החל מ-2014, דגם S של המכונית החשמלית מבית טסלה יכלול אנדרואיד ודפדפן כרום מבית גוגל
אלון מאסק, האיש שמאחורי ההצלחה של המכונית החשמלית טסלה, הוכיח כי מכוניות חשמליות יכולות להיות מהירות, בעלות טווח נסיעה גדול וגם להוות סמל סטטוס נחשק. עכשיו הוא מגיע כדי לחזק את מעמד מערכת ההפעלה של גוגל בתחום הרכב, באמצעות הכרזה על הכללת אנדרואיד ודפדפן כרום במערכת המולטימדיה המובנית במכוניות טסלה מדגם S, החל מ-2014.
טסלה חטפה מכה כואבת למניה שלה לאחר שריפה באחת מהמכוניות השייכות לדגם S החדש. לפי דיווח החברה, השריפה אירעה עקב אירוע נדיר של חדירת מוט מתכת דרך התחתית המשוריינת אל אחד מתאי הסוללה. למרבית המזל, השריפה הוגבלה לחזית הרכב ולא הגיעה לתא הנוסעים.
ככה נראית טסלה דגם S לאחר שמוט חשמלי חודר לסוללה. אל תנסו בבית! |
עם זאת, ולאחר ששרדה את המשבר הפיננסי בעזרת הלוואת סיוע (465 מיליון דולרים) של ממשלת ארה"ב ב-2010 אותה החזירה במלואה בחודש מאי האחרון, טסלה נחשבת כיום לכוח המוביל של מכוניות חשמליות.
דגם S הוא מרשים, ומרכז המולטימדיה שלו כולל מסך מגע 17" אנכי הרץ על מערכת מבוססת לינוקס, ומאפשר שליטה (בנוסף לשימושיות שלו כנגן) גם במערכות הרכב השונות – בקרת אקלים, ניווט, חלון גג, חייגן ועוד. מסך מסוג זה (שלא לדבר על גודלו המסיבי) בדרך כלל לא מיושם ברכבים, היות ורגישות יתר לשליטה באמצעות נגיעות אינה מקילה על שליטה במערכות מולטימדיה ברכב נוסע ורועד.
תא הנוסעים של טסלה דגם S – אז ככה נראה העתיד? |
עדיין לא ידועים פרטי החומרה האחראית למערכת המולטימדיה, אך דיווחים ברשת טוענים כי החומרה אינה חזקה מספיק כדי להציג פעולה חלקה ותקינה של כל האפשרויות המוצעות. המכונית כנראה תקבל שדרוג לחומרה שמאחורי המערכת לפני שתיישם אמולטור אנדרואיד, ודפדפן כרום על מסך גדול כזה.
טסלה בהחלט בדרך להצלחה, אפילו אם קיימות כמה מהמורות בדרך. השאלה היא, האם שימוש במערכת אנדרואיד (בין אם Native או באמולציה) היא הבחירה הטובה ביותר לשימוש ברכב?