הכירו את מושב הרכב של העתיד

מותג היוקרה Lexus חושף כסא מקורי וחדשני למכוניות עם טכנולוגיה שמבוססת על קורי עכביש סינטטיים

המושב החדש תוכנן לנוע בהתאמה למשקל הנוסע ולתנועת הרכב. בדרך זו ניתן לייצב את תנועת הנוסע תוך ששדה הראיה שלו נשאר קבוע במשך הנסיעה. התאמה זו מאפשרת להפחית את עומס השרירים שנדרש הנהג להפעיל לצורך שימור יציבה נכונה ותורמת רבות לנוחות הישיבה. המושב עצמו בנוי בתבנית הדומה בצורתה לרשת קורי עכביש גמישה, המתאימה עצמה לצורת הגוף תוך פיזור מיטבי של משקל הגוף על פני הרשת. לדברי החברה, תצורה זו מאפשרת ישיבה נוחה על המושבים למשך פרקי זמן ממושכים.


המושב הקינטי של לקסוס
המושב הקינטי של לקסוס

הסיבים מהם בנויה משענת הגב עשויים מקורי עכביש סינטטיים המיוצרים על ידי חברת Spiber. הטכנולוגיה שפיתחה החברה, הקרויה QMONOSTM – מיוצרת על ידי חיידקים שהונדסו גנטית לצורך ייצור הפרוטאין הקיים בקורי עכביש. התוצר הסופי הוא סיב גמיש ביותר החזק עד פי ארבעה מפלדה. לסיב זה גם יתרונות סביבתיים גדולים, מכיוון שהוא מיוצר על ידי מיקרו אורגניזמים ולא על ידי חומרים מזהמים מתעשיית הפלסטיק והנפט.

רשת המושב בתצורת קורי עכביש
המושב בתצורת קורי עכביש

טכנולוגיה המתבססת על סיבי קורי עכביש הולכת וצוברת תאוצה, ואנו עדים ליותר ויותר יישומים הנעזרים ביתרונותיהם הגדולים. לאחרונה דיווחנו כאן באתר על כוונה של צבא ארה"ב לפתח אפודי מגן תוך התבססות על הגמישות, הקלות והחוזק הרב של הפרוטאינים המרכיבים קורי עכביש. הניסיונות להפיק קורי עכביש בייצור המוני על ידי העכבישים עצמם נכשלו, בגלל תכונותיהם הקניבליות של העכבישים. לכן, הטכנולוגיות של ימינו נשענות על של יצורים אחרים שייצרו את הפרוטאין החזק והגמיש. בין היצורים נמנות תולעי משי ואפילו עיזים. מושב הנהג החדש של לקסוס הוא שלב נוסף בחדירת הטכנולוגיה החדשנית הזו – והפעם לשוק רכבי היוקרה.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


lxx