ברשת החברתית הגדולה בעולם עומלים במרץ על מנת לשפר את אופציית החיפוש באתר – כך שניתן יהיה לחפש סטטוסים, מאמרים, קטעי וידאו ותכנים נוספים אשר זכו ללחיצות "לייק" רבות ברחבי הרשת
לא מזמן פורסם כי ענקית החיפוש גוגל מתכננת לבצע בחודשים הקרובים מספר שינויים במנוע החיפוש שלה – וכעת לפי דיווחים שונים, נראה כי גם ברשת החברתית הגדולה בעולם מתכוונים ללכת באותה הדרך. נכון להיום, שימוש בתיבת החיפוש הסטנדרטית באתר פייסבוק יכול להועיל לכם במידה ואתם מעוניינים לחפש משתמש כלשהו, כאשר אם תנסו לחפש שם של מותג או מיקום כלשהו תובלו במקרה הטוב לעמוד הפייסבוק שלו (אם קיים) – אך הדבר עומד להשתנות בקרוב.
"המטרה העיקרית שלנו היא לאפשר למאות מליוני המשתמשים לנווט טוב יותר בתוכן שהחברים שלהם יוצרים באתר. ניתן יהיה לקבל בתוצאות החיפוש עדכוני סטטוס, קישורים, קטעי וידאו ומידע רב שהתפרסם ברשת וסומן כפופולרי על ידי המשתמשים" אומרים מהנדסי פייסבוק העוסקים בפרוייקט, אשר בראשו עומד לארס רסמוסן שבשנת 2010 עזב את גוגל לטובת החברה של מארק צוקרברג. יש לציין כי בשנה שעברה כאשר הציגה גוגל את הרשת החברתית החדשה שלה נאלצו בפייסבוק "להשלים פערים", כך שאין זו הפתעה שהחברה תנסה לתקוף את גוגל במגרש הביתי שלה, במיוחד לאחר שהצהיר צוקרברג בגלוי על היריבות המתמשכת בין החברות. אך קשה לראות כיצד יצליחו בפייסבוק להתחרות בגוגל בקטגוריית החיפוש, בעיקר עקב העובדה כי גוגל שולטת בכ-67% משוק החיפוש האמריקאי – וכמו כן יש להתחשב כי החברה מחזיקה בטכנולוגיות מורכבות במיוחד אשר עוקבות ומתעדות מאות מליוני עמודי אינטרנט, בעוד פייסבוק נחשבת לחברה שמהנדסיה נמצאים בחיתוליהם בתחום החיפוש.
מתחרה ראויה לגוגל? |
אך יש לזכור כי בעוד בגוגל מסתמכים על שיטת "עקוב אחרי הרשת", בפייסבוק מתכוונים להשתמש בכמות המשתמשים האדירה וברמות התוכן האסטרונומיות שהם יוצרים כדי לייעל את החיפוש, דבר שבהחלט עלול לאיים על גוגל. כמו כן, בעוד בחברת החיפוש מאוד מתאמצים על מנת לדרג אתרים ותוצאות חיפוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ועתירי ידע, משתמשי פייסבוק כבר עושים זאת כמה שנים ברציפות באמצעות שימוש פשוט בכפתור ה"לייק" המפורסם. בנוסף, ייתכן ופייסבוק תצליח להתחרות בגוגל בתחום החיפוש בזכות היכולת לחשוף את המשתמשים לפרסומות. כך או כך ניתן להניח ששתי חברות הענק ימשיכו להתנגח אחת בשניה בתקופה הקרובה.
מרגלים תוצרת סייבר משהו
העולם שלנו עושה מלאכה טובה מאוד' במושג התחרות על הלקוח 🙂