מפתחת מערכות הבטיחות החכמות חתמה על הסכם שותפות מול היצרנית הבריטית דלפי, במטרה להשיק מכוניות אוטונומיות מסחריות עד סוף העשור
השותפות בין מובילאיי לטסלה אולי הסתיימה לא מזמן, אבל מיום ליום עתיד מפתחת מערכות הבטיחות הישראלית נראה מבטיח יותר. מערכת הבטיחות החדשה שלה, EyeQ5, נמצאת בקנה, היא חתמה על הסכם שותפות מול BMW ואינטל במטרה להשיק מכונית אוטונומית בתוך חמש שנים, וכעת הכריזה על הסכם נוסף מול יצרנית חלקי הרכב הבריטית Delphi.
We're partnering with @Mobileye to deliver Level 4/5 #automated driving system. #Level42019 https://t.co/K68yIXXT8c pic.twitter.com/QdtX95YJtx
— Aptiv (@Aptiv) August 23, 2016
השתיים יחברו כדי לפתח ערכה לנהיגה אוטונומית זולה יחסית אשר מיועדת ליצרניות ושתוכל להתחבר בקלות לסוגים שונים של כלי רכב, מגדול עד קטן. מערכת ה"חישה, איתור ותכנון" (CSLP) תוגדר כמערכת אוטונומית ברמה 4 לפי ארגון המהנדסים SAE. המשמעות היא שרכב שישתמש בה לא יצריך נהג מפקח, ושניתן יהיה להשתמש בה באופן חופשי כמעט בכל מצב. היא תעבוד בעזרתם של מכ"מים וחיישנים ובמקרי חירום תסתמך גם על חיישן LIDAR מבוסס לייזר.
פרופסור אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי, אמר כי "השותפות בין מובילאיי ודלפי התחילה ב-2002 עם הטמעת אחת ממערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של אותה התקופה. ההיסטוריה הארוכה שלנו יחד היא המפתח להצלחה של המאמץ השאפתני הזה".
המערכת תוצג לראשונה בהדגמת נהיגה בדרכים עירוניות ומהירות בתערוכת CES 2017, ועתידה לצאת לשוק ב-2019, כדי להקדים חלק מיצרניות הרכב שמתכוונות להעלות על הכביש מכוניות אוטונומיות עוד לפני סוף העשור.