החברה הישראלית שהפכה לאקזיט הגדול ביותר בתולדות המדינה זכתה למקום מרכזי בתערוכת CES 2018, וניצלה אותו בכדי לספק לנו מידע על המוצרים והטכנולוגיות שיגיעו אל כולנו בשנתיים הקרובות
עם חתימת הסכם הרכישה מול אינטל לפני מספר חודשים, מובילאיי (Mobileye) הפכה לא רק לגאוות הייטק מקומית כבירה, אלא גם לאחד מהכוחות הגדולים והחשובים ביותר של עולם הרכב העתידי, כשהיא מתחרה ישירות מול שמות גדולים כמו NVIDIA וג'נרל מוטורס על הזכות להיות זו שתפעיל את הרכבים האוטונומיים המתקדמים ביותר של המחר. הבסיס הזה הפך את מסיבת העיתונאים של החברה בתערוכת CES 2018 לאירוע מבטיח, שגם סיפק את הסחורה.
פרופסור אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מובילאיי, ודן גלבס, סמנכ"ל בכיר בחברה, עלו לבמה והצהירו כי עם שיתוף הפעולה מול אינטל יש להם פתרון המשלב תוכנה וחומרה ייעודיים מלאים יחד – באופן שמאפשר להם להיות עדיפים על פני אסטרטגיית מוצרי הרכבים החכמים של NVIDIA, שמתמקדת בחומרה מתקדמת מאוד ותוכנה שנוצרת בידי מישהו אחר בהתבסס על כלי פיתוח תוכנתי שלה.
שוני זה, בשילוב עם השוני הטכנולוגי הבסיסי שבשימוש במצלמות לעומת שימוש בחיישני LIDAR וחיישנים על-קוליים (במקרה של NVIDIA), מאפשר למובילאיי להצהיר על כך שהפתרון שלה יעיל וזול משמעותית מהמתחרים בו, במירוץ אל רכבים אוטונומיים לחלוטין מרמה 5 – כאשר צמד שבבי EyeQ5H עתידיים של מובילאיי ומערכת עיבוד ובקרה שמבוססת על שבבים ממשפחת האטום של אינטל בהספק כולל של כמה עשרות וואט אמורים לאפשר את מה ש-NVIDIA הצהירה כי ידרוש צמד מחשבי Drive Pegasus מאסיביים וחדשניים, בצריכת הספק כוללת של כ-800 וואט.
את התחרות הזו בין מובילאיי ואינטל ל-NVIDIA ושותפותיה אנחנו עתידים לפגוש בעוד שלו הזדמנויות וצורות בשנים הקרובות, ונראה כי עדיין מוקדם מאוד להכריז על מנצחות ומובילות בתחום הזה – עד אז קיבלנו גם מידע על חכולות חדשות של מוצריה ה-ADAS ממובילאיי, בהתמודדות אפקטיבית עם נקודות בכביש ומצבים בהם אין נתיב פיזי מוגדר וברור משני הצדדים, כולל יכולת ליצור קו הפרדה וירטואלי בין נתיבים בלתי מסומנים ולהתבסס עליו להתרעות ואזהרות עבור הנהג.
הטריק החדש הוא שמירה על הנתיב – גם כשאין סימון פיזי לכך
נציגי החברה קינחו במידע מעניין אודות מפת הדרכים החומרתית שלהם, עם שבבי ה-EyeQ4H ושבבי ה-EyeQ5H אשר יהוו זינוק ענקי קדימה בדרך לאוטונומיה ללא צורך בנהג כלל.
שבבי EyeQ4H, עם 12 יחידות עיבוד משלוש קטגוריות שונות ותהליך ייצור צנוע משהו ב-28 ננומטר, ייכנסו לייצור המוני מסחרי החל ממרץ הקרוב – בדרך להשקת רכבים מארבע יצרניות שונות שיכילו מוצרים המבוססים עליהם כבר השנה, ו-12 יצרניות שונות שיעשו זאת בשנת 2019 – מה שיאפשר לנו לקבל מגוון רחב של רכבים עם אוטונומיה מרמה 3 (שליטה מלאה ברוב מצבי הנהיגה הסטנדרטיים ובקשה להתערבות אנושית רק במצבים ייחודיים בהם המערכת לא מצליחה לפרש את הפעולות הנדרשות לביצוע) בתור סטנדרט עד סוף העשור.
שבבי EyeQ5H, עם ביצועי למידה חישובית גבוהים פי 4 לערך מאלו של ה-EyeQ4H והתבססות על תהליך ייצור של 7 ננומטר שכבר יהיה בחזית הטכנולוגית של השוק, עתידים להתחיל בייצור דוגמאות חומרתיות במחצית השנייה של 2018 – בדרך לייצור המוני החל ממרץ שנת 2020, מה שיביא איתו כאמור יכולות אוטונומיות מרמה 4 ואף מרמה 5 אל ההמונים, לכאורה.
יש עוד הרבה מאות לצפות לו בתחום הזה – אפילו אם אתם משתייכים למחנה שאינו בוטח, בינתיים, בטכנולוגיות הנהיגה ללא מגע יד אדם.
המשיכו לעקוב אחרינו לעוד מידע, תמונות ורשמים היישר מתערוכת CES 2018!