גם היא ב-800 דולר ממועד ההשקה.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


oct1
200 דולר – יקר מדי או דווקא הגיוני?

עם זאת, כאן זה המקום לציין שעל מנת ליצור עקיבה מרחבית עם ה-Rift (כזו שתאפשר תנועה ברחבי החדר יחד עם בקרי ה-Touch, במקום תנועה של הידיים בלבד במיקום פיזי אחד מוגבל יותר) תידרש מצלמת התמצאות נוספת שלישית של הפלטפורמה, שתהיה זמינה גם היא החל מה-6 בדצמבר בתוספת של 80 דולר – וכן המצב מתהפך לכאורה, כשפלטפורמת ה-Vive מסוגלת ליצור מציאות מדומה במימדי החדש כברירת מחדל ב-800 הדולרים המדוברים, בעוד שיכולת דומה תעלה למעשה 880 דולר אצל המתחרה. הפרש המחירים אינו מאסיבי במיוחד, אך לא מן הנמנע שב- ינצלו אותו על מנת למצב את עצמם בתור הבחירה ההגיונית והמשתלמת יותר, בדומה לאופן בו ה-Rift נחשבו כמשתלמים יותר עד עתה (למרות הפער ביכולות הטכנולוגיות).

מצלמה שלישית שאמורה להשוות את היכולות של ה-Vive
שלישית שאמורה להשוות את היכולות של ה-Vive

שתי פלטפורמות המציאות המדומה השולחניות הללו יקרות משמעותית מהמתחרה של עולם הקונסולות, ה- VR (שנמצאת בדרכה לחנויות וכבר הספיקה לקבל ביקורות חמימות וחיוביות בהחלט ברחבי הרשת), אשר תוצע במחיר של 400 דולר לחבילת בסיס ללא בקרי תנועה או במחיר של כ-520 דולר עם בקרי ה-Move – אם כי כאן מדובר במערכת שמציאה רזולוציית ואיכות תצוגה פוטנציאלית נמוכות יותר, וגם לא מיועדת לגיימינג עם תנועה במרחב (אף על פי שקיימת תמיכה בסיסית יחסית לטכנולוגיה זו).


ב-Oculus מבטיחים לפחות 35 כותרים שיתמכו בבקרי ה-Touch כשאלה יושקו רשמית
ב- מבטיחים לפחות 35 כותרים שיתמכו בבקרי ה-Touch כשאלה יושקו רשמית

כל שלושת המערכות האלו דורשות השקעה כספית בלתי מבוטלת, וקשה מאוד להחליט מי היא הכדאית מכולן – אבל עצם העובדה שאנחנו רואים כאן תחרות מתגברת ומשתפרת היא מעודדת מבחינתנו, ואנחנו סקרנים בהחלט לגלות כיצד שחקניות נוספות מתכננות להפתיע ולאתגר את התחום בעתיד הקרוב.

יש גם אוזניות In-Ear חדשות במחיר של 50 דולר, שיהוו תחליף לאוזניות ה-On-Ear שמגיעות בחבילה הבסיסית של הפלטפורמה
יש גם In-Ear חדשות במחיר של 50 דולר, שיהוו תחליף לאוזניות ה-On-Ear שמגיעות בחבילה הבסיסית של הפלטפורמה

מי היא המערכת המועדפת מנקודת המבט שלכם? בואו לשתף אותנו בתגובות.