ענקית שיתוף הקבצים ביטורנט מתכוננת להשיק את Bittorent Live המיועדת להזרמת וידאו להמונים
חברת ביטורנט, השייכת לבראם כהן (Bram Cohen), ממציא פרוטוקול הטורנט הפופולארי לשיתוף קבצים, מתכוננת להשיק שירות אשר יאפשר הזרמת וידאו לאלפי משתמשים, בזמן אמת, ישירות למכשירים הניידים שלהם.
האפליקציה החדשה תשתמש בפרוטוקול הפופולארי כדי להוריד ולחלק את העומסים הנובעים מהזרמת וידאו בזמן אמת למאות ואלפי משתמשים, בין אותם משתמשים כך שהעומס המבוזר יאפשר חווית צפייה חלקה, גם לוידאו המצולם ומשודר בזמן אמת.
יותר צופים, יותר מהר
למעשה, ככל שיהיו יותר צופים באותו זרם וידאו-אודיו, איכות הצפייה תשתפר. הסרטון מתחיל בשרתי החברה המשדרת (במקרה זה, חברת ביטורנט עצמה) ומשודר למספר מכשירים צופים, שבתורם מעבירים את השידור הלאה לעוד צופים, וככל שהדרישה גדולה יותר, קל יותר לספק אותה.
כך נראה דף הכניסה של שרות ביטורנט לייב שייפתח בקרוב |
BitTorrent Live עצמו (השרת המשדר) עדיין בשלב בטא, למרות שהמפתחת מעידה כי עבר תהליך התבגרות משמעותי במהלך השנה האחרונה. האפליקציה למכשירים ניידים אינה גמורה והיא בשלב אלפא.
אך הקושי האמיתי נעוץ בהתאמת הפרוטוקול לשידורי וידאו ולא באפליקציה עצמה. בהתנסות עם הטכנולוגיה בשנה שעברה, ההסתמכות של הפרוטוקול על רשת מבוזרת גרמה לבעיות: אם לא היו מספיק צופים בו-זמנית, הסרטונים החלו להאט או שהפסיקו לנגן לחלוטין.
בראם כהן, המפתח של פרוטוקול ביטורנט עליו מבוססת הטכנולוגיה המדוברת |
עם זאת, לפי ניסויי ודיווחי החברה הנוכחיים, חלק מהבעיות כבר תוקנו והביצועים השתפרו מאוד.
הטכנולוגיה אינה שימושית במיוחד להזרמת וידאו בקנה מידה קטן על פני הפתרונות האחרים הקיימים כבר כיום בשוק. אך עבור גופי שידור הזקוקים לשיטה זולה להזרמת כמות גדולה של תוכן למספר צופים רב במודל עסקי משתלם מבחינה כלכלית – ביטורנט לייב עשוי להיות התשובה לה הם חיכו. תודות ליכולת שבראם כהן הזכיר בהדגמה מוקדמת ב-2012, האפשרות לשלב פרסומות בזרם וידאו תודות להקלה בעומס אותה הפרוטוקול מספק, השיטה אפילו עדיפה על פני חלופות קיימות.
נסו בעצמכם
ניתן להתנסות בטכנולוגיה כבר עכשיו באתר הבטא של BitTorrent Live – הצפייה דורשת התקנת תוכנה.
הזרמת וידאו ברשת האינטרנט נחשבת כיום טכנולוגיה ותיקה ומשופשפת. ההעזה של בראם כהן לגשת לנושא מזווית אחרת מראה על קושי במציאת אפיקי רווח עבור טכנולוגיית שיתוף המידע שיצר. ייתכן והפזילה לכיוון של גופי שידור מסחריים, המחפשים לעשות כסף בעידן האינטרנט, ישתלם לו. שימוש בכוח ההמונים עבור הורדת עומסים עשוי לאפשר לגופי שידור פרטיים וציבוריים להגיע לקהל רחב יותר, והיכולת לשלב פרסומות תאפשר לשדר את התכנים שלהם בחינם.
קוראים לזה socast
קיים שנים עם Sopcast
מה חדשני בזה?
ואו פורמולה מרשימה
כמה שיותר אנשים צופים בתוכן הוא בעצם קל יותר להעברה גאוני