בהופעת בכורה מרשימה במתחם Sphere המפורסם של לאס וגאס, חברת התעופה הציגה את חזון העתיד שלה במופע שלא נראה כמותו בתולדות CES
כבר בשעה 6 בבוקר של יום שני, 7 בינואר 2025, החלה דלתא להדהים את באי תערוכת CES כשהפכה את המעטפת החיצונית של ה-Sphere – ה-Exosphere – למיצג 360 מעלות מרהיב שהציג יעדים מרחבי העולם. בלילה, המיצג השתנה והציג חמישה מטוסים המייצגים את התפתחות התעופה לאורך 100 שנות פעילות החברה.
פתיחה מרגשת וחזון לעתיד
האולם המפואר התמלא באלפי צופים נרגשים כשהשחקנית זוכת האוסקר, ויולה דייויס, עלתה לבמה ופתחה במונולוג מרגש על כוחה של תעופה לחבר בין אנשים ותרבויות. המסכים העצומים של ה-Sphere יצרו אשליה מושלמת של מסע בזמן דרך 100 שנות תעופה, כשהקהל חש את רטט המנועים דרך הכיסאות המתוחכמים.
אד באסטיאן, מנכ"ל דלתא, עלה לבמה והכריז: "פלאים חדשים כמו בינה מלאכותית, המהפכה הדיגיטלית וטכנולוגיה ירוקה נותנים לנו כלים מדהימים לשנות את חווית הנסיעה. אבל בתוך הפלא של הטכנולוגיה החדשה, תמיד הבנו שהמטרה האמיתית של חדשנות היא להרים אנשים גבוה יותר".
Delta Concierge: המסע המודרני מתחיל
במערכון מרשים שהוקרן על מסכי ה-Sphere, הקהל עקב אחר "איב", נוסעת עתידית, המשתמשת ב-Delta Concierge – עוזר AI חדשני המשולב באפליקציית Fly Delta. המערכת זיהתה עומסי תנועה בדרך לשדה התעופה, ומיד הציעה פתרון מהפכני: טיסה במונית אווירית של Joby.
המהפכה האווירית של Joby
רגע השיא הגיע כשבאסטיאן חשף את השותפות המהפכנית עם Joby Aviation. על מסכי ה-Sphere הוקרן סרטון מרהיב שהציג את חזון המוניות האוויריות החשמליות: כלי טיס חשמלי אנכי (eVTOL) המסוגל להמריא ולנחות כמו מסוק, אך טס במהירות ויעילות של מטוס. הטכנולוגיה המהפכנית תאפשר לנוסעים להגיע משכונות מגורים לשדות תעופה תוך 10 דקות בלבד, במקום נסיעה ממושכת בפקקים. באסטיאן הדגיש כי השירות צפוי להיות זמין תחילה בשווקים מרכזיים, עם תוכניות להרחבה הדרגתית.
מהפכת השירות עם Uber
המעבר לשותפות החדשה עם Uber הודגם בצורה מרשימה במיוחד. באסטיאן ודארה חוסרושאהי, מנכ"ל Uber, הכריזו על האינטגרציה בין SkyMiles ל-Uber, כולל צבירת נקודות על נסיעות ומשלוחים. כהדגמה חיה של השירות, הוזמן כביכול משלוח קפה לבמה דרך Uber Eats. כאשר שליח של Uber הגיע והגיש את הקפה, מערכת הריחות המתוחכמת של ה-Sphere מילאה את האולם בניחוח קפה טרי – רגע מפתיע ומרשים שהדגים את היכולות הייחודיות של המתחם.
מערכת בידור לעידן החדש
החלק הבא של המופע התמקד בחוויית הטיסה העתידית. מרי אלן קו, מנהלת עסקית ראשית ב-YouTube, הצטרפה לבמה להכרזה על שותפות תוכן חדשה: חברי SkyMiles ייהנו מגישה חופשית ל-YouTube Premium ו-YouTube Music ללא פרסומות במהלך הטיסה. המערכת החדשה, שתושק ב-2026, תכלול:
- מסכי QLED ברזולוציית 4K HDR
- קישוריות Bluetooth בכל המושבים
- מערכת אחסון של 96 טרהבייט לתכנים
- שירות תרגום מובנה במסכי המושבים
- אפשרות "נא לא להפריע"
עתיד התעופה עם Airbus
בחלק האחרון של הערב, באסטיאן ניהל שיחת אח על הבמה עם ג'ולי קיצ'ר, מנהלת הקיימות של איירבוס, וסיניאד בוול, מייסדת WAYE. הם דנו בפרויקט fello'fly המהפכני – טכנולוגיה המאפשרת למטוסים לטוס בתצורת להקה, בדומה לאווזים, לחיסכון באנרגיה. למרות האתגרים הרגולטוריים, החזון של טיסה יעילה יותר אנרגטית נראה קרוב מתמיד.
סיום מוזיקלי וחגיגי
האירוע הסתיים במופע זיקוקים מרהיב וארוך במיוחד של מספר דקות, ואחריו הופעה בלתי נשכחת של לני קרביץ, שהרעיד את קירות ה-Sphere בביצועים מרגשים. מחוץ לאולם המרכזי, דלתא הציגה מתחם פעילות עם סימולטור מציאות מדומה ומתקן להתאמה אישית של מטוסי נייר וירטואליים. חנות המזכרות של החברה משכה תורים ארוכים, כשסווטשירט מהדורה מיוחדת לשנת המאה היה הפריט המבוקש ביותר.
מבט לעתיד
הקינוט ההיסטורי ב-Sphere סימן הרבה יותר מאשר חגיגות מאה שנים לדלתא – הוא הציג חזון ברור לעתיד התעופה, שבו טכנולוגיה מתקדמת משתלבת בצורה חלקה עם שירות אנושי ואיכותי. בעידן שבו התחרות מתחזקת, עם יונייטד איירליינס שמציגה צמיחה של כמעט 150% בשנת 2024, דלתא מוכיחה שהיא מוכנה להוביל את המהפכה הבאה בתעופה המסחרית.