המוניות ששוות עשרות מיליארדי דולרים

חברת השלימה בהצלחה את ההנפקה שלה בבורסת ניו-יורק – עם שווי שוק התחלתי של 75 מיליארד דולר

בעוד שאנחנו ממשיכים להמתין ליום בו היא תקבל את האישור הרשמי לפעול גם בארצנו הקטנה – לא מפסיקה לרוץ קדימה בארצות הברית ובמדינות אחרות ברחבי העולם, והופכת עתה גם לחברה ציבורית רשמית עם גיוס הון של מעל ל-8 מיליארד דולר עבור מיזמיה השאפתניים שמיועדים לשנות לחלוטין את נוף התחבורה העולמי.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


עשור אחרי שהוקמה בתור חברת נסיעות שיתופיות צנועה באיזור סן פרנסיסקו (תחת השם UberCab), החברה ניצבת כיום בחזית טכנולוגיות אוטונומיות לכלי ומונה עשרות אלפי נהגים פעילים ברחבי העולם עם עשרות שירותים שונים להסעת זקנים, חולים, ילדים ממקום למקום, משלוחי אוכל, הסעות בסירות ובאופנועים ועוד – הכל בתוספת לשירותי ההסעה במכוניות כמובן, אשר מאיימים על המוניות הוותיקות המוכרות.

מאז ההנפקה עצמה ערך המנייה ירד בכ-15 אחוזים נוספים – כך שמחיר השוק הנוכחי עומד על כ-62 מיליארד דולר "בלבד"

Uber הצליחה להגיע להכנסות של מעל 10 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך עם זאת היא גם מפסיקה מיליארדים בשורה הרווח הנקי הסופית שלה – וכעת משתהיה מחוייבת לספק דין וחשבון למשקיעים שלה מדי רבעון היא תזדקק להראות דרכים לצמצום ממשי של ההפסדים וצעדה על עבר הרווחיות, בד בבד עם הגדלת מתמדת של ההכנסות. האם זה אומר כי נראה דחיפה גדולה יותר להפעלה מסחרית של טכנולוגיות אוטונומיות שיוכלו להיות המפתח למהפך פיננסי? אנחנו מחזיקים לכך אצבעות.

מעבר לכל השירותים הקיימים במאות ערים וב-173 מדינות ברחבי העולם – הטכנולוגיות האוטונומיות שאותן מפתחים בחברה בתקווה להחליף אי שם בהמשך את הנהגים האנושיים הן ללא ספק המפתח לשרידות ולשגשוג

אנליסטים מסויימים והערכות בעבר ניבאו כי תצליח להתפוצץ עם מחיר מנייה שישקף שווי שוק של 100 מיליארד דולר או יותר במסגרת ההנפקה שלה, כך שהמחירים והנתונים שהתקבלו בהחלט עשויים להיחשב מאכזבים – אך נראה כי הרוב מסכימים כי מדובר במהלך מוצלח עבור החברה השאפתנית, בסופו של דבר. אז האם בעתיד המילה תהפוך לתחליף רשמי עבור Taxi, או שהלחץ המוגבר החדש במסגרת הבעלות הפומבית יביא לנסיגה ואפילו קריסה? מוזמנים לנסות ולנבא בעצמכם בתגובות.