בניגוד לעבודה עם מספר גדול של חברות שילוח מקומיות במסגרת הזמנות מחו"ל, הזמנות ממוכרים מקומיים דרך אמאזון עתידות להיות כולן באחריות של החברה בבעלות הממשלתית
מכורי הקניות למיניהם סופרים את הימים עד לרגע שבו אמאזון תיכנס באופן רשמי אל השוק הישראלי, בעקיפין תחילה, עם שידוך בין מוכרים ישראלים מקומיים שישווקו מוצרים ממרכזים לוגיסטיים בארץ על גבי הפלטפורמה המקוונת האמריקאית של החברה. דיווח טרי של האתר גלובס מגלה לנו כעת כי במסגרת המיזם החדש הזה נראה את חברת דואר ישראל בתור האחראית הבלעדית על המשלוחים אל הצרכנים.
כיום, הזמנה מהחנויות המקוונות של אמאזון בחו"ל תוכל לנחות בביתו של הצרכן בהתבסס על מספר בלתי מבוטל של חברות שילוח הפועלות בארץ, אשר כולן מתחייבות לעמוד בתנאים ובסטנדרטים הגבוהים אותם דור האימפריה של ג'ף בזוס – אך הסכם בלעדיות חדש מכתיב כי מוכרים מקומיים יזדקקו להתבסס כברירת מחדל על שירותי המשלוח של דואר ישראל בלבד בעת מכירה לקונים ישראלים.
יהיה מסקרן לגלות כיצד חברת דואר ישראל בגלגולה המודרני תתמודד עם תוספת המעמסה הצפויה, והאם ההתחייבות מול אמאזון תדרבן שיפור לכלל שירותי השילוח אותם היא מציעה או לחילופין תביא לחסרון יחסי בהזמנה ממוכרים מקומיים בהשוואה להזמנת מוצרים מחו"ל הנהנים מהמעטפת הלוגיסטית המלאה שמספקת אמאזון, כולל התחרות בין חברות השילוח שמקבלות אחריות על החבילות מרגע נחיתתן בארץ – לכל הפחות עד שיגיע הרגע בו נראה את תוכנית ה-Fulfilment by Amazon הפופולרית פעילה בצורה מלאה בישראל.