רגע לפני ההשקה הגדולה, בחברת Rockstar עסוקים בלשכנע את העולם כי לא הביאו את עובדיהם לתנאי שחיקה בלתי אפשריים בדרך לעמידה בלוחות הזמנים של הפרוייקט העצום
בסוף השבוע הנוכחי יושק רשמית Red Dead Redemption 2, מערבון העולם הפתוח שאותו רבים רואים בתור מעין המשך ויורש עבור Grand Theft Auto 5, משום שהוא מגיע מאותה מפתחת – Rockstar Games לה סניפים שונים ברחבי העולם שגוייסו כולם למשימה.
אנחנו כבר יודעים שהמשחק המדובר הוא אחד מהשאפתניים ביותר שנוצר אי פעם, עם כ-70 שעות משחקיות בעולם פתוח ענקי ומאות שחקנים בשר ודם שהעניקו את דמותם וקולם על מנת לאכלס אותו, אך נראה כי מעבר לכך נדרשה גם השקעה חברת תקדים מצד המפתחים של הכותר אשר נדרש להיכנס לנעלי משחק מהנמכרים ביותר בהיסטוריה – וזה הופך את Red Dead Redemption 2 לשנוי במחלוקת כעת.
במסגרת ראיון לאתר Vulture סיפק דן האוזר, אחד ממקימי Rockstar ומי שמשמש כסגן הנשיא שלה, כמה נתונים עסיסיים אודות היקף ההשקעה במשחק המסקרן – וביניהם גם ציין מספר הזדמנויות בהן צוות הפיתוח נדרש "מרתון" פיתוח (מכונה באנגלית Crunch) עם כמאה שעות עבודה מדי שבוע. נתון זה עצום לכל הדיעות ומתורגם ליותר מ-12 שעות עבודה בשישה מתוך שבעה ימים, ואף העלה לאוויר חזרה טענות אודות תנאי העסקה קשים ובלתי מתפשרים שנשמע עוד בשנת 2010 במסגרת ההשקה של Red Dead Redemption המקורי – כאשר נראה כי ב-Rockstar לא ממש למדו מהעבר ואולי אף הפכו את הדרישות לשוחקות עוד יותר לקראת הגעתו של הפרוייקט החדש.
"חשיפה" זו של האוזר הפכה לאחת משיחות היום סביב Red Dead Redemption 2 ולא הוסיפה למשחק יותר מדי נקודות זכות, ובשבוע החולף אנו רואים נסיונות חוזרים ונשנים של נציגי החברה להבהיר את המצב, תחילה עם הצהרה על כך שרק צוות הכותבים הבכיר של המשחק שכולל ארבעה אנשים (אחד מהם הוא האוזר עצמו) ביצע שבועות עבודה של 100 שעות – ולאחר מכן גם שיחות פנימיות בתוך החברה בהן נאמר לעובדים כי שעות עבודה ארוכות במיוחד מעבר לשגרה הן לא דרישה מחייבת.
כלל לא בטוח שהנסיונות של Rockstar לתקן את הרושם השלילי שנוצר אודות האווירה השוררת אי שם במשרדי החברה באמת משכנעים מישהו, אך מנגד קשה להאמין שכל זה ישפיע באופן משמעותי על ההצלחה העצומה הצפויה ל-Red Dead Redemption 2 שינחת ב-26 באוקטובר ב-Xbox One וב-PlayStation 4 – בייחוד לאחר השקת עולם המשחק המקוון Red Dead Online שילווה אותו במהלך חודש נובמבר.
עם המשך הדרישה ליצירת משחקים ריאליסטיים, מתקדמים וגדולים יותר מאי פעם – קשה שלא לתהות כמה עוד יוכלו המפתחים לשרוד תחת הלחץ החוזר והתנאים השוחקים, לא רק ב-Rockstar אלא גם בהרבה שחקניות אחרות בתחום, לפי מגוון דיווחים אחרים אשר צצים ברשת מזמן לזמן. האם התאגדות היא רק עניין של זמן? בקרוב נגלה.